חדרי ילדים ונוער | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


חדרי ילדים ונוער

פורסם בתאריך 05/05/2011 ע"י מיכל שדה בקטגוריה עיצוב פנים | צפיות: 774 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: חדרי ילדים ונוער, חדרי ילדים, ארונות לילדים, מיטות ילדים

 


  חדרי ילדים ונוער


 


 חדרי ילדים ונוער רבים מתאפיינים בעיצוב ייחודי של בעלי החדר.


ניתן לראות שלל חדרי ילדים ונוער שקיבלו את אופיים האישי על ידי תוספת נחמדה של ציור קיר מפתיע, פוסטרים של כוכבי נוער ואוסף מיוחד של פריט כל שהוא המוצג לראווה.


 אמנם לילד יש זכות לביטוי אישי כאשר מדובר בחדרים כגון חדרי ילדים ונוער, אך לעיתים ציור הקיר או התצוגה השבועית נעשים למורת רוחם של ההורים.


חדרי ילדים ונוער לרב גם אינם מסודרים ונקיים כפי שהיינו רוצים. לא בכדי מתוארים בסדרות וסרטים הוויכוח הנצחי בין ההורה לילד שלו בדבר ארגון וניקיון החדר. לעיתים הדבר מתפרש כמרד וכרצון לזכות בעצמאות שאותה כידוע לוקחים ולא מקבלים..


כדאי אולי לעצב חדרי ילדים ונוער באופן מיטבי תוך עריכת חוזה עם הדייר הקטן בדבר החוקים שיאפשרו לו שימוש ושהייה בחדרי ילדים ונוער. כל הפרה של תנאי חוזה תגרור קנס או עונש אחר.


משהחלטתם על עוגנים לזכות השהייה והשימוש בחדר, חשוב מאוד להקפיד על אכיפתם. התעקשות עקבית וללא פשרות על סעיפי החוזה תגרום לילדיכם להבין כי אתם רציניים וכך יכבדו את החוזה עליו חתמתם שניכם.


אל תרתעו מהצגה קשוחה זו של פני הדברים. חדרי ילדים ונוער אמנם משרתים רבות את תהליך ההפרדות הרגשי והנפשי שעושה הילד בדרכו להגדרה אישית, אך עדיין הוא חלק ממערכת, ומערכת טובה, זו המאפשרת התפתחות כזו, היא מערכת אשר יש בה גבולות.


חדרי ילדים ונוער צריכים להיות סביבה נעימה ומגינה לילד. אם הוא מעוניין לרכוש עצמאות דרך בעלות על סביבת המחייה שלו, האחריות לסדר ולניקיון היא שלו בלבד. הקניית ערכים אלו בגיל צעיר יחסית יבטיחו על שמירת האחרונים גם בהתבגרותו ויאפשרו לו תנאים מיטביים להצליח.


המקום בו חדרי ילדים ונוער נכשלים הוא איזור הלמידה. כדי לאפשר סביבת למידה נכונה להצלחה חייבים להקפיד הקפדה יתרה על הספריה והמכתבה שבחדר. חובת ההורים היא לדאוג לסביבה בריאה וארגונומית בתוך חדרי ילדים ונוער אך חובתם הנוספת היא לוודא שזו אכן מתקיימת ומתבצעת. שלחן מבולגן ואיזור עבודה מלוכלך וקטן לא מעוררים מוטיבציה יתרה בהכנת השיעורים ווודאי שלא  מאפשרים את הריכוז הדרוש למשימות שכאלה.


 

אודות מיכל שדה

שגם

מיכל שדה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר