לימודי הנדסאי מכונות - כל מה שצריך לדעת על הלימודים | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


לימודי הנדסאי מכונות - כל מה שצריך לדעת על הלימודים

פורסם בתאריך 02/02/2012 ע"י לימודי ייעוץ לימודים בקטגוריה מכללות ואוניברסיטה | צפיות: 1332 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: לימודי הנדסאי מכונות, הנדסאי מכונות, לימודי הנדסאי, לימודי הנדסה, לימודי הנדסת מכונות, הנדסת מכונות, הנדסה, הנדסאי

המהפכה התעשייתית הביאה איתה שיפורים רבים באורח החיים, והביאה יחד איתה מכונות רבות אשר משמשות אותנו כמעט לכל תחומי החיים. מכונות רבות ניתן לתפעל בצורה עצמאית, אך על מנת לתכנן, לייצר ולתפעל מכונות מסובכות כמו מכשור רפואי, מכונות ייצור, מכונות אלקטרוניות או מכונות בקרה יש צורך באנשי מקצוע, בעלי הידע הדרוש על מנת לעסוק בתחום זה. לימודי הנדסאי מכונות מקנים בסיסי תיאורטי איתן, תוך התמקדות בהקניית ניסיון מעשי המאפשר להשתלב במגוון מקומות תעסוקה במהרה.

התעשייה הישראלית נחשבת לאחת התעשיות המובילות בעולם, ועולם הנדסת המכונות מהווה את אחד מענפי המפתח בתעשייה ובכלכלה. נהוג לחלק את עולם ההנדסה המכאנית למגוון תחומים, וכל סטודנט של לימודי הנדסאי מכונות יכול לבחור את תחום ההתמחות הרצוי לו. ביו רפואה, לדוגמא משלבת בין ביולוגיה, אלקטרוניקה, פיזיקה ורפואה, ואילו מכטרוניקה משלבת את הנדסת אלקטרוניקה, הנדסת תוכנה והנדסת מכונות.

בשל הידע הרב הנדרש על מנת לעסוק בתחום של הנדסת מכונות, ישנן מטרות רבות במהלך לימודי הנדסאי מכונות. המטרה המרכזית היא הכשרת כוח אדם מקצועי, בעל ידע עדכני, אשר יוכל להשתלב בתעשיות השונות. על מנת להגשים מטרה זו, המכללות השונות להנדסה מפתחות תוכניות לימודים חדשניות, ומעדכנות אותן ללא הרף, בהתאם לדרישות התעשייה, ההתפתחויות האחרונות במשק, וכמובן בהתאמה לחידושים ולגילויים האחרונים במדע ובמחקר.

משך הזמן הדרוש על מנת לזכות בהסמכה של הנדסאי מכונות הוא שנתיים עד שלוש שנים, להבדיל מלימודי תואר ראשון בהנדסת מכונות אשר אורכים על פי רוב ארבע שנים. יתרון נוסף של לימודי הנדסאי אלקטרוניקה הוא תנאי קבלה נמוכים יותר, המאפשרים גם למי שלא השקיע ימים כלילות לקראת מבחן הפסיכומטרי לקבל הזדמנות ולהוכיח את יכולותיו האקדמיות. עם זאת, הסמכויות והאחריות אשר ניתנות למהנדס רחבות יותר מאלו אשר זוכה להן ההנדסאי, כמו גם אפשרויות התעסוקה לאחר סיום הלימודים.

במהלך הלימודים הסטודנטים נחשפים למגוון רחב של תכנים מרתקים, בהתאם לתחום ההתמחות. חשוב לציין כי תכני הלימוד מתעדכנים ללא הרף, ומומלץ לוודא כי המכללות אכן מציעות תוכנית לימודים אשר כוללת את החידושים האחרונים בתחום. נושאים דוגמת אנרגיה סולארית, חשמל ואלקטרוניקה, אלקטרוניקה ספרותית, תהליכי ייצור ממוחשבים, אבטחת איכות, מערכות כוח וחום, אנגלית טכנית, רובוטיקה, שרטוט בעזרת מחשב, חוזק חומרים ותכנות מחשבים הם נושאי הלימוד העיקריים, ולהם נוסף פרויקט גמר אשר יש להגיש במהלך השנה האחרונה ללימודים.

אודות לימודי ייעוץ לימודים

אתר לימודי מספק ייעוץ לימודים איכותי ואובייקטיבי, ללא התחייבות וללא עלות.

לימודי ייעוץ לימודים

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר