סוכרת וויטמין E | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


סוכרת וויטמין E

פורסם בתאריך 08/16/2013 ע"י יעקב עזרא בקטגוריה בריאות וכושר | צפיות: 1806 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: סוכרת וויטמין E, ויטמין E עשוי לצמצם את הפוטנציאל הפחתת סיכון נוסף להתפתחות של רטינופתיה (מחלת עיניים) או נפרופתיה (פגיעה ביחידות הסינון של הכליות) בנוסף לאלה שהושגה באמצעות טיפול אינטנסיבי באינסולין

 סוכרת וויטמין E

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ויטמין E עשוי לצמצם את הפוטנציאל הפחתת סיכון נוסף להתפתחות של רטינופתיה (מחלת עיניים) או נפרופתיה (פגיעה ביחידות הסינון של הכליות) בנוסף לאלה שהושגה באמצעות טיפול אינטנסיבי באינסולין לבדו  From Diabetes Care 22:1245-1251 1999.

 

תוספת של ויטמין E. החולים עם התוצאות הגרועות ביותר השתפרו בכי הרבה. לויטמין אין כל השפעה על רמות הגלוקוז בדם, ולכן לא יפריע לטיפול באינסולין.

מחקר כפל סמיות על 36 חולים בסוכרת מסוג 2, בפחות מעשר שנים. מינון היה 1800 I.U. ליום. לפני נטילת הוויטמין E, זורם דם ברשתית בנושאים אלה היו נמוכים באופן משמעותי מאשר באוכלוסייה שאינה סוכרתית. גם זרימת דם ברשתית ופינוי קריאטינין היו מנורמאלים באופן משמעותי כאשר נבדקים קיבלו תוספת של ויטמין E. החולים עם התוצאות הגרועות ביותר השתפרו בכי הרבה. לויטמין אין כל השפעה על רמות הגלוקוז בדם, ולכן לא יפריע לטיפול באינסולין.

(The following is from Stichting Orthomoleculaire Educatie (Orthomolecular Education Foundation) Antwerpsestraat 1a, 2587 AE Den Haag, The Netherlands.

ויטמין E משפר זרימת דם בעיניים אצל חולי סכרת. מגביר פינוי הקריאטינין מהדם אל השתן, בהיותו משפר פעילות הכליות (סינון טוב יותר). ויטמין E חשוב במיוחד בעבור טיפול טבעי בסכרת סוג 1. בנוסף, אצל חולי סכרת קיימת נטייה להתערמות טסיות דם וכך יצירת טרומבוסים (קרישי דם). נטייה הנ"ל קשורה כנראה לשינויים בהרכב חומצות השומן בפלזמה ובדפנות טסיות הדם (טרומבוציטים), כתוצאה מחמצון-יתר של השומנים. נטייה הנ"ל גורמת מרכזית להתפתחות מחלות לב וכלי הדם הקטנים, השחיכות בחולי סכרת, וכן לאירועי פקקת (טרומבוזה = Thrumbosis). ויטמין E הינו נוגד חמצון, אשר ממתן את עליית הטריגליצרידים האופיינית לחולי סכרת, וכן נמצא מפחית את רמות הכולסטרול "הרע" - LDL מחומצן.

מחקרים הראו שמתן ויטמין E מונע ומגן מפני נזקי מחלת הסוכרת והרדיקלים החופשיים. בחולי סוכרת מבוגרים נצפתה ירידה ברמות ויטמין אי (Diabetes Metab Res Rev 2000;16:15–9).

אודות יעקב עזרא

יעקב עזרא

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר