מידע על לימודי משפטים | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


מידע על לימודי משפטים

פורסם בתאריך 11/28/2011 ע"י טום ברגר בקטגוריה מכללות ואוניברסיטה | צפיות: 940 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: לימודי משפטים, לימודי תואר ראשון

הפקולטה למשפטים באוניברסיטאות ובמכללות האקדמאיות נחשבת לאחת הפקולטות המבוקשות ביותר, בה מספר התלמידים הנרשמים אליה עולה על מספר המקומות הפנויים.
עקב הביקוש הרב מעלים מידי פעם את רף הכניסה ללימודים אלו, ונתוני הפתיחה בהם מתקבלים לפקולטה, עולה בהתאם. מה מושך את התלמידים לעסוק במקצוע? מהי בעצם הסיבה בגינה רוצים תלמידים רבים כל כך ללכת ללמוד משפטים?

יש אנשים שנולדו להיות עורכי דין...
מדוע אנשים בוחרים בפקולטה למשפטים? מחקרים רבים נעשו על שאלה מורכבת זו, ונמצא כי מרבית הממצאים הראו את אותן סיבות: רוב התלמידים מבקשים להירשם לפקולטה למשפטים למסלול לימודי תואר ראשון בשל הכבוד והיוקרה שבמקצוע, לחלק אחר היו ציונים טובים אך לא היה להם כיוון ולא ידעו מה הם רוצים לעשות, אחרים רצו לעסוק במקצוע שיהפוך אותם לעשירים, וחלק קטן רצה לעזור לאנשים. סיבות נוספות בעלות אחוזים מעטים היו לתלמידים אשר רצו ללכת בעקבות הוריהם או בגלל שרצו לשנות את העולם...

מה מסתתר מאחורי התפקיד?
בכדי למצוא סיבה טובה באמת ללכת למסלול לימודי משפטים, יש להבין קודם כל את סוג העיסוק.
ההיבט החשוב ביותר בקבלת החלטה ללמוד בפקולטה למשפטים היא להבין מהו בעצם העיסוק כעורך דין, והאם עיסוק זה הוא אכן סוג של עבודה בה מוצאים סיפוק ועניין. בסופו של דבר, עורך דין טוב הוא עורך דין אשר אוהב את העבודה שלו, וכמו בכל מקצוע, המקום הראשון דרכו אנשים מחפשים בעלי מקצוע טובים, ובמיוחד כאשר מדובר בעורכי דין, הוא בשיטת "חבר מביא חבר". אנשים הנעזרים בעורכי דין מפקידים את סודם הגדול ביותר, את שמם הטוב, את המשברים והמצוקות שלהם, ומעוניינים שהאדם שילווה אותם יהיה אמין ושניתן יהיה לסמוך עליו.

סוגים של עורכי דין בתחילת הקריירה.
* עורך דין שכיר בחברת עורכי דין. יעסוק בנושאים ומשפטים אשר קשורים למשרד.
* עורך דין במשרד ממשלתי, סנגור ציבורי, עורך דין בפרקליטות המדינה ועוד. מרבית העבודה היא בנושאים בעלי עניין ציבורי כגון: משפטים פליליים, הגנה על הצרכן ועוד.
* עורך דין עצמאי לרוב בתחום דיני משפחה, דיני מקרקעין, ועוד.
* עורך דין אשר אינו עוסק במקצוע באופן ישיר, ואשר הלימודים היוו עבורו קרש קפיצה לעולם העסקים ולכל תחום אחר.


 

אודות טום ברגר

טום ברגר

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר