שלום, אורח
קטגוריות
אתה מיוחד. אין כמוכ בעולם. יש לכ דעה משלכ והיא חייבת להאמר. כישרו× ותיכ – מוטב שיצאו לאור. תלחם על זכותכ ליצור, לבחור, לחקור. לדעתי, אם לא היית קיים – היו צריכים להמציא אותכ.
אתה צודק. חכמת הקבלה מציירת ל× ו תמו× ת עולם מאוד ברורה: כול× ו, כל אחד ואחד מחברי הא× ושות הוא רק חלק, רסיס מ"× שמת אדם הראשון", ה× שמה הכללית. × שמה זו × שברה במהלכ תהליכ ההתגשמות למיליו× י חלקיקים. כל אחד מהחלקים מסתובב היום בעולם ומביא לידי ביטוי את חלקו הייחודי. כל אדם הוא בעל × שמה × בדלת משל עצמו ובכל אדם × מצא חלק שמקורו באותה × שמה. אחד רוצה להיות סופר דגול, האחר – עבריין מתוחכם, שלישי ספורטאי בעל הישגים – כל אחד צריכ להוציא מתוכו את אותה ייחודיות.
הקלקול
"והאמת היא ששורש כל הערבוביה הרבה השוררת ב× ו, אי× ו יותר ממידת היחידיות המצויה בכל אחד ואחד מאת× ו, אם פחות ואם יותר. והגם שבאר× ו בה טעם יפה וגבוה, מאוד × עלה, אשר מדה זאת × משכת ל× ו ישר מהבורא, יחידו של עולם, שהוא שורש כל הבריות, עם כל זה, מתוכ שהרגשת היחידיות התיישבה בתוכ האגואיזם הצר של× ו, × עשתה פעולתה הרס וחורבן, עד שהייתה למקור לכל החורב× ות שהיו ויהיו בעולם" הרב יהודה אשלג. מאמר השלום בעולם.
אבל, ייחודיותכ, אי× × ה רק זכות אלא גם חובה. תפקיד. כאשר האדם מצוי בתוכ האגו הצר שלו ורואה רק את טובתו האישית, אזי ייחודיותו מתבטאת בצורה שלילית.
ייחודיותכ, יאמרו המקובלים, היא הזדמ× ות ש× ית× ה לכ מלמעלה על מ× ת להשפיע לשאר הא× ושות. אם לא תעשה זאת הא× ושות תהיה חסרה.
דמיין לעצמכ גוף. גוף האדם. אי× ספור מערכות פועלות בו. × שימה. חשיבה. זרימה. עיכול ות× ועה. הלב פועל את פעולתו. אף אחד לא יכול להחליף אותו. ככ גם הלבלב והמוח. הזרת, הלשון והאישון. למעשה, בכדי לאפשר את קיומו של הגוף × דרשת פעולה מקסימלית מכל אחד מאיבריו. כל אחד מבצע את תפקידו כלפי כלל הגוף. האיבר משרת את הגוף. רק פעולה זו מאפשרת חיים. תא ביולוגי בגוף האדם שלא פועל לטובת קיום הגוף אלא לטובת קיום עצמו × קרא תא סרט× י. תא שהורג את כל הגוף.
ככ גם א× ח× ו, כל אחד מאת× ו קיבל תפקיד ייחודי, אי× דיבידואלי. כל אחד צריכ ללמוד איכ לקיים את תפקידו בצורה הרוח× ית ה× כו× ה ביותר – למען הבריות.
× יצול של מידת הייחודיות לטובתי עצמי תביא להרס, קלקול וחורבן בעולם. × יצולה לטובת הא× ושות תביא לב× יין ולתיקון העולם.
האדם קיבל את חופש הבחירה להחליט – תא סרט× י או תא בריא.
"כי זהו ודאי גמור, אם שש מאות אלף איש מסתלקים מכל עסקיהם לצרכי עצמם ואין להם שום עסק בחייהם רק לעמוד על המשמר תמיד שלא יחסר שום צורכ לחבריהם, ולא עוד אלא שיעסקו בזה באהבה עצומה בכל לבבם ו× פשם ככל גדרה של המצוה "ואהבת לרעכ כמוכ", אז ברור בלי שום ספק, שאפס כל צורכ מכל יחיד מחברי האומה לדאוג בשביל קיומו עצמו. ו× עשה משום זה פ× וי לגמרי משמירת קיומו עצמו, ויכול לקיים ב× קל את המצוה של ואהבת לרעכ כמוכ בכל אותם הת× אים...כי איכ תפול עליו דאגה על קיומו עצמו, בה בשעה ששש מאות אלף איש אוהבים × אמ× ים עומדים על המשמר הכן בהשגחה עצומה שלא יחסר לו כלום מצרכיו." הרב יהודה אשלג. מתן תורה.
הכותב ה× ו מרצה בחכמת הקבלה האשל"גית
התחבר לשליחת תגובה
לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה