מה הם התנאים לביצוע יוזמת תמ"א 38? - דוד רפאל | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


מה הם התנאים לביצוע יוזמת תמ"א 38? - דוד רפאל

פורסם בתאריך 11/01/2012 ע"י דוד רפאל בקטגוריה נדל"ן בארץ | צפיות: 1272 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: דוד רפאל, נדל"ן, תמ"א 38

כתוצאה מן האטרקטיביות הרבה אשר מאפיינת את יוזמת הבנייה אשר ידועה בשם יוזמת תמ"א 38, דיירים ובעלי בנייני מגורים ומבנים רבים לא 'נשארים' אדישים אליה. כל זאת באופן שרבים מהם משקיעים משאבים רבים על מנת להוציא את היוזמה המדוברת ואשר רלוונטית להם לפועל. יחד עם זאת, כאן זה המקום להדגיש ולומר כי לפני תכנון, ביצוע ומימוש של יוזמת תמ"א 38 בקרב מבנה כזה או אחר, יש לדעת כי ישנם תנאים מקדימים, תנאים אשר אך ורק 'עמידה' בפניהם תבשיל ותוציא לפועל את היוזמה המבורכת. לפיכך, במאמר המדובר נסביר כל מה שצריך לדעת אודות תנאים אלו.

מאת: דוד רפאל

 

יוזמת תמ"א 38 – תנאי אחר תנאי…

באופן בלתי נמנע, ובעיקר כתוצאה מן העובדה כי יוזמת תמ"א 38 הינה יוזמת בנייה מורכבת ביותר, ישנם תנאים מקדימים והכרחיים אשר 'תפקידם' המילולי והמעשי הינו להכשיר את הקרקע ליוזמה. לפיכך, כעת נתחיל לספר ולהסביר אודותיהם – ונתחיל עם התנאי הראשי והבסיסי ביותר. תנאי זה הינו התנאי אשר מכריע איזה בניין רלוונטי ליוזמה ואיזה בניין לא. במילים אחרות, אך ורק בניינים אשר נבנו לפי היתר בנייה אשר ניתן לפני ה – 1 בינואר 1980, ואשר נקבעו על ידי מהנדס כי אינם נבנו על פי תקן ישראלי 413, הינם 'זכאים' למימוש יוזמה זו. עכשיו, בנוגע לבניינים אשר נבנו לאחר התאריך המדובר, ובניינים אשר מהנדס קבע כי גם הם לא נבנו על פי תקן ישראלי 413, יהיו 'זכאים' גם הם לתמ"א 38 אשר לא כוללת תוספת זכויות בנייה.

עוד תנאים נחוצים ורלוונטיים ליוזמת תמ"א 38.

לאחר שפרשנו והסברנו לעיל את התנאים הקריטיים ביותר בעבור רלוונטיות 'הוצאה לפועל' של יוזמת תמ"א 38, נמשיך כעת עם תנאים נוספים ומהותיים לא פחות. בין כל אותם תנאים ניתן למצוא אך ורק מבנים ובניינים אשר מאויישים באופן קבוע ואשר 'מתקיימים' בהם חיים (ולא מבנים נטושים, מחסנים ועוד), בניינים אשר מונים יותר מ – 2 קומות, ואשר פרושים מעל שטח של 400 מ"ר 38, אך ורק מבנים 'נעדרי' צו הריסה סופי מאת בית משפט ועוד. כל המבנים האמורים כלל לא רלוונטיים או זכאים למימוש היוזמה של תמ"א 38.

יוזמת תמ"א 38 – לא לפני יישום התנאים הבאים!

כעת, נעניק את ה'חותמת הסופית' מבחינת כל מה שנוגע לתנאים אשר יתנו את האות לתחילת ביצוע בפועל של יוזמת תמ"א 38. בפועל, חותמת זו חייבת לכלול בתוכה התחייבות ליישום התנאים הבאים, וזאת הן מצד דיירי ובעלי הבניין והן מצד הקבלן המבצע: ייצוב וחיזוק המבנה נגד רעידות אדמה / בנייה והוספה של מעלית / הוספת חדרי ממ"ד / שיפוץ ושיפור פני חדרי המדרגות ועוד!

דוד רפאל הוא יזם נדל"ן בעלים של רפאל א.ג יזמות בע"מ
כתובת: רחוב שהם 5, בנין פז 1 מתחם הבורסה, רמת גן, קומה 19.
טל: 073-7055771
פקס: 073-7055777
 

 

אודות דוד רפאל

דוד רפאל

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר