לימודי מקצוע בזמן חיפוש עבודה | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


לימודי מקצוע בזמן חיפוש עבודה

פורסם בתאריך 12/06/2012 ע"י אורן שץ בקטגוריה חינוך ולימודים | צפיות: 1899 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: לימודי מקצוע בזמן חיפוש עבודה, לימודי הנדסאי, לימודי טכנאי, לימודי עיצוב

אלו שעובדים במשרה חלקית או לא עובדים כלל בתקופת חיפוש העבודה יוכלו לנצל את הזמן הפנוי שעומד לרשותם להעשרה מקצועית. הזמן הפנוי הוא הזדמנות נהדרת להכיר תחומים חדשים ולבצע הסבת מקצוע. בעזרת הלימודים אפשר יהיה למצוא משרות טובות יותר, לזכות במקצוע מבוקש או להעשיר יכולות קיימות במטרה לקבל שכר גבוה יותר.

 

תחומי לימוד שימושיים

 

הסוד להצלחה טמון בבחירת קורסים מקצועיים שמעניקים למועמד יתרון על פני מועמדים אחרים שמתחרים עמו על אותה המשרה. בכדי להפוך את התהליך ליעיל עוד יותר יש לבחון היטב את ההעדפות בשוק, לזהות מקצועות מבוקשים שאפשר יהיה ללמוד במהרה ולבחור את לימודי המקצוע בהתאם.

 

בין התחומים המומלצים ללימוד במהלך חיפוש עבודה אפשר למצוא: לימודי טכנאי מחשבים, לימודי הנדסאי אלקטרוניקה, מכונות ובניין, לימודי עיצוב ועוד. לימודים לתעודת הנדסאי אידיאליים בעבור מועמדים בעלי רקע טכני, מדובר במסלול לימודים מקוצר בסופו מקבל הסטודנט תעודה של הנדסאי בהתאם לתחום הלימוד. ההנדסאים מצליחים להתברג בשוק העבודה במשרות טובות ולמצוא שפע של אפשרויות קידום אל משרות ניהול או תכנון.

 

ענפים שנמצאים בתנופת פיתוח קולטים באחוזים גבוהים עובדים ללא ניסיון. קורסים מקצועיים כמו: קידום אתרים, קורס בדיקות תוכנה, קורס טכנאי מזגנים או ניהול מחסן ממוחשב, מעניקים לבוגרים מקצוע מבוקש. כל אחד מהקורסים הללו אפשר ללמוד בתכניות מקוצרות בתקופת חיפוש עבודה.

 

לימודי מקצוע בלשכת התעסוקה

 

החוק במדינת ישראל מציע קורסים לפיתוח הכשרה מקצועית בעלות מסובסדת או מימון מלא בהתאם לתנאי הזכאות. הקורסים מיועדים למובטלים שלא מחזיקים בהכשרה מקצועית או ניסיון תעסוקתי כלשהו או כאלו שזקוקים להסבת מקצוע. בתקופת הלימודים ישנה זכאות לקבלת קצבת דמי אבטלה ובתום הקורס סיוע במציאת עבודה בתחום.

 

לימוד מקצוע ספציפי

 

חשיבה מעשית חיונית בבחירת תחום הלימוד המתאים ביותר. כאשר בוחנים את מסלולי הלימוד במוסדות האקדמיה אפשר למצוא שורה ארוכה של מסלולים שמעניקים תעודות כלליות ללא הכשרה מקצועית ספציפית.

 

החשיבה המעשית מסננת את כל אותם מסלולים ומביאה את המועמדים אל לימוד מקצוע שיעניק להם ידע פרקטי ומבוקש בשוק העבודה. לימודי עיצוב זוכים לביקוש רב, המעצבים משתלבים בתום הקורס כשכירים במשרדים או כמעצבים עצמאיים.

 

היתרון של לימודי העיצוב על פני קורסים אחרים הוא האפשרות לרכוש מקצוע מבוקש בתוך כמה חודשים. אדם שמחפש עבודה וזקוק להכנסה מהירה לא יוכל להרשות לעצמו להקדיש מספר שנים ללימודים. לימודי עיצוב נמשכים כחצי שנה עד שמונה חודשים, מסלולי לימוד לתעודת טכנאי נמשכים שנה ואילו מסלולי הנדסאים נמשכים כשנתיים.

המאמר נכתב באדיבות learn.co.il

אודות אורן שץ

אורן שץ

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר