איך משפיעים העונשים על התנהגות ילדינו | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


איך משפיעים העונשים על התנהגות ילדינו

פורסם בתאריך
Warning: date() [function.date]: It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected 'America/New_York' for 'EDT/-4.0/DST' instead in /home/publihse/public_html/article.php on line 204
07/11/2012 ע"י דבורה עידן בקטגוריה גיל ההתבגרות | צפיות: 1070 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: הדרכת הורים, התנהגות ילדים, סמכות הורית, יעוץ להורים, מעורבות הורים, הנחיית הורים, סדנאות הורים

איך משפיעים העונשים על התנהגות ילדינו


לפעמים כשאנו מענישים את הילדים שלנו כדרך להשיג משמעת, ללמד אותם גבולות והתנהגות נכונה אינה יעילה ומשיגה תוצאות הפוכות.

בסופו של דבר הילדים ממשיכים להתנהג בצורה שמפריעה לנו , ולמעשה  יש החמרה בהתנהגות  הרעה. ואנחנו ההורים מוצאים את עצמנו מתווכחים עם הילדים, ומרגישים מתוסכלים מחוסר היכולת להשפיע על התנהגות הילדים.

מדוע זה כך?
זה מתחיל מזה שהילדים מכירים אותנו וצופים שיגיע עונש ותוהים איזה עונש ימציאו להם ההורים עכשיו, ובכלל ולא אכפת להם להיענש? הם אומרים להוריהם "אז תענישו אותי"
למעשה העונש הוא רק אמצעי הפחדה  ו/או פגיעה שעוצמתו תלויה בעוצמת הכעס של ההורים. ואינו מלמד את הילד מה עליו לעשות בסיטואציה דומה.

אילו תוצאות עונשים כן משיגים:
•    אווירה של מתח, כעס ומרירות.
•    פגיעה בהערכה העצמית של הילדים והשפלתם.
•    הורים מתוסכלים
 
אז מה ילמד את הילדים גבולות, משמעת, והתנהגות טובה?

יש חוק ביקום שאומר כי לכול מעשה בעולם יש תוצאה וגם להתנהגות הילדים יש תוצאות.
והתוצאות הללו הן השיעור היחיד שמלמד את הילד לשנות את התנהגותו.
 
ואיך התוצאות מלמדות ?
במקום להמציא עונש משפיל ופוגע  שאין לו קשר להתנהגות שהילד התנהג, מחליטים לנהל מעשים בשלושה שלבים, זה הרבה יותר קל ופשוט ואפילו יותר נעים.

שלב ראשון – תיכנון מראש
1.  ההורים מחליטים מה חשוב להם, מה אתם רוצים (איפה, איך, מתי, וכמה)
2. ההורים מתכננים (את התוצאות)כלומר מה יקרה אם  הילדים לא יתנהגו לפי מה שחשוב לכם.
3. התוצאות שהחלטתם עליהן חייבות להיות מחוברות באופן הגיוני לפעולה של ילדכם.
      דוגמא:
     חשוב לכם שהילד יאכל אחר הצהרים קוביית שוקולד אחת . הילד שלכם פותח את ארון    הממתקים ולוקח במבה סוכריות וופלים,  התוצאה יכולה להיות, שאם ייקח ממתק  נוסף תיקחו את הממתק ממנו. (אתם רואים כמה זה פשוט?)
 
שלב שני - שיתוף הילדים בתכנית
קובעים זמן משפחתי לשיחה , ומעדכנים את הילדים מראש מה חשוב לכם, ואיך תפעלו במידה והתוצאה אם הם לא יתנהגו בהתאם. התוצאות צריכות להיות הגיונית, ברורות וידועות מראש.
 
שלב שלישי - פועלים ללא מילים

•    סומכים על ילדכם הם יודעים איך להגיע למה שהם רוצים.
•    מאפשרים לילדיכם לפעול ומכבדים את ההחלטה שלהם
•    פועלים  על פי שלושת השלבים גם אם הילד בוכה וכועס, התוצאה היא של התנהגותו
•    מתמידים בנחישות ובעקביות
•    פועלים  בכבוד ובאהבה  לא כועסים
•    מאפשרים  לילדים ללמוד מהניסיון של ההתנסות ולהסיק את המסקנות לגבי התנהגותם.

 זו הדרך לשינוי האווירה בבית .
 כי החיים הם אלה המלמדים את הילדים לקחת אחריות על מעשיהם.
ואנחנו ההורים לא מפריעים ללמידה אלא תומכים בילדינו, ומכוונים אותם להצלחה.

אודות דבורה עידן

מומחית ליצירת הורות כריזמטית מרצה מבוקשת ומנחה בכירה (מכון אדלר) מיסדת המדריך להורות כריזמטית בעלת מועדון הורים באינטרנט \\\

דבורה עידן

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר