קלנועיות,אופני הרים ומה שביניהן | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


קלנועיות,אופני הרים ומה שביניהן

פורסם בתאריך 03/13/2011 ע"י רן אברהם בקטגוריה רכב | צפיות: 1270 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: קלנועיות, אופני הרים


קלנועיות מיועדות במיוחד עבור אנשים הסובלים מקושי בהליכה, בדרך כלל מבוגרים, אך גם אנשי תחזוקה במפעלים, בקיבוצים, במושבים ובכפרים מעדיפים לנהוג על קלנועית בשל יכולתה להגיע לכל מקום. קלנועיות יגיעו גם למקומות שאי אפשר להגיע ברכב רגיל כמו שבילים ומקומות הומי אדם.

 

קלנועיות מאפשרות ניידות ונגישות, הגעה לכל מקום בקלות ובנוחות.

השם קלנועית במקור שייך לקיבוץ אפיקים, בו נמצא מפעל הקלנועיות הוותיק ביותר בארץ. השם הותר לשימוש הציבור הרחב לאחר שהמפעל אישר זאת. כיום, הדגמים המקוריים וייחודים של הקלנועיות, כמעט ואינם מזכירים את קלנועיות כפי שרבים זוכרים אותן מבעבר, ככלי רכב איטי ומסורבל שאינו יפה לעין. הדגמים החדשים בעלי עיצובים מקוריים ומתאימים לשימושים רבים כמו הקטנועית, כשילוב של קטנוע וקלנועית המעניקה נסיעה נוחה וקלה בתוך העיר.

קלנועית היא כלי אלגנטי, קטן ויעיל, מעוצב להפליא ומעורר אהדה והתפעלות בקרב אנשים. התפעלות גם מעיצוב המוצר ומאיכותו וגם מיכולתו של היושב בתוך קלנועית לשלוט בתנועתו ולהתגבר על קשייו.קלנועית היא כלי זול, שקט, בטוח, יוקרתי ומפנק בהפעלתו הנוחה. קלנועית אינה מזהמת את האוויר וסביבת חיינו. בתקופתנו, השאיפה היא לעבור לאנרגיה חלופית ככל שניתן על כן קלנועיות הן כלי רכב חשמלי העונה על צורך זה. בנסיעה על קלנועית, ניתן לנהוג מצידה הימני או השמאלי. קלנועיות הן בעלות מושב גבוה, עצירת קלנועית מתבצעת באופן מיידי ונעשית ע"י הרפיית הדק ההפעלה ולא ע"י בלם רגלי, באופן המגביר שליטת הנוהג בכלי ובטיחותו.


כיום בכלל ניתן להתאים את אותן קלנועיות למטרות הספציפיות של כל אחד ואחד. ישנן קלנועיות מיוחדות לשטחים הרריים וישנן כאלו שיותר מתאימות למישורים. התחזוקה של אותן קלנועיות גם הוא פשוט להפליא ממש כמו הנהיגה בהם. כל מה שצריך זה פעם ביום לחבר לחשמל להטענה (לרוב בזמן השינה) ופעם בחצי שנה להביא אותן לביקורת במרכז מוסמך לטיפול ותחזוקה של קלנועיות. חשוב כמובן לא לפתח יותר מדי ציפיות בקשר לאותן קלנועיות


כמעט בכל ספורט , אופני הרים ואופניים בכלל, אנו משתמשים בכל משקל גופינו תוך כדי אימון. לא כך בענף אופני הרים. אופני הרים יתנו לך לשבת על האופניים ולהישען על הכידון ובכך להעביר חלק עקרי ממשקל גופך לאופניים ההרים. אופני הרים יישאו את משקלך במקומך ובכך יורידו לחץ מכל גופך. לרכב על אופני הרים קל מאוד, אופני הרים יכניסו אותך לכושר בזמן קצר ובמאמץ מינימאלי.

אופניים גדולים או קטנים מדי למידתו של הרוכב, יהיו תמיד פשרה כואבת, גם אם הם מצוינים, ונקנו במחיר מציאה. שיקול ההתאמה למימדיכם צריך להיות השיקול הראשון במעלה מבחינתכם. מה היא המידה הנכונה? קשה להסביר בהתכתבות, אבל נציין שאופניים באים במספר גדלים מצומצם יחסית. המידה מצוינת ע"י אות או מספר. המידה המתאימה לכם עשויה להשתנות בין סוגי אופניים שונים.

 

אודות רן אברהם

רן אברהם

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר