ויטמין D – התוסף המושלם | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


ויטמין D – התוסף המושלם

פורסם בתאריך 05/04/2009 ע"י עידו שטרייכמן בקטגוריה תזונה | צפיות: 1127 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: ויטמין, ויטמינים, ויטמין די, ויטמין D

בשנים האחרונות כולנו עדים למגמה המתרחבת של שימוש בתוספי מזון מסוג ויטמינים. ויטמינים אלו משמשים חלק ממאגר הדלק של גופנו ובכך אחראיים הן להתפתחותו התקינה והן לתפקודו התקין והיעיל בתחומים שונים. מערכת העיכול, קרישת הדם, חילוף החומרים, התחדשות התאים ועוד – נתמכים ומתייעלים בעזרתם של ויטמינים שונים.

אחד הויטמינים הבולטים בתחום זה הוא ויטמין D, אשר מיוחסות לו מעלות רבות בתחומים מגוונים ולכל הגילאים. צריכת תוסף זה, מבין מגוון של ויטמינים שונים, מומלצת משלב הינקות ועד לזקנה. בכל שלב בחיינו תורם ויטמין זה את חלקו בסיוע לשמירה על רמה תקינה של סידן וזרחן בדם. עובדה זו הופכת אותו לחיוני בבנייה ובשמירה על חוזקן של עצמות גופינו. המקור העיקרי המסייע להפקתו של ויטמין זה בגוף הוא השמש. חשיפה קצרה, בת דקות ספורות מדי יום, מספקת לגוף את שהוא זקוק לו.

כאמור, התפתחות תקינה של תינוק תלויה רבות בנוכחותו של ויטמין זה. מחסור של ויטמין D בגוף מתבטא בפגיעה באיכות העצמות ובסכנה גוברת להתרככותן, שעלולה להוביל אף לשברים. על ידי ויסות ספיגת הסידן של העצם, משמר ומייצב ויטמין D את העצם. אמהות צעירות ומניקות הנשמרות מפני חשיפה לקרני השמש עלולות לסבול מירידה ברמת הוויטמין בגוף ובכך הוא נמנע גם מהתינוק היונק. על כן, תוסף זה הינו מומלץ ביותר כבר בשלב הינקות.

בעלי עור בהיר מדי, שחשיפה לשמש אינה מומלצת לעורם, עלולים לסבול גם הם ממחסור של ויטמין D. לאלו מומלץ להשתמש בתוספי מזון וכך להבטיח לעצמם את יתרונותיו ומעלותיו של הוויטמין. תוסף מזון טבעי של ויטמין D הוא, לדוגמא, שתיית משקה חלבונים.

כאמור, ויטמינים רבים מחזקים את מערכות גופנו, והם מחולקים באופן גס לשני סוגים: ויטמינים על בסיס שומן לצד ויטמינים על בסיס מים. ניתן לצרוך תוספי ויטמינים בצורת קפסולות או כתוסף המוחדר למזון, כפי שנהוג לעשות בדגני בוקר המיועדים לילדים. המודעות הגוברת לצריכת ויטמינים מביאה, לא פעם, לגילוי תרומתו של ויטמין מוכר להיבטים נוספים של גוף האדם. על בסיס הידע הקיים כיום, נראה כי מבין המגוון של ויטמינים המוכרים בשוק, ויטמין D הוא בעל מרבית היתרונות ובשל כך ניתן לכנותו התוסף המושלם.

הערה: התוכן עשוי לא לכלול את כל המידע הרלוונטי לתחום שאותו הוא מתאר. השימוש בתוכן המידע הוא על אחראיות המשתמש בלבד.

אודות עידו שטרייכמן

עידו שטרייכמן, בית מרקחת הנגב http://www.hanegev.co.il

עידו שטרייכמן

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר