מהו הרפס וכיצד נדבקים | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


מהו הרפס וכיצד נדבקים

פורסם בתאריך 03/19/2013 ע"י מייסי בן-טל בקטגוריה מחלות וסינדרומים | צפיות: 1603 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: הרפס, הרפס שפתיים, זובירקס, טיפול בהרפס, הרפס סימפלקס


   גוף האדם הינו מערכת מורכבת ומרתקת. מאז ומתמיד ניסו חוקרים ורופאים להבין כיצד פועל גופנו, איך הוא מגיב לחומרים שונים שאנו מכניסים פנימה, אילו תהליכים עוברים עליו עם השנים החולפות ובין היתר גם כיצד הוא מתמודד עם מחלות ונגיפים שונים התוקפים אותו במהלך חיינו. כיום, למדע אין תשובות לכל השאלות, אך קיים מידע עצום לגבי הסוגים השונים של מחלות ווירוסים. מספר הנגיפים השונים המשפיעים ופוגעים בגופנו הוא רב וסוגי ההשפעה משתנים מנגיף לנגיף. קיימים נגיפים אכזריים במיוחד, ואף קטלניים העשויים להביא לקריסת מערכות שלמות, חלקם מחלישים אותנו ומביאים איתם תופעות לוואי לא נעימות ומצריכים טיפול אנטיביוטי או התערבות רפואית אחרת וישנם נגיפים עדינים יותר ואף עונתיים איתם גופנו מסוגל להלחם בכוחות עצמו ופרט למנוחה ושתייה מרובה אין כל כך מה לעשות. לאדם הממוצע, אין כל כך צורך להכיר לעומק את כל סוגי המחלות והנגיפים אך ישנם כמה סוגים שכיחים יותר בהם כן כדאי להעמיק הן בכדי להימנע מהידבקות או במקרה של נשאי – בכדי ללמוד כיצד חיים עם המחלה ולמנוע מאחרים להידבק.
נגיף ההרפס
על פי מחקרים, 1 מכל 4 אנשים בעולם נשאים של הרפס כזה או אחר. משפחת "נגיפי ההרפס" מונה מספר סוגי הרפס. אך הנפוצים ביותר הינם הפרס השפתיים (פצע חום) או בשמו האחר "הרפס סימפלקס", והרפס איברי המין (HSV-2).
סוג נוסף של הרפס (או בשמו העברי שלבקת) הינו הרפס זוסטר – זהו נגיף האחראי לאבעבועות אצל ילדים. הווירוס נשאר רדום לאחר שחולפות האבעבועות אך אצל אחוז קטן מהאנשים לרוב מעל גיל 60 תתפרץ המחלה בצורת שלפוחיות כואבות בצורת חגורה. מכאן השם "שלבקת חובקת".
הרפס הינה מחלה נגיפית שבשגרה הינה רדומה אך היא מתרפצת במצבים בהם המערכת החיסונית מוחלשת. מצבים כגון: תזונה לקויה ( אוכל תעשייתי או אוכל מעובד), עונות מעבר, לחץ נפשי ונוכחות של מחלה אחרת עשויים להביא להתפרצות המחלה. אחד התסמינים של הרפס הינו פצעים ושלפוחיות על העור.
כיצד נדבקים
  הרפס הינו נגיף ויראלי, והוא עובר מאדם לאדם. לרוב ההידבקות קוראת בזמן שהמחלה פעילה אך קיימים מקרים (אומנם זה נדיר) בהם אנשים נדבקים גם כאשר הנגיף רדום. ההידבקות נעשית במצבים של מגע- בזמן אקטן מיני נשיקה, או כל מגע ישיר אחר בעיקר באזורים ריריים ודרך נוספת להידבקות הינה שימוש בחפצים אישיים כגון סיגריות, נרגילות, כלי אוכל, בקבוקים שפתון וכו'...
הרפס הינו נגיף חשוך מרפא. מי שנדבק נשאר נשאי לכל חייו. אך קיים טיפול תרופתי המקל על תופעות הלוואי ומזרז את ההחלמה מההתפרצות ( כמו זובירקס).


 

אודות מייסי בן-טל

מייסי בן-טל

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר