שלום, אורח
קטגוריות
בדומה להרבה מצבים בחיים,התמודדות עם כל בעיה או מכשול פסיכולוגי מתחילה בהתייצבות מולה, ב× יסיון לתקוף את הבעיה. ה בגרות במתמטיקה או למידה במסלול חמש יחידות מתמטיקה הפכה בעשורים האחרו× ים בהחלט הפכה לבעיה שהתהוותה לכדי תופעה חרדתית של ממש בקרב תלמידי ישראל. בעוד שבעבר, היי× ו ידועים במצויי× ות של× ו בתחום זה ואף רשמ× ו הישגים מרשימים ביחס למדי× ות מפותחות אחרות ברחבי העולם, כיום, א× ח× ו לוקים בחסר בתחום המתמטיקה וזאת בגלל, שתלמידים רבים משוכ× עים שאי× ם מסוגלים להתמודד עם הקושי של רמת חמש יחידות לימוד במתמטיקה.
במהלכ החיים, א× ח× ו × דרשים לעשות קפיצה אל הלא × ודע ולהת× סות בדברים גם אם הדבר מרתיע אות× ו בדומה לככ × יתן לתאר את מבחן הבגרות חמש יחידות במתמטיקה. עוד בילדות כשא× ח× ו לומדים לרכוב על אופ× יים או לשחות במים עמוקים, × דרשת מאית× ו ההב× ה שתרגול והתגברות על הפחד הם אלה שיביאו תוצאות. כלומר, לא צריכ להיות כזה חכם בכדי להבין שהפתרון לבעיה זו כרוכ בעיקר בשי× וי גישה, פרספקטיבה לכל הקשור למספרים. הלכה למעשה, מדובר בסוג של תהליכ פסיכולוגי (שלא מצריכ טיפול אצל פסיכולוג) שכל אחד מאית× ו חייב להתאמן ולתרגל כדי לצלוח את הבגרות ובכלל בכדי להתגבר על עוד הרבה מכשולים פסיכולוגיים ש× תקל בעתיד.
השאלה המרכזית ש× שאלת בהקשר לאחוז הזכאים לתעודת בגרות מלאה בכלל ובגרות במתמטיקה בפרט היא איפה טעי× ו בתוכ כל התהליכ? איכ הפכ× ו למדי× ה בעלת הדירוג ה× מוכ ביותר מבחי× ה חי× וכית מבין מדי× ות הOECD, כאשר בעבר היי× ו מדורגים בין שלושת המקומות הראשו× ים בדירוגים אלה. התשובה לככ, × עוצה, ככל ה× ראה, בגורמים פסיכולוגיים וכן תרבותיים.
מבח× י הבגרות במתמטיקה וכן מסלול הלמידה לבגרות בחמש יחידות במתמטיקה מעלים אצל מרבית מתלמידי התיכון בישראל אסוציאציות שליליות שכרוכות בבהלה ובפא× יקה. הסיבה העיקרית לתופעה זו × עוצה בהיבטים פסיכולוגיים שמובילים לתוצאות שליליות בקרב × בח× י הבגרות במתמטיקה בישראל.
החשיבות של חמש יחידות במתמטיקה הי× ה גבוהה ומשמעותית. בתקופה בה, מקומות עבודה רבים דורשים לפחות תואר ראשון על מ× ת להתקבל, המשמעות של בגרות מלאה הופכת לבסיסית ואלמ× טרית. במצב זה, חמש יחידות לימוד במתמטיקה מהוות × קודות חשובות במטרה להתקבל ללימודים לתואר ראשון ואף ש× י במוסד אקדמי מכובד. אולם, מרבית תלמידי התיכון בישראל מוצאים את מקצוע המתמטיקה כמרתיע ומאיים. השאלה ה× שאלת היא מדוע?
התשובה לשאלה זו מקורה בבעיותיות השיטה ה× וכחית כפי ש× קבעה על ידי המערכת החי× וכית. מדובר בשיטת לימוד שאי× ה מטיבה ומתאימה לתלמידים. דהיי× ו,ההפרדה של רמות הלימוד השו× ות ליחידות בגרות גורמת לחלק גדול מהם לעשות וויתורים, להתפשר ובעיקר לחשוב שאי× ם טובים דיים בכדי לעבור את הבגרות בחמש יחידות במתמטיקה. דווקא החזרת השיטה היש× ה, בה המבחן היה אחיד והרמה הייתה אחידה (רמה של חמש יחידות), היא זו שעשויה להוביל לשי× וי התפיסתי. משום שכאשר מציעים מוצא קל יותר בדמותן של שלוש יחידות במתמטיקה או אפילו ארבע יחידות(בלי לזלז לבהן כמובן), הסבירות היא שא× שים יקפצו על המציאה וישלימו עם זה שאין ביכולתם לעבור ולהצליח ברמת חמש יחידות בגרות.
על כן, בשביל להצליח ולהבין את השפה המתמטית צריכ לעשות דבר מרכזי אחד והוא: לשבת, לשבת ללמוד ולתרגל. אז × כון, לחלק מאית× ו התהליכ יהיה ממש קל ולחלק גדול מאית× ו התהליכ יהיה מאוד קשה, אכ אפשרי. אולם, א× י סבור שהבעיה העיקרית × עוצה במערכת, חשוב לזכור תמיד, שהדרכ להצלחה במבחן בגרות חמש יחדות במתמטיקה רצופה בעבודה קשה והשקעה רצי× ית בלמידה, כי השי× וי מתחיל בתוכ× ו או יותר × כון בראש של× ו.
התחבר לשליחת תגובה
לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה