דירות מחולקות זה חוקי? | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


דירות מחולקות זה חוקי?

פורסם בתאריך 11/29/2010 ע"י ויקי הרפז בקטגוריה מדריכי קנייה | צפיות: 1594 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: השכרת דירה, נדל

תופעת הדירות המחולקות בתל אביב, רמת גן, גבעתיים והסביבה איננה חדשה. בעלי דירות כבר מזמן הבינואת הרווח הגלום בחלוקת הדירות והשכרתן ל-3 דיירים שונים במקום דירה אחת לדייר אחד בלבד.

מצד אחד, אכן יש בכך הגיון כלכלי עבור בעל הדירה, מה גם שקיים מחסור בדירות קטנות באזור המרכז ולדייר שהוא לרוב אדם צעיר או סטודנט אין טעם בדירה ענקית, אלא אם כן הוא מתכנן לקחת אותה עם שותפים. החיסרון בכך הוא שלא תמיד זה מסתדר לחיות עם שותפים, לכל אחד יש העדפות שונות והוא מגיע מתרבות שונה ויש צורך להשלים עם כל אחד מהצדדים ולהתחשב באחר. היתרון הוא שזה זול יותר לשכור עם שותפים.

מצד שני, בעל הדירה נהנה פי שתיים ולפעמים פי שלוש מערך הדירה ולא קיימת רגולציה בנושא זה, כך שכל בעל דירה יכול למעשה לעשות מה שהוא רוצה: על כל דירה קטנטונת של 20 מ"ר הוא יכול לגבות שכר דירה בסיסי של כ-3000 ש"ח (כן זה לא מוגזם, אלה המחירים היום!) וסכום זה אינו כולל הוצאות חודשיות קבועות כגון ארנונה, ועד בית, והוצאות משתנות על פי צריכה: חשמל, מים, נסיעות, אוכל, כבלים, אינטרנט, בילויים ופנאי וכיו"ב. כך שלמעשה השכרת דירה באזור המרכז מגיעה לכ-5000 ש"ח בחודש! מי שמרוויח פחות מ-15000 ש"ח, אין לו מה לחפש במרכז, שכן אם אין אתם רוצים להיכנס לחובות ולמינוסים בבנק, רצוי שתמצאו דירה שכל ההוצאות עליה יהוו לא יותר מאשר 20% - 30% מהמשכורת החודשית שלכם. זהו טיפ ראשון והחשוב מכולם.

טיפ שני, נניח ומצאתם דירה שאהבתם וכבר סגרתם עם הבעלים שאתם רוצים אותה, מגיע שלב החוזה ותנאי כניסה. מבזק חדשות: הישמרו לכם מפני חברות בע"מ שזהו העסק שלהם להשכיר דירות. תבדקו את החוזה מספר פעמים ורצוי מאוד עם עורך דין שמבין בעניין ותתעקשו על חוזה סטנדרטי שלא יכבול אתכם באזיקים. זכרו כי שני הצדדים צריכים להיות מרוצים ולא רק המשכיר. כמו כן, כאשר יש לכם עסק מול חברה בע"מ, אתם הפסדתם מראש. רצוי לבצע השכרה מאדם פרטי.

בדקו היטב את כל סעיפי החוזה והנספחים. קורה הרבה פעמים שבדירות מחולקות המשכיר קובע לכם תשלום מראש על מים, ארנונה, חשמל, ועד בית ושירותים נוספים כמו כבלים ואינטרנט וגובה מכם יותר מהנדרש ולא מציג לכם חשבוניות. היזהרו ממשכירים כאלה. התעקשו על ניהול עצמאי של חשבונות. אם המשכיר מסרב, זהו תמרור אזהרה אדום!

שינויים של החוזה: אם המשכיר שולח לכם את החוזה בקובץ PDF, משמע שאינכם יכולים להחיל כל שינוי על החוזה. דרשו לקבל את החוזה במסמך וורד, שתוכלו לשנות סעיפים בהתאם לשביעות רצונם של שני הצדדים. החוזה לא צריך להיות מחניק. הוא צריך להיות ברור ולא מניפולטיבי. עורך דין מנוסה מיד יזהה סימנים אלה במידה והם קיימים בחוזה.

בהצלחה ואל תיפלו בפח!

אודות ויקי הרפז

ויקי הרפז

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר