מקררים- מנגנונים ,מערכות בקרה ושיטות הפשרה | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


מקררים- מנגנונים ,מערכות בקרה ושיטות הפשרה

פורסם בתאריך 04/23/2009 ע"י פורטל המטבחים בקטגוריה בית | צפיות: 1142 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: מקררים, מקרר, מטבחים, המטבח

איכות קירור של מקררים תלויה במספר פרמטרים, חלקם הם פרי התכנון הטכנולוגי וחלקם תלוי באופן בו אתם מאחסנים את המזון. מקררים הם מכשירים חשמליים שפועלים באופן רצוץ לאורך כל השנה ולכן עליכם כצרכנים לדעת מהם נתוני המקרר באשר לצריכת חשמל. מקרר כיום יכולים לקרר אזורים מסוימים במקרר באופן שונה ובכך להבטיח חיי מדף ארוכים יותר של מוצרים.

אחסון בטמפרטורה מבוקרת: מקררים מכילים סוגים שונים של מוצרים, חלקם ישמר לאורך זמן רב יותר אם יזכו ליחס מיוחד. בחלק מהמקררים מצויים תאים מיוחדים המיועדים לאחסון מוצרים המצריכים שהייה הטמפרטורה נמוכה במיוחד. ישנם מקררים בעלי תאים בהם רמת הלחות נמוכה יותר. תאים אלו מתאימים לאחסון פירות וירקות על מנת שישמרו פריכים וטריים. מגירות מיוחדות שאליהן מגיע קור חזק יותר ובהן ניתן לאחסן בשר ודגים והן מצוידים גם במחיצה אשר מונעת מעבר של ריחות .

פיזור אחיד של קור: ישנם אנשים שאינן מוכנים להתפשר על הפרשים בטמפרטורה באזורים השונים של תאי הקירור. לקוחות אלו יכולים לרכוש מקררים בעלי פיזור קור אחיד.

מערכות אלקטרוניות לבקרה: מדובר במערכות שקיימות בדגמים יוקרתיים ומתקדמים, והן מאפשרות שליטה מדויקת בדרגות הקור השונות וכן בפונקציות נוספות אשר תורמות לחסכון באנרגיה. החולשה של מערכת מסוג זה היא ברגישותה הגבוהה לתקלות המצריכות הוצאות על תיקונים.

קירור מהיר: ישנם מקררים בעלי תאי קירור מהיר יחסית לשאר חללי המקרר. תאים אלו ישמשו אתכם במקרים בהם חברים יפתיעו ותרצו לקרר משקאות בזמן קצר יחסית וכדו''.

שיטות ההפשרה השונות:

קיימות שתי שיטות עיקריות, כשהראשונה שבהן היא ה NOFROST. בשיטה זו פיזור הקור נעשה באמצעות מאווררים פנימיים אשר קבועים בקרבת המאייד. תהליך ההפשרה מתבצע באופן אוטומטי על ידי קוצב זמן ובמחזורים קבועים. בשיטה זו לא מתרחשת היוצרות קרח על הדפנות כמו במקררים הפועלים בשיטת ה defrost . הפשרה חצי אוטומאטית כמו זו אופיינית בעיקר למקררים קטנים (מיני בר) ולחלק מהדגמים בעלי הנפח הבינוני.

סוג האקלים: מקררים מסווגים בהתאם לסוג האקלים בו הם אמורים לפעול. קיימים מקררים המתאימים לעבודה באזורים טרופיים עתירי לחות, ולכן הם חסינים יותר בפני היוצרות חלודה.

יעילות המקרר: נתונים אודות יעילות המקרר מסומנת בתווית באמצעות חצים צבעוניים: חץ ירוק יסמן כושר ניצול גבוה של אנרגיה ואילו חץ אדום יעיד על חוסר יעילות. בנוסף על גבי תווית שתודבק למקררים מצוינת צריכת האנרגיה השנתית של המקרר וכן נתונים לגבי הצריכה היומית. פרטים נוספים הם נתונים אודות נפח תא המזון בליטרים ונפח תא ההקפאה. באמצעות התווית אם כן אנו יכולים לדעת כמה חשמל המקרר יצרוך, וזה חשוב כבדי שלא ייוצא מצב בו קנינו מקרר בזול אך רכישתו אינה כדאית לאורך זמן, בשל צריכת חשמל גבוהה. בדגמים מסוימים של מקררים אנו עשויים להחזיר לעצמנו תוך 3 שנים את תוספת המחיר שישלם בגין דגם יעל יותר.

אודות פורטל המטבחים

פורטל המטבחים

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר