חשיבות האימונים בחדר הכושר | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


חשיבות האימונים בחדר הכושר

פורסם בתאריך 01/24/2011 ע"י ספורט מכבים בקטגוריה ספורט | צפיות: 1688 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: חדר כושר, אימונים, מרכז ספורט

אימון בחדר כושר הפך בשנים האחרונות לטרנד לוהט בארץ ובעולם. בחדר הכושר אפשר להתאמן על מגוון מכשירים ולעסוק בפעילות גופנית באווירה ממריצה ונעימה. חדרי כושר קיימים בקניון, במרכזי ספורט ואפילו במקומות עבודה שרוצים עובדים אנרגטיים. בעידן בו אנשים לא הולכים ברגל ומפעילים הכול עם שלט, חדר הכושר הוא המקום היחיד כמעט בו עוסקים בפעילות גופנית חשובה. אילו מכשירים יש בחדר הכושר ומהם שלבי האימון? להלן כמה נקודות חשובות לנרשמים לחדרי כושר.

 

מדוע חשוב ללכת לחדר כושר?

הפעילות הספורטיבית חשובה לתחזוק הגוף, הבריאות, גמישות הגוף, למניעת אוסטיאופורוזיס, הרזייה וחיטוב, עיצוב הגוף ושמירה על המשקל, שיפור במצב הרוח, המרצת מחזור הדם.

 

איך בוחרים חדר כושר

הבחירה בחדר הכושר היא בהתאם לשיקולים כמו קרבה למקום המגורים או העבודה, האם הוא משוכלל עם ציוד מתקדם, כמה עולה מנוי , אילו סדנאות ,תוכניות וחוגים מתקיימים במסגרתו, האם יש במקום יחס אישי ומקצועי, מהם שעות הפעילות והאם הן מתאימות לסדר היום שלכם?

חשוב שבחדר הכושר תהיה אווירה מהנה ותומכת. בחדרי כושר ישנה אפשרות להצטרף לתוכנית אימונים אישית. רצוי לבחור חדר כושר שאינו עמוס מידי ויש בו מספיק מכשירים. חשוב שחדר הכושר יהיה אסתטי, עם מוזיקה מקפיצה ברקע, מלתחות נקיות וחנייה בשפע. ברוב חדרי הכושר יש מגוון של חוגים כמו יוגה, אירובי מדרגה, אימוני בטן, פלדנקרייז וכו'. כמו כן מתקיימות במקום הרצאות וסדנאות בנושאים של דיאטה, מה אוכלים לפני ואחרי אימון ושמירה על הכושר.

 

איך מתחילים את האימונים בחדר הכושר?

כשאתם נרשמים לחדר הכושר תקבלו הסברים מפורטים על ידי מאמנים אישיים אשר יבנו עבורכם תוכנית אימון מתאימה. לפני תחילת האימונים עליכם להראות אישור רפואי עדכני, שמאשר את מצבכם וכשירותכם. בהגיעכם בפעם הראשונה, אחד המאמנים יספק לכם הסברים על המכשירים השונים כולל הסברים על התאמתם לדרגת המאמץ בה אתם נמצאים, על אילו חלקים בגוף הם פועלים , איך מבצעים את התרגיל וכמה פעמים לחזור עליו. הדרכה זו חשובה לביצוע נכון של התרגילים ובהתאם לרמת הכושר שלכם. יש להתחיל להתאמן בצורה מתונה עם עלייה הדרגתית ברמת הקושי. חשוב להתאמן באופן קבוע ורציף ולגוון את סוג האימון.

אילו מכשירים יש בחדר כושר?

לפני האימון יש לבצע מתיחות באזור המיועד לכך בחדר הכושר: על כדורי פיטבול, עם גומי מתיחה ועוד. לאחר המתיחות מבצעים אימון על ההליכון או האופניים במשך כרבע שעה לפעילות אירובית ולהעלאת הדופק. לאחר הפעילות האירובית עוברים להתאמן במכשירים אנאירובים המחזקים את מסת שרירי הגוף, שיפור צפיפות העצם, פיתוח כוח ועיצוב הגוף. ישנם מתקני משקולות באמצעותם מחזקים קבוצות שרירים שונות ולשפר את גמישות הגוף, מתקנים המחזקים את שרירי הבטן והגב ועוד. את האימון מבצעים לפי הוראות שנרשמו על ידי המאמן בכרטיס האישי שלכם או בליווי צמוד של מאמן.

מומלץ ללכת באופן קבוע לאימונים בחדר הכושר ולהתאמן בצורה נכונה ובהתאם לרמת המאמץ לה אתם מסוגלים. מומלץ לשלב אימון על מכשירים עם פעילויות כמו יוגה, פילאטיס ועוד.

מרכז ספורט במודיעין

אודות ספורט מכבים

מרכז ספורט במודיעין

ספורט מכבים

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר