שום, בצל ומה שביניהם- ירקות בריאים ומזינים | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


שום, בצל ומה שביניהם- ירקות בריאים ומזינים

פורסם בתאריך 03/06/2008 ע"י אלן מרי בקטגוריה תזונה | צפיות: 8147 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: ירקות, מלפפון, עגבניה, תזונה, דיאטה, פירות, שום, בצל, אבוקדו, חציל, גזר, דלעת

מומלץ לצרוך ירקות רבים ככל האפשר במהלך היום.
ירקות טובים לתזונה נכונה. ירקות טובים במיוחד לבריאותנו. ירקות עתירי ויטמינים.
חשוב לצרוך ירקות גם כי הם מכילים סיבים המשפרים את התזונה הנכונה ומועילים לחילוף החומרים בגופנו.
מי שאוכלים ארוחות הכוללות הרבה ירקות זוכים לארוחות מאוזנות יותר וכמובן נכונות ובריאות לגופנו.

ירקות אפשר לאכול בדרכים שונות.
הכי טעים ובריא לאכול ירקות טריים. מה יותר טעים מירקות כמו מלפפון עם מעט מלח או פלחי עגבנייה עם קצת מלח גס?

ירקות אפשר לאכול לבד אך גם כקבוצה, בסלט. מי שמוסיף רוטב לסלט רצוי שיוסיף שמן זית או טחינה שגם הם מקורם בירקות ויש להם ערכים תזונתיים מצויינים.

אפשר לבשל ירקות או לאדות ירקות. חשוב להקפיד על בישול קצר ככל האפשר על מנת לשמר את הויטמינים והיתרונות הגלומים בירקות.
אפשר להכין תבשילים מירקות כמו נזיד ירקות או פשטידה. המגוון אינסופי וניתן להכין פשטידה או תבשיל מכל ירק, אפילו מירקות שפחות מקובל להשתמש בהם לפשטידות.

ניתן וטעים לטגן ירקות. נכון שזו האפשרות הפחות בריאה וכמובן יותר משמינה. יחד עם זאת, לעתים זה מתחייב. גם בטיגון כדאי להקפיד על שמנים צמחיים ובריאים, מאיכות טובה. רצוי לטגן ירקות בשמן זית איכותי ומעולה. צריך לספוג את הירקות המטוגנים בנייר סופג כך שנאכל כמה שפחות שמן.

יש סוגים רבים של ירקות, וירקות נחלקים לקבוצות שונות.

ירקות פחמימתיים כמו תפוח האדמה הם מזינים ומשביעים. יש לשים לב כי הם מכילים יחסית יותר פחימימות ועל כן עדיף לא לצרוך אותם מטוגנים ולא להגזים בכמויות.
עשבי תיבול למיניהם כמו פטרוזיליה, נענע, שמיר, עירית הם לא רק ירקות בריאים אלא הם ירקות שמעשירים כל מאכל.
ירקות כבושים מומלצים פחות. הכוונה למלפפונים כבושים, כרוב כבוש וכולי. יש בהם מעט מאוד ויטמינים והם גם עלולים להפריע לעיכול ולגרום גזים.

ירקות ירוקים. ירקות אלה כוללים ירקות שבדרך כלל כמעט ולא מכילים שומנים ופחמימות, ואין פלא שירקות אלה מכילים מעט מאוד קלוריות. ירקות אלה כוללים את המלפפון, פלפל ירוק, חסה, קישוא, כרוב ועוד. ירקות חשובים ומצוינים אחרים הם תרד, אפונה ועוד. ירקות אלה מצוינים כשהם טריים וכמובן כשהם מבושלים.
יש לציין כי ירקות כמו אבוקדו מכילים אמנם הרבה ויטמינים אך גם שומנים, וזה חשוב למי שמעדיף ירקות פחות "שמנים", אגב יש מי שמגדירים את האבוקדו כפרי.
ירקות אדומים וכתומים. בין ירקות אלה נמצא את העגבנייה לסוגיה כמו שרי, חממה ותמר.
פלפל אדום הוא ירק נוסף, עתיר בויטמין סי וכמובן טעים. ירקות אלה כוללים גם את הירקות החשובים גזר ודלעת. גזר כדאי לאכול טרי אך כמובן שיהיה טעים לאכול עוגת גזר או מרק דלעת. הם עשירים בסיבים וכמובן וויטמינים.

ירקות כחולים עוד אין לנו אבל ירקות סגולים יש. ביניהם כמובן החציל. כמו כן הכרוב הסגול ויש גם בצל סגול. כולם בריאים נהדרים וטעימים.
ירקות כמו צנונית או צנון, קולורבי, שורש, כרובית ועוד. חשובים ביותר הם ירקות מרכזיים בכל מטבח והם הבצל והשום. בצל ושום הם ירקות בהם משתמשים מאז ומתמיד לא רק לבישול ואכילה, אלא גם תרופות סבתא לשפעת, הצטננות, כאבי שרירים ועוד ועוד.
ירקות צהובים כוללים בראש ובראשונה תירס בכל צורה, גרגרים, קלח וכולי. לצידו  פלפל צהוב. ירקות אלה לא רק בריאים ומזינים אלא גם מוסיפים לעין ולמראה נהדר של שולחן ערוך.
אכילת ירקות הינה בריאה ומזינה ומומלצת בכל מצב, בעיקר למעונינים לשמור על דיאטה, תזונה נכונה או פשוט כדי לשמור על הבריאות!

 

אודות אלן מרי

אלן מרי

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר