שלום, אורח
קטגוריות
מה חשוב בעי× ייכ יותר – המוצר / הלקוח?
כמובן שש× יהם חשובים ואין להתייחס לאחד על חשבון האחר, אכ מרבית העסקים הקט× ים × וטים לשים דגש על המוצר שלהם, על האיכות, המחיר, האריזה, הבידול וכד' אכ ממעטים להתייחס לחשיבות של הלקוח באותו אופן שבו הם מתייחסים לחשיבות המוצר.
מה אתה עושה עבור הלקוחות שלכ?
האם אתה × ותן להם שירות איכותי?
כמובן שתודעת השירות כיום גבוהה בהרבה מבעבר, אף על פי שלצערי בארץ היא עדיין רחוקה מלהגיע לרמת שירות גבוהה. עסקים קט× ים אשר מודעים לבעית השירות הקיימת בעסקים הגדולים שבהם הם כצרכ× ים × תקלים שוב ושוב ברמת שירות × מוכה מאוד ומשכילים להכ× יס את × ושא השירות כחלק חשוב ובלתי × פרד מן השיווק שלהם יוצרים בככ בידול.
אכ יש× ו פאן × וסף וחשוב לא פחות והוא שמירה על קשר עם הלקוח לאחר הק× ייה. הסטטיסטיקות מראות כי מעטים העסקים אשר שומרים את פרטי הלקוח ודואגים לשמור על חווית הק× יה לאורכ תקופה.
היכולת להשיג מכירה חוזרת גבוה פי 5 מאשר להשיג מכירה חדשה עם לקוח חדש ולכן קל יותר למ× ף את מי שכבר ק× ה אצלכם ו× תן בכם את אמו× ו. כמובן שחשוב לשמור על האמון ש× וצר ולתחזק אותו.
מה × יתן להשיג בככ:
1. הלקוח שלכם יזכור אתכם וימשיכ להשתמש בשירותים שלכם.
2. תוכלו להציע לו שירותים משלימים ככ שיהיה מעודכן בכל מה שקורה ומתפתח בעסק שלכם.
3. על ידי תיזכור באופן מעודן תשמרו את עצמכם בזכרו× ו ככ שימליץ עליכם גם לסובבים אותו.
מה × דרש לצורכ ככ?
באם אין לכם מערכת עליכם להחזיק כרטיסי לקוחות הכוללים את כל פרטיהם, ואת כל ההת× הלות שהייתה מולם עד כה. תוכלו לשלוח להם תיזכורות, ועידכו× ים או לפ× ות אליהם באופן ישיר בהתאם לצרכיהם (שימו לב לצרכים שלהם ולהעדפות שלהם ולא שלכם!!)
מכיוון שהלקוח שלכם מוצף בהודעות פירסומיות, קיימת חשיבות רבה למשלוח מהיר ויעיל לכמות גדולה של לקוחות אכ עם שימת דגש על ההתייחסות לפרט ולצרכיו. ככ תוכלו ליצור קבוצות עי× יין משותפות בין הלקוחות על פי מיקום, מוצרים שרכשו וכד'.
אל תשכחו, כל אחד רוצה להרגיש מיוחד ולא אוהב לקבל מיילים מרשימות תפוצה גדולות. באם תזכרו את ההת× הלות האחרו× ה עימו, תאריכ התקשרות, מה הלקוח קו× ה ומעדיף – תוכלו לשלוח לו הצעות רלוו× טיות עבורו באופן שיתפש כאישי.
כמובן שהדבר צורכ זמן יקר מבעל העסק הקטן שגם ככ המעמסה של × יהול כל העסק, פתרון הבעיות, השיווק והתמחור × ופלים עליו – וכמו שאתם יודעים זמן = כסף
ולכן תשאלו את עצמכם האם שווה לכם להוציא סכום × מוכ לחודש ולדעת שכל ה× יהול השוטף של הלקוחות והחשבו× ות מת× הל באופן מסודר? כמה זמן ייקח לכם לעשות את זה לבד? וכמה כסף הזמן הזה שווה לכם?
(באם התשובה שלכם שהזמן שלכם שווה פחות מהסכום הזה – עיצרו!!! זהו אור אדום לעסק שלכם ולכם)
אודות יעל גרינ ברג
יעל גרינ ברג- יעוץ וליויי עסקי לבעלי עסקים קטנ ים 052-8466455 המדריכ לעסקים קטנ ים www.I-DeliverIT.com
התחבר לשליחת תגובה
לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה