לימודי אבטחת מידע - לשמור על המשאב החשוב ביותר | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


לימודי אבטחת מידע - לשמור על המשאב החשוב ביותר

פורסם בתאריך 11/23/2011 ע"י לימודי ייעוץ לימודים בקטגוריה אבטחת מידע ופרטיות | צפיות: 1485 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: לימודי אבטחת מידע, לימודי, אבטחת מידע, קורס אבטחת מידע, לימודי מחשבים, לימודי אבטחה

העידן המודרני הוא עידן של ידע, והמשאב היקר ביותר הוא הנתונים שיש לעסקים ולארגונים השונים. כיום מאגרי מידע רבים נמצאים על מחשבים בעלי גישה לרשת האינטרנט, וכוללים מידע רב ערך בתחומים העסקיים, הביטחוניים והאישיים. תחום אבטחת מידע התפתח על מנת להגן על מידע זה, ולמנוע נזקים אשר עלולים להיגרם על ידי גורמים מאיימים שונים דוגמת מדינות אויב, ריגול עסקי, קריסות מחשבים, התנכלויות של עובדים לשעבר, ועוד.

כיום אנו משתמשים במחשבים לביצוע של פעולות רבות, החל ממשיכת מזומנים דרך חשבון הבנק, עבור בשינוי פרטים אישיים במשרד הפנים, וכלה בהוצאת תדפיס של תעודת יושר במשטרה. תחום אבטחת המידע מתחלק לשלושה היבטים מרכזיים, עליהם יש להגן במיוחד. לימודי אבטחת מידע מקנים את הידע הדרוש על מנת לשמור על חיסיון המידע, כלומר לוודא שהמידע יהיה נגיש רק לבעלי ההרשאות הרלוונטיות. 

היבט נוסף בתחום אבטחת מערכות מידע הוא זמינות של המידע, על מנת להבטיח שהן המידע והן המערכת עצמה יהיו זמינים ללקוחות, בהתאם לרמה מוגדרת מראש. ההיבט האחרון בתחום הוא שלמות ואמינות המידע, אשר עוסק בהגנה על המידע עצמו, על מנת לוודא שהמידע יכיל את כל מה שהוגדר על פי צרכי הלקוח, ולא יעבור שינויים על ידי גורמים שאינם מורשים לכך. תחום זה הינו בעייתי במיוחד, מאחר וישנו קונפליקט מובנה בין הצורך באבטחה, לבין הרצון לשמור על נוחות המשתמש.

ישנם גורמים רבים אשר בעטיים חשוב לשמור על המידע, וגורם אשר לעתים אינו זוכה להתייחסות מספיק הוא אמון הלקוחות בחברה. בכל עסק מאוחסנים פרטים אישיים של הלקוחות, אשר במידה והן דולפים, הדבר יכול לגרום לנזק כלכלי וחברתי גדול. על מנת להימנע מפגיעה ציבורית, חלק מהחברות אינן מדווחות על כשלי אבטחה כאשר אלו מתרחשים, וזאת על מנת להימנע מפגיעה בשמן הטוב, ומתוך חשש לתגובת הלקוחות.

לימודי אבטחת מידע מוצעים במגוון רחב של מכללות, ונמשכים בדרך כלל 100 שעות לימוד. תנאי הקבלה משתנים בהתאם למוסד הלימודים בו מעוניינים, אבל על פי רוב יש צורך בהבנה בסיסית במחשבים, ולעתים גם ניסיון מקצועי בתחום מערכות מידע או תקשורת נתונים. לאחר סיום הקורס הבוגרים משתלבים במגוון רחב של מקומות תעסוקה בתחום אבטחת מידע, הן במגזר הציבורי והן במגזר הפרטי, ונהנים מעבודה מאתגרת ומתגמלת במיוחד.
 

אודות לימודי ייעוץ לימודים

אתר לימודי מספק ייעוץ לימודים איכותי ואובייקטיבי, ללא התחייבות וללא עלות.

לימודי ייעוץ לימודים

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר