נישואים אזרחיים – המדריך המלא | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


נישואים אזרחיים – המדריך המלא

פורסם בתאריך 12/21/2011 ע"י דניאל מוריץ בקטגוריה זוגיות | צפיות: 1304 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר:

מזל טוב. החלטתם להתחתן, אבל אתם מעוניינים לעשות את זה באופן קצת אחר. בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים בוחרים למסד את הקשר הזוגי שלהם בצורת נישואים אזרחיים. נישואים אזרחיים, המהווים תחליף לטקס הנישואין המתקיים תחת דיני הרבנות, מתאימים לכל אלה המחפשים אלטרנטיבה ומעוניינים להתחתן על פי סגנונם האישי. מתכננים להינשא בדרך זו? הנה המדריך המלא לנישואים אזרחיים, שיספק לכם את כל המידע החשוב, שכדאי לדעת לפני החתונה.


מהם נישואים אזרחיים?

נישואים אזרחיים הפכו נפוצים יותר ויותר בשנים האחרונות בישראל, שכן חילונים רבים החלו לחפש אלטרנטיבות למוסד הרבנות, ואחרים חיפשו פתרונות כדי למסד את הקשר הזוגי שלהם, כמו למשל זוגות חד מיניים, זוגות מעורבים שיהדותם מוטלת בספק, זוגות המתחתנים בפעם השנייה ועוד. על פי ההגדרה, נישואים אזרחיים הינם כאלה הנרשמים על ידי נציג מטעמה של רשות אזרחית כלשהי ולא על ידי נציג מוסד דתי, כמו הרבנות, למשל. לאחר שבוחרים בני הזוג למסד את הקשר הזוגי שלהם במסגרת נישואים אזרחיים, הם מקבלים מעמד כנשואים מול כל רשויות השלטון, הן לצרכי ביטוח לאומי, מיסוי, הטבות רפואיות שונות ועוד. מכיוון שבישראל ניתן להתחתן נישואים דתיים בלבד, ואילו נישואים אזרחיים אינם מוכרים על פי החוק, נאלצים רבים להתחתן נישואים אזרחיים במדינות אחרות, המקיימות נישואים אזרחיים על פי חוק, הנחשבים מוכרים בישראל.


היכן ניתן לבצע אותם?

ישנן חברות תיירות רבות המארגנות נופש בפראג או מוציאות טיסות לקפריסין במיוחד עבור זוגות, המעוניינים להתחתן במסגרת נישואים אזרחיים ביעדים אלה, המקיימים טקסים באופן חוקי, המוכר בישראל. כדי להינשא בחתונה אזרחית, עליכם לבחור את המדינה המקיימת טקסים אלה. תוכלו לבחור בטקס זה גם אם אינכם אזרחי המדינה עצמה. במסגרת נופש בפראג, תוכלו למשל לשלב גם טקס נישואים אזרחיים, המתקיים עבור זוגות המעוניינים באלטרנטיבה לטקס הדתי היהודי.
טיסות לקפריסין תאפשרנה לכם לבצע זאת גם בקפריסין, הנחשבת לאחד היעדים המובילים, בהם מתקיימים טקסי נישואים אזרחיים עבור ישראלים רבים. בבואכם לבחור את היעד בו אתם מעוניינים לבצע את הטקס, בין אם פראג, קפריסין או כל יעד אחר, מומלץ לכם לבדוק באופן מעמיק מהן דרישות כל אחת מהמדינות השונות כדי לקיים את הטקס (כמו, למשל, כמה זמן עליכם לשהות במדינה לפני הנישואים, מהו גיל הנישואים המינימאלי ועוד).


כיצד הם מתנהלים?

במידה ואתם מעוניינים לערוך חתונה אזרחית במדינה זרה, יהיה עליכם להביא את המסמכים הבאים: דרכון בתוקף, כרטיסי טיסה הלוך ושוב, שתי תמונות פספורט וכן תמצית רישום מרשות האוכלוסין המעידה על מעמדו האישי של כל אחד מבני הזוג (האם הוא רווק, גרוש או אלמן). את המסמכים השונים יש לתרגם ולאמת באמצעות נוטריון. טקס נישואים אזרחיים כולל, בדרך כלל, קריאת נדרים ומזמורים, במקום ברכות. לעיתים כולל גם שבירת כוס משותפת לשני הצדדים ושתיית יין כמובן. כך או כך, מדובר בטקס אותו תוכלו לבחור על פי טעמכם האישי ולנהל אותו, הן בהתאם לסגנון המקומי ולדרישה על פי חוק והן בהתאם לסגנונכם האישי.


אימות תעודת נישואים – כדאי לדעת?

בין אם אתם עולים על טיסות לקפריסין כדי לקיים טקס נישואים במקום, או מתכננים להתחתן חתונה אזרחית במהלך נופש בפראג, חשוב שתוודאו כי תעודת הנישואים שלכם מאומתת. ברוב המדינות, המקיימות טקס נישואים אזרחיים, מוטבעת חותמת אפוסטיל. חותמת זו מבטלת את הצורך באימות נוסף ומקבלת תוקף רשמי בישראל ובמדינות נוספות. במידה ולא מופיעה חותמת זו, עליכם לדרוש את אימות התעודה וכן אישור שההעתק שברשותכם מתאים למקור שניתן על ידי משרד המשפטים ומשרד החוץ של המדינה בה התקיימו נישואים אלה.

 

אודות דניאל מוריץ

דניאל מוריץ

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר