לימודי הנדסאי- כל האופציות | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


לימודי הנדסאי- כל האופציות

פורסם בתאריך 10/30/2011 ע"י רועי אפרת בקטגוריה מכללות ואוניברסיטה | צפיות: 994 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: הנדסאי, הנדסה, לימודים, מכללות, אוניברסיטאות

בשעה טובה, החלטת להירשם ללימודי הנדסאי. אחרי הכל, הצורך בתחום לימודים שישמש גם כמקצוע, כמו גם מגוון האפשרויות הרחב לבחירה, הכריעו את הכף. גם על תחום בתוך עולם זה אתה כבר סגור. נותרה רק שאלה אחת פתוחה: איזה מוסד לימודי הוא הטוב ביותר עבורך? יש הרבה מאוד אופציות כאן.


כיום, ניתן לראות שהמכללות ובתי הספר המקצועיים המובילים בישראל פותחים את שעריהם למעוניינים בפרקטיקה, ומאפשרים הרשמה אל לימודי הנדסאי. הקורסים המעשיים במקומות אלה מחליפים את הדגש המחקרי והתיאורטי הרגיל בנוף ההשכלה הגבוהה, ולכן מושכים סטודנטים רבים המעוניינים ברכישת מקצוע בו זמנית עם הרחבת ההשכלה.

קווים לדמותו של ההנדסאי

כשמדברים על בוגר לימודים הנדסאיים, מתכוונים לאדם אשר עבר הכשרה רשמית במקצוע טכנולוגי כלשהו, בין אם המדובר הוא בתחום של ביוטכנולוגיה, מכונות, מזון, חשמל ואלקטרוניקה, אדריכלות- או כל מקצוע טכני אחר אשר התפתח לו אי שם במאה ה-20.


משך הלימודים משתנה בהתאם למוסד ולמסלול הלימודים, ועשוי להגיע עד לשלוש שנים. לאחר התקופה, ניתנת תעודה מקצועית באישורו של המכון הממשלתי להשכלה בטכנולוגיה ובמדע (המה''ט), אשר פותחת לא מעט דלתות בשוק העבודה.

לימודי הנדסאי במכללות הגדולות

אי אפשר לדבר על האפשרויות של לימודים להנדסאים מבלי להזכיר את המכללות עתירות השלוחות, אשר נגישות בכל רחבי הארץ. עשרות סניפים של המכללה למנהל, האוניברסיטה הפתוחה, רשת מכללות אורט ורשת מכללות עתיד פזורים מקרית שמונה ועד אילת, כך שלא נדרש מהסטודנט לבזבז את מרבית יומו בנסיעות אל הקמפוס ובחזרה.

מתגורר במרכז? אלו האופציות הקיימות עבורך

את המסע שלנו לעבר המקומות המציעים לימודים להנדסאים נתחיל, כמובן, באיזור המרכז- ובעיקר תל אביב וגוש דן. מעבר לסניפים של המכללות הגדולות, יכולים הסטודנטים להירשם, בין היתר, ללימודים בקריה ללימודי הנדסה וטכנולוגיה, במכללת אורט סינגלובסקי או במכון אבני (שלושתם בתל אביב) ואף להגיע עד לשומרון, אל תחומי המרכז האוניברסיטאי אריאל.


גם בשרון ניתן למצוא מספר מכללות אשר פותחות את שעריהן למעוניינים בתעודת הנדסאי. המוסדות המרכזיים בהקשר הזה הם אורט הרמלין נתניה והמכללה האקדמית הממוקמת באותה עיר, המכינה למקצועות העיצוב וייל בכפר סבא, המכללה הטכנולוגית רופין שבעמק חפר ועוד. כמובן שעבור תושבי איזור השרון גם הגעה לגוש דן אינה מסובכת יתר על מידה, וסטודנטים רבים בוחרים באופציה זו.

לימודי הנדסאי באיזור הצפון

יישובי הגליל והגולן נמצאים בשנים האחרונות בפיתוח מתמיד, כשגם הנוף האקדמי הופך לעשיר הרבה יותר. סטודנטים המתגוררים באיזורים אלה יכולים לבחור בין מכללת נצרת עילית יזרעאל, המכללה האזורית צפת, בית הספר להנדסאים של הטכניון בחיפה, המכללה הטכנולוגית להנדסאים כנרת, המכללה האקדמית תל חי, מכללת אוהלו בקצרין ועוד.

לימודי הנדסאי בדרום

בדרום, בית הספר להנדסאים של המכללה האקדמית ספיר נחשב לאחד המוסדות המובילים ללימודים לתואר הנדסאי ומושך אל הנגב לא מעט סטודנטים רעבים להשכלה, המגיעים מכל קצוות מדינת ישראל.


גם מכללת עתיד בבאר שבע (בעיקר במקצועות המכונות והרכב), המכללה הטכנולוגית באר שבע, הסמינר החרדי באופקים, בתי הספר 'עמל' ו'עמל הישגים' באשדוד וכן המכללה האיזורית באשקלון מציעים כולם מסלולי הנדסאי שונים, ובחירה בהם מהווה אופציה ראוייה עבור תושבי הפריפריה.

אודות רועי אפרת

חברת SEO NETO מתמחה בעולם קידום אתרים בגוגל על ידי אופטימיזציה של אתרי אינטרנט באמצעות תוכן באתר אינטרנט ומחוצה לו ובשימוש טכניקות קידום אתרים ברמה מקצועית ותוך כדי שילוב בניית קישורים חזקים לאתר על מנת לחזק את המוניטין שלו מול מנועי חיפוש

רועי אפרת

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר