נטילת משכנתא | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


נטילת משכנתא

פורסם בתאריך 04/11/2016 ע"י עודד פרים בקטגוריה מדריכי קנייה | צפיות: 976 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: ייעוץ משכנתאות, מיחזור משכנתאות, משכנתא, הלוואה לכל מטרה

כדאי לדעת: התאמה אישית- אם היינו צריכים לבחור למשכנתא צבע, ככל הנראה היינו בוחרים אפור, עכשיו נסביר מדוע, קדום כל כי אין פה שחור או לבן, שום דבר הוא לא חד משמעי, הבדלים יכולים להיווצר מטיב הלקוח, אחוז המימון, וותק הלקוח ועוד משתנים רבים, בנוסף, ישנו מגוון של מסלולים בהם ניתן לשלב ואין פורמט קבוע, משכנתא היא עסקה שצריך להתאימה ברמה אינדיבידואלית ומוטב להתייחס אליה בכובד ראש, החלטה נכונה היום תחסוך לכם כסף וכאב ראש מחר.

כדאי לדעת: טעות הנוחות- לרב אנשים נוטים לקחת הלוואה או משכנתא במקום שכבר מכירים אותם, משמע בבנק שלהם, לפעמים זו הבחירה הנכונה, אך לרב זו יכולה להיות טעות יקרה, בתהליך לקיחת משכנתא צריך להשוות בין הבנקים השונים ולחלוטין צריך להבין בניהול משא ומתן, ככל שתדעו יותר ותבינו איפה צריך להתעקש והיכן מוטב להרפות, כך תטיבו עם ההצעה שתוכלו לקבל מהבנק.

כדאי לדעת: הפחד מהבנק אנו מוצאים את עצמנו הרבה פעמים מתווכחים עם חברות הסלולר השונות, עם חברות הכבלים או הלוויין ומבזבזים את מרצנו וזמננו במטרה לחסוך כמה שקלים עד עשרות שקלים בחודש, לא שאנו מפקפקים בכך אלא לחלוטין תומכים, אך לא זו הנקודה, הנקודה היא שכשאתם צריכים מהבנק שירות מסוים, המחיר באופן אוטומטי לא יהיה גורם מכריע בהחלטתכם "כי עם הבנק לא מתווכחים", שיקול זה הוא שיקול מוטעה מהיסוד, הבנק רוצה למכור לא פחות ואולי אפילו יותר ממה שאתם רוצים לקנות, ועל כן כמעט כל עסקה עם הבנק נתונה למשא ומתן.

כדאי לדעת: שורת הרווח- מטרת הגופים הפיננסיים בשורה התחתונה היא אחת, שורת הרווח.עובדי התאגידים הפיננסים שאותם אנו מכירים מהיום יום כמי שנותנים לנו שירות הם בראש ובראשונה אנשי מכירות ולא בהכרח מבינים בפיננסים, נכון לפעמים הם עוברים הכשרות כאלו ואחרות, אך לא כל אחד ניחן ביכולת ניתוח מצב והתאמת מוצר ללקוח, כך שהרבה פעמים המלצה כזו או אחרת יכולה להשליך עליכם לטווח ארוך, אנו מאמינים שלפני כל צעד גדול ומשמעותי, כדאי לפנות למספר גורמים מתחרים, לשמוע המלצתם ובמקביל לערוך סקר שוק.

אם היו מציעים לכם לשלם על דירתכם כמה עשרות עד מאות אלפי שקלים יותר, האם עדיין הייתם רוכשים את אותה דירה? אנו מניחים שלא, כיוון שכולנו מנסים לקבל את מבוקשנו במחיר הטוב ביותר.

איך זה קשור למשכנתא?

אנו המנתחים הפיננסיים נכנסים לרזולוציה מעמיקה יותר ולכן כשבודקים כדאיות עסקה צריך לבחון זאת על כל ההיבטים, כגון: מחיר הדירה, הוצ' מיסים, תשלום לעו"ד, שמאי או כל בעל מקצוע אחר אשר קשור לעסקה, לא פחות חשוב ואולי החשובות ביותר הן עלויות המימון, משמע המשכנתא, טעות בלקיחת המשכנתא או בתמהיל המסלולים יכולה לעלות הרבה כסף ומבלי שתשימו לב אתם תשלמו על דירתכם הרבה מעבר למה שהייתם מוכנים לשלם מראש.

הוצאות המימון נפרסות לאורך השנים ולכן קשה להבין מה באמת העלות האפקטיבית של ההלוואה, לכן אנו ממליצים לפנות למומחה בתחום ולהבין בצורה ברורה ומקיפה מה המשמעות של המשכנתא שתבחרו וכמה באמת תשלמו עליה.

לדוגמא: דירה שעולה 1,500,000 ש"ח עם משכנתא בסך 900,000 ש"ח מרחב הטעות בבחירה לא נכונה של מסלולים וריביות יכול להגיע לכ 200,000 ש"ח נוספים מעבר לריביות שבכל מקרה תשלמו על אותה משכנתא, כך שמבלי שתשימו לב שילמתם על דירתכם כ 1,700,000 ש"ח.



תשואות פיננסים

www.tsuott.co.il

אודות עודד פרים

בברכה, צוות תשואות פיננסים www.tsuott.co.il

עודד פרים

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר