מי צריך להגיש דוח מס אמריקאי ? ומה אפשר לעשות אם לא הוגשו דוחות בשנים קודמות ? | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


מי צריך להגיש דוח מס אמריקאי ? ומה אפשר לעשות אם לא הוגשו דוחות בשנים קודמות ?

פורסם בתאריך 12/07/2013 ע"י Shiran Madar בקטגוריה מיסוי | צפיות: 1384 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: דוח מס אמריקאי, גילוי מרצון, ייעוץ מס אמריקאי, רואה חשבון, הגשת דוחות מס אזרחים אמריקאים

אזרחי ארה"ב שמתגוררים מחוץ לארה"ב, חייבים לדווח לשלטונות המס האמריקאיים על הכנסותיהם בארה"ב ומחוצה לה.

כאזרח אמריקאי שחיי בישראל עליך להגיש דוח מס אמריקאי שנתי למס ההכנסה האמריקאי באם הכנסתך השנתית עלתה על המינימום הקבוע בחוק, סף ההכנסה משתנה בהתאם לאופן ההגשה (נפרד, מאוחד...), גיל וסוג ההכנסות שהיו לאזרח בשנת המס.
במקרה בו מס הכנסה האמריקאי חייב לך כסף וברצונך לדרוש אותו.
או במקרה בו ברצונך לדרוש זיכויים והחזרים ממס.
האמור לעיל מתייחס לדוחות מס אישיים ויש לקחת בחשבון שייתכן וידרשו דיווחים נוספים כמו דיווח על חשבונות בנק באם יתרתם המצטברת עלתה על 10,000$ בזמן נתון במהלך שנת המס, דיווח שמכונה Foreign Bank Accounts report - FBAR.



האם יכולה ממשלת ארה"ב להגיע לאזרח אמריקאי שחיי בישראל ומתעלם מחובתו להגיש דוח מס כל שנה?

בשנים האחרונות מגבירה ארצות הברית את מאמצי האכיפה שלה בכל הנוגע לפעילות הכלכלית של אזרחי ארצות הברית מחוץ לגבולות המדינה. לשם כך חוקק FATCA) Foreign Account Tax Compliance Act) שמחייב בנקים בעולם, ובהם הבנקים בישראל, לדווח על חשבונות ונכסים של לקוחות אמריקאים.



ההוראה מחייבת את הבנקים בישראל לדווח את שמות בעלי החשבונות, כתובותיהם והסכומים המופקדים בחשבונותיהם, וככל הנראה הבנקים בישראל יחלו להעביר את המידע בתחילת 2014.



בנקים שלא ישתפו פעולה עם דרישת הרשויות האמריקאיות להעברת דיווחים על לקוחות בעלי אזרחות אמריקאית יספגו פגיעה בנכסי הבנק שנמצאים בארה"ב (לבנקים הגדולים בישראל פעילות ענפה בארה"ב).



מהן ההשלכות עבור אזרח אמריקאי שחיי בישראל ולא מגיש דוח מס אמריקאי?

אחת מהחובות האזרחיות של אזרחי ארה"ב בלי קשר למיקומם על גבי הגלובוס הוא הגשת דוח מס שנתי ל -IRS, אזרח שלא ממלא אחר חובה זו כפוף לקנסות והליכים פליליים מצד ממשלת ארה"ב.



אבל אזרחים ישראלים שמחזיקים באזרחות כפולה (ישראלית ואמריקאית) כבר משלמים מיסים בארץ, האם הם נדרשים לשלם מס הכנסה פעמיים?

על מנת למנוע מצב של כפל מס בו אנשים נולדו במדינה אחת, וחיים ועובדים במדינה אחרת, משלמים מס בשתי המדינות, חתמו מדינות רבות על אמנות מס בניהן שיאפשרו לאזרחיהן לחיות ולעבוד במדינות אחרות מבלי לשלם מס הכנסה פעמיים.באופן עקרוני, הכנסות שהופקו בישראל לא יחויבו במס בארה"ב באם הוטל עליהן מס בישראל לפחות בשיעור שעשוי היה לחול בארה"ב.



מה קורה אם לא הגשתי דוחות מס אמריקאים בשנים קודמות ואני רוצה להתחיל להגיש ?

ניתן "ליישר קו" ולעמוד בדרישות החוק על יד ניצול ההזדמנויות שמציע ה - IRS לערוך "גילוי מרצון" - Voluntary Disclosure, ישנן מספר תכניות גילוי מרצון וישנם קריטריונים שבהם צריך האזרח האמריקאי לעמוד על מנת לקחת חלק בתכניות אלה.



השורות הבאות מתייחסות לאחת מתכניות הגילוי מרצון:

בחודש יוני 2012 הודיע ה – IRS על תכנית חדשה שנכנסה לתוקף בחודש ספטמבר באותה השנה, ושמטרתה לאפשר לאזרחים אמריקאים שחיים מחוץ לארה"ב ושלא הגישו את דוחות המס שלהם כפי שהם מחויבים על פי חוק, "ליישר את ההדורים" עם רשויות המס האמריקאיות ללא עונשים וקנסות.

מטרת התכנית הינה לאפשר לאזרחים אמריקאים שחיים מחוץ לארה"ב לחזור ולהגיש את הדוחות השנתיים שלהם כחוק, ללא ענישה, מתוך התחשבות בעובדה שככל הנראה הם לא היו מודעים לחובה להגיש דוחות מס מאחר ואינם מתגוררים בארה"ב.

התכנית מיועדת לאזרחים שמוגדרים ע"י רשויות המס האמריקאיות כ- Low compliance risk tax payers. במסגרת התכנית, כל דוחות המס שיוגשו יבדקו, אך רמת הבדיקה תשתנה בהתאם לרמת ה - Compliance risk של כל אזרח.

הדוחות של אזרח שיוגדר כ - Low compliance risk tax payer יבדקו באופן מהיר ללא חקירה והתעמקות מקיפה מצדו של ה –IRS וללא ענישה וקנסות.

ה- IRS שומר לעצמו את הזכות להחליט האם אזרח אמריקאי הינו - Low compliance risk tax payer בהתבסס על שאלון שמוגש ע"י האזרח האמריקאי במסגרת התכנית וכן על בסיס דוחות המס שמוגשים. אם כן, נוצרת בעייתיות מסוימת עבור האזרח האמריקאי שרוצה להשתתף בתכנית מכיוון שאין באפשרותו לדעת באופן מובהק טרם הגשת דוחות המס האם הוא זכאי לקחת חלק בתכנית.

קיימים אומנם קריטריונים מקדימים לפיהם ניתן להעריך בצורה טובה האם האזרח האמריקאי נחשב - Low compliance risk tax payer וזכאי להשתתף בתוכנית, אולם ה- IRS שומר לעצמו את זכות המילה האחרונה.





לקריאת חומר אודות תכניות גילוי מרצון נוספות לחץ כאן





הכותב הינו אחד מרואי החשבון ב - Smartax - US Tax Services

הערה: המידע ניתן בתימצות ובאופן כללי ואין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ מס ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא.

המידע המוצג הינו לידיעה בלבד.

אודות Shiran Madar

SMARTAX - US TAX SERVICES Office: 03-5296555 / Fax: 03-5296555 www.smartax.co.il

Shiran Madar

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר