כיצד לצאת מהלחץ והמתח בדורינו? | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


כיצד לצאת מהלחץ והמתח בדורינו?

פורסם בתאריך 04/10/2009 ע"י שמעון כהן בקטגוריה רוחניות | צפיות: 6241 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: רוחניות, לחץ, לחצים, עמידה בלחצים, מחלות, ריפוי, רפואה, מחשבה, מחשבות, שמחה, רגיעה, להיות רגוע, גוף

יש פתגם שאומר שהאדם פחות ניזוק ממה שהוא אוכל, הוא יותר ניזוק ממה שאוכל אותו.
אשאל אותך:
אתה לחוץ או רגוע?
את לחוצה או רגועה?
ובכן: אם אתם מרגישים רגועים נינוחים ושלווים – מאמר זה לא מיועד לכם.
או אולי במחשבה שנייה אולי גם מיועד לכם- כי כל אחד במוקדם או במאוחר מגיע לשלבים כאלה או אחרים בחיים לקצת לחץ וכמה ניסיונות – שאני מאמין שמאמר זה יכול להועיל גם לכם.
להלן המאמר:
את או אתה מרגישים קצת לחץ בעבודה, בלימודים או אולי בבית?
ובכן דעו לכם שאתם לא לבד. כמו שכתוב "צרת רבים חצי נחמה"
לא מעט מאיתנו לפעמים מתחילים לחשוב שרק להם יש את הניסיונות הקשים, רק הם אלו המתנסים בקשיים בחיים, אמנם יש החושבים שאמנם יש לאחרים ניסיונות, אבל "ניסיונות וקשיים כמו שלי יש - אין לאף אחד…"
ניסיונות החיים – פרנסה, בריאות, חברה, חברים, עבודה, לימודים, שיכחה, לחץ – כל אלה הן ניסיונות דורינו.
ההתקדמות הטכנולוגית יצרה לנו יותר קלות בניהול חיי היום יום שלנו , אנחנו כבר לא צריכים לכבס את הבדים שלנו בנהר, או לשאוב מים מהבאר.
אנחנו כבר לא צריכים להתאמץ לזרוע ולקצור באופן ידני איטי ומעייף, יש טקרטורים, קומביינים ועוד כלים שמקלים עלינו.
הרבה פחות מכינים לבד את האוכל כי …. יש הכול כבר מוכן בחנות.
כדי לשלוח מכתב לא צריך לחכות שבועות וחודשים, מספיק כמה לחיצות עכבר והופ המכתב אצל החבר שנמצא בצד השני של העולם.
קידמה זו יצרה אמנם קלות על הפעולות – אבל ציפיות יותר גדולות מהאדם על עצמו ודרישות יותר גדולות מהבוסים ומהמעבידים למיניהם.
וכמובן לחץ של הספקים וטלפונים ופקסים ומחשבים שמטרטרים לנו בראש ובנשמה…
כולנו רוצים להרגיש יותר רגועים פחות לחוצים , יותר שמחים ופחות עצבנים ומתוחים.
כמובן שאין נוסחת קסם – אבל יש רעיון כללי שככל שנפנים אותו יהיה יותר קל לנו לצאת ממחול השדים הזה ונוכל להגיע לשלווה יותר גדולה ולחוויה יותר מתוקה של החיים.
הרעיון הוא – הרגשת קרבת אלוקים.
מי שמרגיש קרבת אלוקים, מפנים את נוכחתו בחיינו כבר יכול להרגיש יותר שלוו פחות מתוח.
מי שמרגיש שיש לו אבא גדול אוהב וחזק שמכוון אותו ואת כל הפרטים הגדולים והקטנים שהוא נפגש ויפגש בהם היום ומחר – כבר מחשבה על זה , רק לדמיין את זה ולנסות כמה שיותר להרגיש את זה- יגרום לנו לשלווה יותר גדולה.
ככל שיותר נכניס בתוכינו את האמונה שאין משהו סתם, לא קורה משהו ללא סיבה – לא סתם כך שכחתי את המפתחות של האוטו ולא סתם היה הפסד או רווח כזה או אחר – הכול בהשגחה והכל מכוון לטובתינו הנצחית.
זה הכיוון לפתרון לצאת ממחול השדים של הרדיפה הלחץ והמתח שדורינו משופע בו היום.
כמובן שלהשלמה של ההרגשה הזו – נאמר תפילה על כל פרט בחיינו, נשלח בקשה לאלוקים על תחומים ונושאים שאנו מרגישים בחיינו. הרבה פעמים הסיבה העיקרית שחסר לנו משהו בחיים , זה כי אלוקים החסיר את זה כדי שנרים עיניים למעלה ונתפלל אליו.
להלן דבריו הקדושים של הרמח"ל שמשלימים את התמונה על חיינו ועל הניסיונות בחיינו:
ואם תעמיק עוד בענין תראה כי העולם נברא לשימוש האדם. אמנם הנה הוא עומד בשיקול גדול. כי אם האדם נמשך אחר העולם ומתרחק מבוראו, הנה הוא מתקלקל, ומקלקל העולם עמו. ואם הוא שולט בעצמו ונדבק בבוראו ומשתמש מן העולם רק להיות לו לסיוע לעבודת בוראו, הוא מתעלה והעולם עצמו מתעלה עמו. כי הנה עילוי גדול הוא לבריות כולם בהיותם משמשי האדם השלם המקודש בקדושתו יתברך, והוא כענין מה שאמרו חכמינו זכרונם לברכה בענין האור שגנזו הקדוש ברוך הוא לצדיקים וזה לשונם (חגיגה יב): כיון שראה הקדוש ברוך הוא אור שגנזו לצדיקים, שמח, שנאמר (משלי יג): אור צדיקים ישמח. ובענין אבני המקום שלקח יעקב ושם מראשותיו אמרו (חולין צב): אמר רבי יצחק: מלמד שנתקבצו כולן למקום אחד והיתה כל אחת אומרת, עלי יניח צדיק ראשו.

והנה על העיקר הזה העירונו זכרונם לברכה במדרש קהלת (רבה, ז) שאמרו, זה לשונם: ראה את מעשה האלהים וגו' (קהלת ז), בשעה שברא הקדוש ברוך הוא את אדם הראשון, נטלו והחזירו על כל אילני גן עדן ואמר לו, ראה מעשי כמה נאים ומשובחים הן, וכל מה שבראתי בשבילך בראתי, תן דעתך שלא תקלקל ותחריב את עולמי. כללו של דבר, האדם לא נברא בעבור מצבו בעולם הזה אלא בעבור מצבו בעולם הבא, אלא שמצבו בעולם הזה הוא אמצעי למצבו בעולם הבא שהוא תכליתו. על כן תמצא מאמרי חכמינו ז''ל רבים כולם בסגנון אחד מדמים העולם הזה למקום וזמן ההכנה, והעולם הבא למקום המנוחה ואכילת המוכן כבר, והוא מה שאמרו, העולם הזה דומה לפרוזדור, כמו שאמרו ז''ל: היום לעשותם ומחר לקבל שכרם (ע''ז ב). מי שטרח בערב שבת, יאכל בשבת. העולם הזה דומה ליבשה, והעולם הבא לים וכו' (ק''ר א). וכאלה רבים על זה הדרך.
בהצלחה לכולנו!
 

אודות שמעון כהן

עולם יהדות קבלה - הכותב הוא מנהל אתר עולם יהדות קבלה - מאות שאלות ותשובות וקישורים ביהדות וקבלה. בעל חנות טבע - חנות ויטמינים כשרים ניתן לקרוא הלכות באתר החדש שלנו - ילקוט יוסף

שמעון כהן

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר