ניהול עצמי - עשרת הכללים | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


ניהול עצמי - עשרת הכללים

פורסם בתאריך 06/09/2009 ע"י יעל אשד בקטגוריה קידום אישי | צפיות: 3412 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: אימון אישי, איכות חיים, שמחה, דרך, התפתחות אישית, בריאות, רגשות, גוף, נפש, מחשבות, שמחת חיים, ניהול עצמי, ניהול אישי, תוצאות, מימוש, מטרות, פעולות

על מנת שנוכל לקיים חיים משמעותיים, חיים של מימוש בכל תחומי חיינו  עלינו להיות מסוגלים לנהל את עצמנו ולהניע את עצמנו, לוודא שבכל אחד מתחומי חיינו הדברים מתנהלים לשביעות רצוננו ואנו מתקדמים בכיוון ובקצב הנכון לנו לחיים שאותם אנו רוצים לחיות ולא נסחפים רק אחרי משימות היום-יום.
כל אחד מאיתנו הוא מנהל, מנהל של חייו, מתן תשומת לב לעשרת הכללים הבאים תאפשר לנו לעשות זאת על הצד הטוב ביותר,
לחיות בהלימה לדברים החשובים בעינינו ובעיקר לחיות את הבחירות שלנו :

ניהול המטרות שלנו - זכרו ,הפעולות שלנו היום ,הן בעולם העבודה והן בעולם האישי, קובעות איך ייראה העתיד שלנו (כפי שההווה שלנו הוא תוצאה של בחירות עבר). כדי להבטיח שאנו נעים בכיוון של מימוש מה שחשוב לנו בחיים עלינו להבהיר לעצמנו מה המשאלות שלנו בחיינו, לקבוע לעצמנו מטרות בדרך (לטווח קצר ולטווח ארוך) ולעשות כל הנדרש למימושן .

ניהול מערכות היחסים שלנו עם הסובבים אותנו. באחריותנו ומתפקידנו לבנות ולטפח מערכת יחסי אמון וכבוד הדדי עם עובדים, לקוחות, עמיתים, ספקים, יקירנו הקרובים, חברים, וכל מי שנמצא במרחב שלנו .

ניהול המחשבות המנהלות אותנו, זיהוי ומודעות לאמונות ולמחשבות האוטומטיות שלנו, שעלולות לעיתים ליצור בנו ספק, לעצור אותנו (ה'שדונים' שלנו). עלינו להכיר את ה'שיחות' המנהלות אותנו כדי שנוכל לבחור אם להקשיב להן או לא, כדי שנוכל לנהל אותן, כדי שתהיה לנו אפשרות הבחירה לבחור מחשבות אחרות, תומכות, הרי ממילא המחשבות הן לא המציאות - לפחות נדאג שישרתו אותנו....

ניהול הפעולות שאנו בוחרים לעשות בזמן העומד לרשותנו, ניצול הזמן באופן מושכל. יצירת בהירות לגבי סדרי עדיפויות בחיינו וחלוקת הזמן בהתאם תוך התייחסות לכל התפקידים שאנו ממלאים בחיינו: בן זוג, הורה, חבר, עובד וכו'. הקצאת זמן ביומן שיהיה מוקדש רק לתכנון יתמוך בנו לנהל נושא זה.
ניהול ההוויה שלנו - 'ניקוי' התודעה שלנו בתדירות קבועה, הקצאת זמן להפסקה, להתבוננות, לשקט. זהו פסק זמן שמאפשר לנו לחזור כל פעם לעצמנו ומשם לחזור לעשייה יותר ממוקדת, נינוחה עם נקודות מבט נוספות.

ניהול ההתפתחות האישית שלנו, מודעות למאגר העוצמה שלנו, לנוסחת ההצלחה שלנו, כמו גם זיהוי תחומים בהם אנו רוצים להתפתח (כמו בטחון עצמי, אמונה בעצמנו..) והתמקדות בעבודה הפנימית הנדרשת בהתאם.

ניהול משאבי החיוניות שלנו, באחריותנו 'לנקות' את כל זוללי האנרגייה מחיינו ע"מ להימנע מעייפות מנטלית כדי שנוכל להיות במיטבנו ולהטען באנרגיה לטובת הנושאים שאותם חשוב לנו לקדם בחיינו, עבודה עם 'רשימת ניקיון' יכולה לתמוך בנו בניהול נושא זה.
.
ניהול המצב הגופני שלנו, הגוף שלנו הוא הקנקן לציפור הנפש, עלינו להיות קשובים לגוף, באחריותנו לטפח אותו ולעשות כל שביכולתנו כדי לשמור עליו, עלינו לסגל לעצמנו הרגלי אכילה בריאים, התעמלות, ומנוחה מספקת.


ניהול הרווחה האישית שלנו - עלינו להכיר מהם הדברים שמביאים לנו שמחה, תחושת סיפוק, הנאה ובאחריותנו לתת להם שיתבטאו בחיינו.
ניהול הצמיחה האישית שלנו, העשרה עצמית, ללא למידה מתמדת אנו קופאים על שמרינו, ''כשאתה מפסיק ללמוד, אתה זקן. וזה לא משנה אם אתה- בן 20 או בן 80!''(הנרי פורד).


אמצו לכם כללים אלו ותהיו אתם המנהלים של עצמכם, זכרו -
לפני שאתה יכול לעשות משהו, עליך להיות מישהו.

 

 

 

אודות יעל אשד

יעל אשד

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר