שוק הנדל"ן לימנו | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


שוק הנדל"ן לימנו

פורסם בתאריך 03/15/2012 ע"י וובריזולט קידום אתרים בקטגוריה מדריכי קנייה | צפיות: 3673 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: נדל"ן, צביקה, השקעות נדלן, הזוגות הצעירים, משקיעים בנדלן

בחודש פברואר 2012 נראה ששוק הדירות למכירה הולך לכיוון של ירידות מתונות ברמת המחירים, לאחר שהמוכרים החלו להתפשר על המחיר. זאת בעקבות "סירוב" הקונים לשלם את המחירים שהיו בשוק ערב מחאת הדיור ברבעון הראשון של 2011.
בשוק ישנם כיום כ 15,000 משפרי דיור שכבר רכשו דירה אולם טרם מכרו את דירתם. אלו דירות "בהמתנה", ומדובר על כ 17% מהיקף העסקאות בשנה. המוכרים היותר לחוצים מבין בעלי הדירות בהמתנה, מורידים במחיר על מנת לסגור עסקה ולקבל חמצן לצורך תשלום עבור הדירה שרכשו.
רובם המכריע של הצעירים אשר נולדו וגדלו במרכז הארץ, כבוגרים אינם יכולים לרכוש דירת מגורים באזור בו העבירו את ילדותם, ולכן נאלצים להעתיק את מקום מושבם. עליית מחירי הדירות במרכז הארץ, לרמה ממוצעת של כ 1,500,000 ₪ לדירה סבירה, גרמה לצעירים להתרחק למעגלים החיצוניים על מנת לקנות דירה, בהתאם לאפשרויות הכלכליות המוגבלות.
לאחרונה התעורר מינהל מקרקעי ישראל והחליט לבוא לקראת הצעירים במצוקתם ולהחיות תוכנית לפיה יינתנו הטבות גם באזורים עירוניים, לבני המקום. לפי תוכנית זו, יוקר הדיור אינו אמור להרחיק את הצעירים מנוף ילדותם ומהקרבה להוריהם. ייקבעו קריטריונים לזכאות, כאשר ההטבות יינתנו בעיקר לזוגות נשואים עם 2 ילדים ויותר. במקרה של ביקוש גבוה, ההכרעה תהיה בשיטת ההגרלה.
בינתיים היזמים בכל רחבי הארץ יוצאים במבצעי מכירות, במיוחד הקבלנים אשר מיעוט העסקאות מקשה על האשראי שלהם. בדרך זו מוכרים כמות של דירות, ומקטינים את משקולת המימון. הנחה של 8-10% במחיר, מחזירה את הרוכשים למשרדי המכירות. רוכשים בגוש דן מציינים שעסקאות נסגרות במחיר של 1,470,000 ₪ במקום מחיר מחירון של 1,620,000 ₪. בלי מבצעים אין עסקאות. הקבלנים נותנים לקונים את מה שהם מצפים – הנחות. זה אומר שהביקושים קיימים, אולם המחאה החברתית שינתה את רמות המחיר הפסיכולוגיות של הזוגות הצעירים.
בעסקאות יד שניה רואים חזרה של משקיעים בנדל"ן לדירות ישנות וקטנות, בטווחי מחיר של 800,000-1,000,000 ₪, בערים הותיקות במרכז הארץ. משקיעים בנדל"ן מגיעים בחזרה לשוק הדירות עם הון עצמי של 300,000-400,000 ₪ ומשפצים את הדירות לצורך השכרתן, בשיעור תשואה שנתית של כ 4%. חלק מאותם משקיעים בנדל"ן נוטשים את הבורסה לני"ע, לאחר שהמיסוי על רווח הון ממניות עלה ל 25%.
קצב הריבוי הטבעי הגבוה באירופה נמצא כאן, בישראל הקטנה, מה שמבטיח "נהר" של דור צעיר אשר יזרום לשוק הדירות להשכרה ויהיה זקוק לדירות בשכירות, עד אשר ירכוש דירה, באם יוכל לרכוש.

צביקה דורן - יועץ נדל"ן / מדריך לרכישת דירה

אודות וובריזולט קידום אתרים

כתיבת מאמרים מקצועיים בנושא נדל"ן והשקעות - צביקה דורון

וובריזולט קידום אתרים

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר