קניית עדשות מגע יומיות, היכן לקנות ומה כדאי לעשות בטרם הקנייה | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


קניית עדשות מגע יומיות, היכן לקנות ומה כדאי לעשות בטרם הקנייה

פורסם בתאריך 03/03/2008 ע"י סימונה ברבש בקטגוריה רפואת עיניים | צפיות: 6374 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: עדשות מגע, עדשות יומיות, קניית עדשות מגע, רכישת עדשות, פוקוס, גונסון, ג'ונסון, סיבה, קרנית, עין, בריאות העין, אופטומטריסט,

עדשות מגע יומיות- היכן כדאי לקנות? מה כדאי לעשות?

עדשות מגע יומיות הן הפתרון הנוח ביותר לכל מי שמעונין להרכיב עדשות מגע במקום או בנוסף למשקפיים.
היתרון הגדול של עדשות המגע היומיות הוא שהן אינן דורשות כל טיפול מכל סוג, לא ניקוי, לא השרייה ולא תחזוקה כלשהי. בעדשות מגע חודשיות למשל, או בעדשות מגע קבועות יש צורך להסיר את העדשה בתום ההרכבה, לסבן עם סבון מיוחד לעדשות מגע, לשטוף את העדשות מהסבון בתמיסת שטיפה, ולהשרות אותן במיכל מיוחד לאכסון עדשות.
כל הפעולות האלו מיותרות לחלוטין בעדשות מגע יומיות, והדבר היחיד שצריך לעשות איתן הוא להרכיב ולהסיר.
כל רשתות האופטיקה, חנויות האופטיקה הקטנות, רשתות בתי המרקחת ובראשן סופרפארם וניו-פארם הבינו את הפוטנציאל המסחרי הטמון במכירת עדשות מגע יומיות. למרות שהרווח על עדשות מגע יומיות ממותגים ידועים כמו פוקוס, ג'ונסון וגונסון, bauch and lomb, הוריזון, קופר וכדומה הינו נמוך למדי, העדשות מוכרות את עצמן, הלקוח יודע מה המספר שהוא צריך ואין כל חובה חוקית לבצע בדיקת ראייה או בדיקה רפואית כלשהי.
מצב זה בו החוק מאפשר רכישת עדשות יומיות ללא הגבלה או בדיקה או הוכחת בדיקה כלשהי הינו מצב מסוכן לבריאות הציבור. למרות שאחוז הבעיות בעדשות מגע יומיות הוא נמוך למדי, אין הדבר אומר שניתן לזלזל בצורה מוחלטת בחשיבות המעקב הרפואי אחר מצב העין ותפקוד העדשה על גבי הקרנית. למעשה, דווקא הדרכה נכונה של האופטומטריסטים והבנה מצידם לאורך השנים לגבי כך שעדשה יומית נקייה מדי יום עדיפה פי כמה על עדשת מגע לאורך זמן, היא זו שאפשרה את המצב בו כל מרכיב עדשות מגע מכל סוג מכיר ומודע לקיום עדשות מגע יומיות.
רופאי עיניים רבים מדווחים על בעיות עיניים שונות הנגרמות מעדשות מגע רכות, בחלק מהמקרים עקב עדשות מגע יומיות. הרושם המוטעה של חלק ממרכיבי עדשות המגע לגבי רמת הסכנה בהן, גורם להם לזלזל או להתעלם מסימני אזהרה שונים המופיעים בעיניים כאשר ישנם סיבוכי קרנית שונים בהקשר לעדשות מגע רכות.
רוב האנשים הינם בעלי קימור קרנית מסוים, המתאים לרוב עדשות המגע. מכיוון שהעדשה אמורה לזוז בעין עם כל מצמוץ  עליה להתאים לקימור הקרנית. כיום יש אחוז מסוים של אנשים אשר קרנית העין שלהם קמורה מהרגיל או גרוע מכך – שטוחה מהרגיל, וזאת ללא כל בעיה רפואית אלא רק מבנה קרנית מיוחד. הרכבת עדשת מגע בגודל סטנדרטי על קרנית לא סטנדרטית עלולה לגרום לעודף או חוסר תזוזת העדשה בעין ובכך פגיעה בחילוף החומרים לקרנית שמתאפשר רק דרך הדמעות (אין כלי דם שמזינים את הקרנית באופן טבעי).
בבדיקת אופטומטריסט ניתן לזהות בקלות את מבנה העין באמצעות קרטומטר שהוא מעין פנס עם סקלת מדידה מיוחדת. האופטומטריסט בודק גם את משטח העין החיצוני, הקרנית ומוודא שאין בעיות עיניים מיוחדות למשל כיבים, צלקות, שפשופים, כלי דם חדשים ומיותרים וכדומה.

המסקנה הנכונה ממאמר זה אמורה להיות אחת, אין לרכוש עדשות מגע יומיות, חודשיות או עדשות מכל סוג שהוא ללא בדיקת אופטומטריסט שנערכה בזמן האחרון, גם אם הדבר מותר, חוקי ואפשרי.
בריאות העין צריכה להיות מעל לכל ואין לזלזל בהשלכות הפיזיולוגיות של גוף זר על גבי הקרנית.
במידה ובוצעה בדיקת עיניים בתקופה האחרונה ויש נתוני מרשם, סוג עדשה מומלץ וקימורי עדשות נכונים, ניתן לרכוש עדשות מגע בכל מקום, העיקר להקפיד על כך שהעיניים יהיו בביקורות תקופתיות במקום רפואי או אופטומטרי זה או אחר.

אודות סימונה ברבש

סימונה ברבש

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר