לימודי עיצוב בחו"ל - דברים שחשוב לברר בייעוץ המקצועי | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


לימודי עיצוב בחו"ל - דברים שחשוב לברר בייעוץ המקצועי

פורסם בתאריך 08/13/2009 ע"י שירה דרורי בקטגוריה לימודים בחו"ל | צפיות: 1108 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: לימודי עיצוב בחו"ל

לימודי עיצוב בחו"ל הוא חלומם של רבים השואפים להתברג בתעשיית העיצוב העולמית. בשנים האחרונות, מוסדות אקדמיים מכובדים ללימודי עיצוב ואופנה ברחבי העולם יוצרים קהילת סטודנטים עולמית תחת קורת גג אחת ומאפשרים למועמדים מכל העולם להגיש מועמדות ללימודי עיצוב במסלולים שונים.
אולם, על אף ההרשמה הפתוחה, רבים מהמועמדים לא יודעים כיצד לגשת לתהליך ההרשמה, מהם תנאי הקבלה ומוותרים על החלום בשל עיכובים ביורוקרטיים. הבשורות הטובות הן שחשוב לדעת שקיימים גופים מייעצים המקשרים ללא תשלום בין המועמדים למוסדות הלימוד המבוקשים בחו"ל ומעניקים למועמדים ייעוץ והכוונה המסייעים להם בבחירת המוסד המתאים ללימודי עיצוב בחו"ל, המסלול המבוקש ובהגשת מועמדות למוסד הלימודים בחו"ל.
בעת הייעוץ ללימודי עיצוב בחו"ל מומלץ לברר מספר דברים חשובים, החל מהוותק והמוניטין של המוסד, דרך מסלול לימוד נכון, ויזת סטודנט, אישורי עבודה וכולי. לפניכם מספר דברים שמומלץ לבדוק בעת הייעוץ ללימודי עיצוב בחו"ל:
בית הספר ללימודי עיצוב בחו"ל: חשוב לבחור בית ספר ללימוד עיצוב ידוע ובעל מוניטין ברמה בינלאומית, שתעודת הסיום שלו תפתח עבורכם דלתות בתעשייה. למרבה השמחה, כיום לא צריך להתפשר על לוקיישן, כיוון שבתי ספר גדולים ונחשבים בתחום העיצוב השיקו קמפוסים במקומות שונות, בעיקר ברחבי אירופה, אך גם בברזיל. כדאי לברר מהי הדיפלומה הניתנת בעת סיום בית הספר, משך הלימודים ומהי גמישות הלימוד – ישנם בתי ספר שמציעים מסלולי ערב, למשל.
תוכנית הלימודים: בכל הנוגע לעיצוב, הפרקטיקה משחקת תפקיד חשוב ובעת בחירת בית ספר לעיצוב יש לברר מה כוללת תוכנית הלימודים מעבר לפן התיאורטי – האם הלימוד מלווה בהתנסות מעשית. חשוב לצאת מבית ספר לעיצוב עם תיק עבודות מושקע ולכן, בתי ספר שמחוברים לשוק העולמי ומציעים לסטודנטים שלהם בעת
לימודי עיצוב בחו"ל התנסות מעשית יאפשרו להם נחיתה רכה יותר בתעשיית העיצוב העולמית. כמו כן, בתי ספר בעלי מוניטין אף מחברים בין הסטודנטים והבוגרים למקומות עבודה רלוונטיים ובמהלך שנות הלימוד מרימים שיתופי פעולה אסטרטגיים עם חברות עיצוב מובילות במשק, שיתופי פעולה שיכולים להיות מתורגמים בהמשך עבור הסטודנטים לכניסה קלה יותר לשוק העבודה בתחום העיצוב ולקשרים עם האנשים הנכונים במקומות הנכונים.
אשרת סטודנט ואשרת עבודה: הויזה חשובה בלימודים בחו"ל – יש לברר מהו התהליך הנדרש להוצאת ויזת סטודנט והאם במקרה של המדינה הנבחרת היא כוללת גם אשרת עבודה ובאילו תנאים. חשוב לבדוק מהם הקריטריונים להוצאת ויזת סטודנט וקבלת אשרת עבודה, כיוון שהמחיה בחו"ל לעיתים יקרה ולא תמיד ניתן לקבל מלגת לימודים – אם כי מוסדות לימוד רבים בחו"ל כן מציעים מלגות לסטודנטים מצטיינים או לפי מצב כלכלי.
תנאי קבלה: חלק בלתי נפרד מהגשת המועמדות ללימודי עיצוב בחו"ל – חשוב לברר את הנושא, כיוון שלעיתים תנאי הקבלה הינם ציוני בגרות גבוהים או ציון גבוה בפסיכומטרי ומי שמתעתד ללימודי עיצוב בחו"ל צריך לקחת בחשבון טווח שבו הוא יוכל לשפר ציוני בגרות או את הציון בפסיכומטרי כדי להגביר את הסיכויים להתקבל ללימודי עיצוב בחו"ל. בנוסף, חשוב לברר מהי השפה הנדרשת, האם זו אנגלית או השפה המקומית ובאיזו רמה עליכם להיות בקיאים בידיעת השפה כדי לשפר את כישורי השפה טרם הגשת המועמדות או עד התחלתה של שנת הלימודים.

 


אודות שירה דרורי

שירה דרורי

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר