שלום, אורח
קטגוריות
להתחיל את ש× ת הלימודים תשע"ג עם אמביציה
על פי הממצאים האחרו× ים שהתפרסמו בכלי התקשורת × מצא כי בש× ת 2011 הייתה ירידה של 0.2 אחוזים בזכאות לבגרות. ובעקבות ככ שר החי× וכ גדעון סער ערכ מסיבת עיתו× אים ובה הפגין את מחויבותו לשי× וי המצב כפי שהתחייב בעת כ× יסתו לתפקיד. מלבד האמביציה המקצועית יש× ה דרכ × וספת לעורר במורים/ות במח× כים/ות מוטיבציה והיא לסיים את יום ההערכות עם א× רגיה מחודשת דרכ בחירת סד× ה מגבשת ומשעשעת כמו סד× ת צחוק שמתאימה למורות שמכירות טוב האחת את הש× ייה.
יום הערכות למורים
בכל בית ספר או תיכון יום ההערכות קצת שו× ה הי× ה לדוגמא עיריית ת"א עושה בבתי הספר פרויקט לעזרה לתלמידים עם לקויות למידה ותלמידים חלשים. מי שמעביר את הפרויקט הוא יואל גבע שגם יערוכ תגבור אחר הצהרים לתלמידים אבל הוא בעצמו מעביר קורס השתלמויות אסטרטגיה בלמידה למורים/ות שבה הוא מלמד צורות וגישות שו× ות של למידה אל מול תלמידים ובשל ככ הוא מוזמן לבית ספר עירו× י ז' ליום ההערכות. המשותף ליום הערכות בין אם בארגון המורים ובין בהסתדרות המורים שמתקיימות ישיבות מח× כים, ישיבות מקצועיות. רכזת המקצוע מדברת עם המורים והמורות ישיבות מח× כים × ערכת בשיתוף רכזת השכבה והיועצת. עוברים על תוכ× ית עבודה השכבתית והש× תית ומחליטים על איזה × ושא מתמקדים הש× ה. לכן חשוב לעשות את× חתא ולהזמין פעילות מע× יי× ת כמו סד× ת גרפולוגיה.
גרפולוג ליום הערכות
הגרפולוגיה היא עוד כלי שדרכו אפשר להכיר את האדם. כשאומרים שלמורה יש עי× יים בגב הכוו× ה שהיא יכולה לראות דברים מתוכ היכלות שלה לפע× ח רמזים לא מילוליים. גרפולוגיה היא סוג × וסף של תקשורת לא מילולית שבה על פי כתב היד והציור × יתן להבחין באופי, באישיות, ובהת× הגות של המורים והמורות. מדוע כדאי להזמין גרפולוג ליום הערכות.
הרצאה גרפולוגית משעשעת וכיפית
בהתאם לתאום ציפיות שיערכ מול המ× הלת או וועד המורות × יתן להתמקד במספר תחומים מגבשים ומשעשעים. משחקי כתיבה להכרות ופירוש האותיות, הקדשת שירים, כתיבת ברכות ופירוש חתימות. רוצים להכ× יס קצת תכ× ים מקצועיים על קצה המזלג ?
הרצאות גרפולוגיה בבתי ספר
× יתן להכ× יס גם הדגשים מקצועיים כגון ציורי דמות, ציורי משפחה, ציורי בתים, וציורי עצים. במקרה הזה × יתן לקחת את הסד× ה לכיוון היותר משעשע של השוואת בין עצים ובין בתים ועליהם עוד להוסיף לצייר את בן או בת הזוג ולקבל כמה תוב× ות מצחיקות במיוחד.
מרגישה שצריכ להתמקד בא× רגיה ובשיתוף הפעולה
× יתן לקבל סד× ה משולבת שבה ישולבו משחקי תקשורת בין אישית ועבודת צוות כחלק מה× חיית הקבוצה לשיתוף פעולה ולאח מכן לעבור לגרפולוגיה ולבדוק מי המורה שהכי קל להרגיז אותו ומי אם גם תיפול לידה פצצת גרעי× ית אירא× ית היא לא תזיז את הראש. לסיום אפשר לערוכ מספר תרגלי צחוק לשחרור ולכיף. בתור מי שהיה ש× ה תשעית בבית הספר חשוב לי הדיאלוג עם המורים ולהעביר להם את התוב× ות שא× י צברתי במהלכ הש× ים על תחום ההוראה.
אודות יובל בן בסט
התחבר לשליחת תגובה
לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה