תביעות בנקים - אל תמהרו לחתום על הסדר | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


תביעות בנקים - אל תמהרו לחתום על הסדר

פורסם בתאריך 09/26/2010 ע"י תמר טובי בקטגוריה חוק ומשפט | צפיות: 1524 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: הקמת קרן גידור, קרן גידור, קרנות גידור, משפט מנהלי, סכסוכי שכנים, ליקויי בניה, תביעות בנקים

תביעות בנקים אינו אירוע נדיר וסכויי ההצלחה בו גבוהים. תביעות נגד בנקים אפשריות מכיוון שלבנקים בניגוד לחברות מסחריות אחרות יש חובות ציבוריות, חובת זהירות וחובות אמון מוגברות בהיקפם ובמחויבותם, מאלו של גופים מסחריים, אשר רוב מעיניהם הוא הרווח של בעליהם ומחזקי המניות השונים.

לבנקים יש חובת אמון ראשונית כלפי הלקוחות שלהם, חובה שקודמת אפילו לחובתם לבעלים של הבנק. ת"הבנק הינו גוף מסחרי ציבורי אשר האחריות שלו וחובת האמון כלפי הלקוח חורגת מהיחסים המקובלים הרגלים בין לקוח לנותן שירותים. לכן חלקים מהמשפט הציבורי חלים על הבנק".( פרופ' אריאל פורת, אחריותם של הבנקים בגין רשלנות- התפתחויות אחרונות, ספר השנה של המשפט בישראל(תשנ"ב- תשנ"ג, 324).

"כללי המשפט הציבור באים להבטיח את התנהלותו של המסחר הבנקאי ולשמור על האזרח הקטן הלקוח, ששם את אמונו בבנק".

הבנקים אמנם עומדים לשירות לקוחותיהם ומעניקים מגוון רחב של שירותים כגון משיכת כסף, הרחבת מסגרת האשראי, הפקדת שיקים, מתן הלוואות וכו'. אולם, לא פעם אנו חשים שזכויותינו נפגעות כתוצאה מפעולות לא הוגנות שמפעילים נגדנו הבנקים בפרוצדורות שונות הגורמות לא פעם לנזקים כלכליים.

קיימים מספר נושאים מרכזיים בגינם מגישים תביעות בנקים , ביניהם: גביית עמלות בניגוד למוסכם, העמדת הלוואות לפירעון מיידי ללא סיבה מוצדקת, הליכי פשיטת רגל, התנגדות למימוש משכנתא, הגבלת חשבונות ומסגרות אשראי, ייעוץ שגוי ברכישת ניירות ערך ועוד....  

חוקי מסגרות האשראי שנכנסו לתוקף בתקופה האחרונה מאפשרים לבנקים לנקוט בשורה של מגבלות על חשבונות עסקיים ופרטיים של לקוחותיהם: מוחזרות המחאות, הוראות קבע שונות, הפסקת פעילות כרטיסי אשראי ועוד. חשוב לזכור כי הבנק בראש ובראשונה הינו גוף מסחרי הגורף רווחים בגין גביית עמלות וריביות גבוהות.

אל תמהרו לחתום על הסדרים תחת לחץ מול הבנקים. היוועצו בעורך דין לפני כל פעולה שעשויה לגבות מחיר כבד בהמשך.

חשוב לזכור, כי חרף ההגבלות והאיומים השונים לפרוע מיידית את כל יתרת החשבון (לרבות הלוואות) ניתן ואף רצוי לקיים משא ומתן עם הבנקים ולהגיע להסדר שירצה את שני הצדדים. בסופו של דבר הסדר כזה הינו לטובתו של הבנק, שכן אי הגעה להסדר מכל סוג אינה משרתת את מטרותיו.

יש חשיבות רבה לערב עורך דין המתמחה בדיני בנקאות כבר בשלבים הראשונים של תביעות בנקים מאחר והבנקים מגישים בד"כ תביעה "בסדר דין מקוצר" ולכן יש לבקש רשות להתגונן (אי מתן רשות להתגונן מאפשרת פתיחת הליכי הוצאה לפועל נגד החייב).

אודות תמר טובי

עו"ד ניכטברגר מתמחה בפתרון בעיות סבוכות אל מול הבנקים, תביעות כלכליות, תביעות בנקים , הקמת קרן גידור וכן משפט מינהלי.

תמר טובי

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר