ארון קודש: בין קהילה למומחה | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


ארון קודש: בין קהילה למומחה

פורסם בתאריך 09/04/2010 ע"י אביב יועצים בקטגוריה דת ואמונה | צפיות: 1425 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: ארון קודש

 בנייה מוצלחת של ארון קודש דורשת שיתוף פעולה בין מומחה שמבין בתהליך בנייה של ארון קודש ובין קהילה שמשתפת את כל חבריה בתהליך. רק שיתוף פעולה אמיתי בין כל חברי הקהילה בינם לבין עצמם, ועבודה יעילה עם מומחה בתחום הייחודי של בניית ארון קודש תביא לתוצאות מוצלחות. ארון קודש תופס מקום מרכזי בבית הכנסת וקשה להפריז בחשיבות שיש לו. מכך נובע שיש לגשת לבנייה של ארון קודש בצורה הטובה ביותר שניתן ושתשלב ערכים עם מקצוענות.

כאשר קהילה – או קהל בבית כנסת מסוים – מקבלת החלטה על בניית ארון קודש, מדובר בהחלטה כבדת משקל. לעיתים ההחלטה על בניית ארון קודש חדש היא חלק מבנייתו של בית כנסת חדש ולעיתים מדובר בהחלפתו של ארון קודש קיים במשהו חדש. כך או כך, מדובר במעשה שישפיע מאוד על בית הכנסת וממילא על התפילה ועל הקהילה המתפללת. כאשר ניגשים לפרויקט כבד משמעות זה יש לשאוף לשתף עד כמה שאפשר את כל חברי הקהילה. צריך לנסות ליצור דיון עמוק, יסודי ומקיף על כל הנוגע לבנייתו של ארון קודש חדש. יש לכסות גם את הצד הטכני – המחיר, תהליך הבנייה, הביצוע וכולי – וגם את הצד הרעיוני – העיצוב, החומרים, הצורה וכולי. למעשה, אם נדמה שאין השתתפות מספקת של כול הקהילה בתהליך הבנייה של ארון קודש יש בכך סימן רע לקהילה. קהילה חפצת חיים תשלב את כול החברים בתהליך חשוב זה שיכול להזריק חיים מחודשים בקהילה שאיבדה מהחיות שלה. ניתן לנצל את ההזדמנות הזו כדי לעורר את הקהילה, לחדש את הקשרים בתוכה ולרענן את המוסדות ואת הרעיונות בתוך הקהילה.

התהליך של בניית ארון קודש חדש איננו תהליך פשוט. גם אם הקהילה מלאה ברצון טוב והכוונות שלה מעולות, צריך לזכור שיש הרבה מאוד טעויות שאפשר לעשות כאשר בונים ארון קודש. הקהילה תנהג בחוכמה אם היא תפנה למומחה בתחום. הקהילה צריכה לבחור בעל מקצוע איכותי ואמין כדי שיבצע עבורה את מלאכת הבנייה. ייתכן וההחלטה החשובה ביותר שעל הקהילה לקבל היא מיהו זה שיבנה עבורם את הארון. בעל מקצוע טוב יוכל להציג בפני הקהילה את המגבלות השונות ואת המכשולים השונים שעומדים בדרך לבניית ארון קודש חדש. כך צריך להיווצר מצב שבו מצד אחד הקהילה מביעה את הרצונות שלה ואת השאיפות שלה ובעל המקצוע מנסה ליישם ולהוציא אותם אל הפועל. בעל המקצוע אינו צריך להחליף את הקהילה כמקבל ההחלטות בנושא של בניית ארון קודש, אבל הוא צריך להיות הסמכות המקצועית שחוסכת לקהילה טעויות קרדינאליות שעליהן היא תתחרט בעתיד. לעיתים לבעל המקצוע יש תפקיד כפוי טובה – בזמן התכנון של ארון קודש – של הורדת הקהילה מעולם החלומות אל קרקע המציאות ולמצוא את הפשרה הריאלית בין הרצוי למצוי, בין התקציב לבין החלום ובין הדמיון והמציאות הטכנית שבה אנו חיים.

שיתוף פעולה מוצלח בין חברי הקהילה לבין עצמם הוא הכרחי בתהליך הבנייה של ארון קודש. לצד שיתוף פעולה פנימי יש צורך גם בעבודה משותפת עם בעל מקצוע אמין ומקצועי שיסייע לקהילה להוציא לפועל את התוכניות ולהגשים את החלומות – עד כמה שהדבר אפשרי – בדבר ארון קודש חדש ונהדר.

אודות אביב יועצים

אביב יועצים

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר