על ביטוח חו"ל – טסים על בטוח | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


על ביטוח חו"ל – טסים על בטוח

פורסם בתאריך 10/09/2011 ע"י אבנר כהן בקטגוריה אומנות | צפיות: 353 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר:

נוסעים לחו"ל? בואו נעשה קצת סדר באחד הפריטים, שהכי חשוב לשים במזוודה שאנחנו לוקחים איתנו לחו"ל: ביטוח חו"ל לסוגיו.

למה לי לרכוש ביטוח חו"ל בכלל?

לכאורה, מדובר בשירות שלא ניתן על דברים שלא יתרחשו, ובכל מקרה אנחנו מקווים מאוד שלא יתרחשו. כשאנחנו רוכשים פוליסת ביטוח, אנחנו בעצם קונים שירות שאנחנו מקווים מראש שלא ניזקק לו. אנחנו מקווים שהכסף שאנחנו מוציאים לא ייתן לנו כלום. אלא מה? שמדובר בסיכון מול עלות. ביטוח נסיעות לחו"ל בעצם קונה את הסיכון שלנו, ובהתרחשות מקרה ביטוחי ביטוח חו"ל ישלם את כל ההוצאות שאחרת היו חלות עלינו (וכשמדובר בטיפול רפואי מדובר בסכומים שיכולים להיות מאוד – אבל מאוד – גבוהים). צריך לזכור, שמדובר באותם מקרים קיצוניים, שאנחנו לא תמיד נהיה מוכנים אליהם, וזאת בעצם הדרך העיקרית שבה נוכל להבטיח לעצמנו מענה במקרה הצורך.

גובה הכיסוי וימי האשפוז

חברות שונות מציעות חבילות שונות וכיסויים שונים. בדרך כלל ניתן לבקש מחברת הביטוח או קופת החולים טבלה המכילה את כל ההבדלים בין ביטוח חו"ל אחד למשהו. ביטוח נסיעות לחו"ל בסיסי יכלול בדרך כלל כיסוי בסיסי עד גבול אחריות כללי, ולעתים גם למספר ימי אשפוז מוגבל ובעלות מוגבלת לכל יום אשפוז. כך למשל, ניתן למצוא פוליסות ביטוח בסיסיות של ביטוח חו"ל הכוללות כיסוי של 500,000$ ופוליסות ביטוח חו"ל לפעילות אתגרית עד ל- 850,000$. ישנן חברות ביטוח המגבילות את מספר ימי האשפוז המקסימאליים, שניתן לקבל במסגרת הביטוח וכן את העלות המקסימלית ליום של יום אשפוז. חשוב לבדוק ולהיות מודעים למגבלות כאלה כדי שלא ניתקל בהפתעות ברגע שבו אנחנו הכי פגיעים.

הוצאות שלא בעת אשפוז

לא תמיד אנחנו מתאשפזים בבית חולים בעקבות כל מחלה או פציעה ועדיין, יכול להיות שיהיו לנו הוצאות רפואיות בעקבות זאת. חשוב לבדוק, כי בחרנו ביטוח חו"ל, אשר כולל גם כיסוי עבור הוצאות רפואיות שלא במסגרת אשפוז ואם יש תקרה להוצאות כאלה. ניתן למצוא פוליסות ביטוח חו"ל אשר מציעות כיסוי לא מוגבל עבור הוצאות רפואיות שלא במסגרת אשפוז.

סיכוני נכות ומוות מתאונה

פעמים רבות, כמו שאמרנו, הביטוח שרכשנו בארץ לא חל על פציעות או תאונות המתרחשות מחוץ לישראל. יש לכך הגיון כמובן, כי בחו"ל אנחנו עלולים לעשות פעילות מסוכנת ושונה מזו שאנחנו עושים בארץ, הנושאת סיכון גבוה יותר שחברת הביטוח לא מביאה בחשבון בעת שהיא מציעה לנו פוליסת ביטוח חיים וכו'. ביטוח חו"ל יכול להכיל גם רכיבי פיצוי עבור נכות כתוצאה מתאונות בחו"ל בגובה משתנה, אולם ניתן להגיע עד ל-25,000$ פיצוי. ישנן גם פוליסות המעניקות כיסוי למקרה של מוות מתאונה עד לכדי 15,000$ שיכולים להיות ההבדל בין קריסה מוחלטת כלכלית של הקרובים לכם.

פיצוי צד ג' ודברים נוספים

פוליסות ביטוח נסיעות חו"ל רבות מציעות להרחיב את הכיסוי גם לגבי נזקים הנגרמים לצדדים שלישיים (בדקו את סוג המקרים הכלולים והתנאים), ביטוח חו"ל הכולל טיפולי חירום לשיניים, ביטוח חו"ל הכולל איתור וחילוץ, כיסוי למטען, ביטוח חו"ל על איחור בהגעת המטען (שאז ייתכן שתצטרכו לקנות בגדים חדשים וכו'...), ואפילו ביטוח חו"ל להוצאות הקשורות בנסיעה עצמה, כגון: ביטול, קיצור, רכישת כרטיס חליפי וכו'.

ביטוח חו"ל הוא הגב שלכם בחו"ל. אם אינכם רוצים למצוא את עצמכם מתמודדים בכוחות עצמכם עם בעיות רפואיות במדינה רחוקה שאינכם דוברים את השפה בה ועם הוצאות רפואיות בסכומים לא מבוטלים בכלל – זה משהו שאי אפשר לוותר עליו וחייבים לארוז איתנו במזוודה לחו"ל.
 

אודות אבנר כהן

אבנר כהן

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר