טיפים לניהול עסק ביתי | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


טיפים לניהול עסק ביתי

פורסם בתאריך 07/23/2008 ע"י זאב הרשקוביץ בקטגוריה עסקים וכלכלה | צפיות: 1545 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: עסק, עסק ביתי, קשיים בעסק, תוכנית עיסקית, ייעוץ, ניהול עסק, ניהול עסק קטן

כל מי שהקים עסק חדש מכיר את ההתלבטות האם להקים את העסק בבית או לצאת ולשכור משרד. לכאורה, קל יותר להתחיל ללא הצורך לשכור משרד והפיתוי לנהל את העסק מהבית הינו רב. עלות הקמת העסק זולה יותר (משמעותית בדרך כלל) ולא נדרשים זמן רב ועלויות גבוהות להקמה. מאידך, עסק ביתי דורש משמעת עצמית גבוהה בתחומים שונים, מעבר לנדרש בעבודה ממשרד.

 

להלן יוצגו מספר עצות, אשר יסייעו לכם בניהול של עסק מהבית ויאפשרו לכם להבין אם עסק ביתי הוא הפתרון המתאים עבורכם:

1. "חוק שעות עבודה ומנוחה" – יש להקצות בלוח הזמנים שעות מוגדרות לעבודה. ללא הקצאת שעות ברורה תיהפך השהייה בבית לעבודה בבית במקום לעבודה מהבית. הפיתוי לבצע עבודות ביתיות שונות (כביסה, הכנת אוכל, שנת צהריים, אירוח חברים) הינו רב. יש לעדכן את בני הבית והקרובים, באיזה שעות אתם עובדים ואינכם זמינים עבורם.
2. שקט! עובדים – יש לוודא, כי כאשר עובדים בבית, הילדים לא יסתובבו במרחב העבודה, בן/ בת הזוג לא יעבדו בסמוך ושהשכנה לא תדרוש בשלומך מהחלון ממול. אלו הן הפרעות, המסיטות את תשומת הלב ממהות העבודה.
3. עצור! גבול לפניך – יש להגדיר שטח עבודה מופרד, כמו חדר או סטודיו, הנמצא באזור שקט של הבית וזאת על מנת ליצור הפרדה בין החיים הפרטיים לחיי העבודה.
א. הפרדה זו תיצור הבנה אצל בני הבית, כי אזור זה נמצא מחוץ לתחום.
ב. הפרדה זו חשובה גם במישור המיסוי. עוסק מורשה רשאי להכיר בהוצאות ייעודיות לעסק מתוך כלל ההוצאות הביתיות. כך לדוגמא הוא רשאי להכיר בשטח העבודה ובהוצאות הנלוות לו.
ג. בעבודה הכרוכה בקבלת קהל, ההפרדה הופכת להכרחית.
4. ל"צאת לעבודה" בבית – כאשר אנחנו יוצאים לעבודה, אנו מתקלחים, מתלבשים כיאות, מתגלחים / מתאפרות וכיוצא בכך. התחושה, שיוצאים לעבודה חשובה גם בעסק ביתי. אם תתארגנו (עד כמה שאפשר) בהתאם, תרגישו שאתם בעבודה וגם הלקוחות והספקים שלכם יחשבו שאתם בעבודה. אם תעבדו בפיג'מה / בתחתונים, לא מגולחים או לא מאופרות, באופן בלתי מודע תנהגו כך וגם הלקוחות והספקים שלכם יחושו זאת.
5. Look&Feel – גם עסק ביתי צריך להתנהל כמו כל עסק עם משרד. משמעות הדבר היא כי יש:
א. להפריד בין האי מייל הפרטי לעסקי. יש הבדל במיצוב בין אי-מייל ב- gmail , Yahoo , אשר הינו ללא עלות לבין אי-מייל הנושא את שם העסק והינו בתשלום (לא משמעותי).
ב. להפריד בין הטלפון הפרטי לטלפון העסקי. לא רצוי שהילד בן ה-4 יענה לטלפון של הלקוח ויצעק "אמא / אבא...טלפון בשבילך".
ג. להפריד בין המחשב של הילדים למחשב העסקי.
ד. יש לנהל חשבון בנק נפרד לעסק, על מנת לא לערב בין הכנסות והוצאות העסק והמשפחה.
6. ייעוץ – קבלו ייעוץ מגורמים מומחים בכל תחום בו אתם מרגישים שאתם פחות חזקים. קבלת הייעוץ יכולה לפתור בזמן קצר נושאים, שיהפכו בעתיד לבעיות אסטרטגיות. הייעוץ הינו קריטי בעסק מהבית בשל החוסר בהיזון חוזר.
7. בית הקפה / משרדים להשכרה לפי שעה – כאשר יש לכם פגישות עסקיות, צאו החוצה מהבית, זה יעשה לכם טוב (כי אתם כל היום ספונים בביתכם) ויציג אתכן/ם באור מקצועי יותר בעיני לקוחותיכן/ם.
8. ביתי אינו מבצרי – אחת הבעיות בעבודה מהבית, היא שמתרגלים שלא לצאת ממנו. חפשו את הסיבות לצאת! בסעיף הקודם הזכרנו את הפגישות עסקיות, בנוסף השתתפו בהשתלמויות, כנסים, וכל אירוע שיוציא אתכם מהבית ויקדם אתכם עסקית.
9. ספרות ניהולית ומקצועית – העדכון המקצועי בעסק הביתי הינו הכרח. עליכם לשמור על רמה מקצועית נאותה ולהתעדכן בכל הטרנדים החשובים בתחום עיסוקכם בפרט ובניהול בכלל, זאת בעיקר לנוכח החשיפה הנמוכה יחסית לגורמים מקצועיים שונים.
10. כמה פעמים לחצת על Enter (ושום דבר לא קרה) ? –מחשוב מתאים, תקין ומתקדם חשוב בכל עסק, אולם על אחת כמה וכמה בעסק ביתי. עליכם לשדר מקצועיות ורצינות. כלי מחשוב מתאימים ישדרו את המסר הרצוי לגופים עמם אתם עובדים.
11. תוכנית עסקית - הכינו תוכנית עסקית, תקציב ותזרים לשנה הקרובה לפחות. התוכנית העסקית דרושה הן לעסק קיים והן לפני הקמת העסק. התוכנית העסקית תוכיח לכם עד כמה אתם מאמינים בעסק, תתווה לכם דרכי פעילות ותאפשר לכם לחזות מהי ההשקעה הדרושה.

לסיכום,
ברצוננו להדגיש כי עסק ביתי קל יותר להקמה מאשר עסק במשרד, אולם קשה יותר ליישום עקב המשמעת העצמית הגבוהה הנדרשת.
בהצלחה!
 

אודות זאב הרשקוביץ

ניהול נטו מספקת מגוון פתרונות כלכליים ופיננסיים תפורים, לחברות בינוניות וגדולות, לארגונים וחברות. בין הפתרונות אותם מציעה ניהול נטו נכללים הגשה לקרנות להלוואות בערבות מדינה, אאוטסורסינג של כלכלנים, חשבים, מנהלי כספים וסמנכ"לי כספים במשרות מלאות או חלקיות, בקרת חשבונות קבלנים מצד היזם (בשתוף משרד הנדסי מוביל), ייעוץ וליווי עסקי וכלכלי, השמה של אנשי כספים בדרגי ביניים ודרגים גבוהים, ניהול פרוייקטי מחשוב פיננסיים (מהזווית המקצועית כלכלית), מימון פרוייקטים (Project Financing) ופתרונות רבים נוספים. אתר: www.nihulneto.com טלפון: 03-9044488.

זאב הרשקוביץ

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר