עיצוב גרפי: מיתוג, איך מעצבים תדמית | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


עיצוב גרפי: מיתוג, איך מעצבים תדמית

פורסם בתאריך
Warning: date() [function.date]: It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected 'America/New_York' for 'EDT/-4.0/DST' instead in /home/publihse/public_html/article.php on line 204
12/21/2008 ע"י תמיר כפרי בקטגוריה אומנות | צפיות: 1151 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: עיצוב גרפי, גרפיקה, מיתוג, עיצוב לוגו, עיצוב תדמית

חשוב להבין את הצרכים והמטרות הייחודיים של הלקוח ולספק לו כלים שיווקיים ואמצעי תדמית מגוונים, יחד עם זהות מעוצבת חדשנית ומקורית.

עיצוב מוצלח מעורר רגשות ותחושות, משרה אוירה ויוצר חוויה שדרכה מועברים מסרים. תדמית המוצר או החברה משתקפת מבעד לשפת העיצוב לה השפעה ישירה על התנהגות צרכנים בבואם לבחור מוצר או שירות. דרך אפיקי המדיה השונים עיצוב גרפי משמש אמצעי מרכזי ומכריע בביטוי מסרים ורעיונות. בהיבט המסחרי עיצוב גרפי הינו כלי שיווקי מובהק והכרחי. מרכיבי החוש והרגש נחשבים משמעותיים ביותר בקביעת עמדתם של קהלי יעד מפולחים כלפי מוצר או שירות. עיצוב גרפי על מאפייניו והשפה הויזואלית משפיעים במידה ניכרת על תהליך קבלת החלטות הקנייה. חשיבה פרסומית קריאטיבית, מקצועיות ויכולות המחשה עשירות יאפשרו לנו עיצוב בשפה בולטת וייחודית.

נקודות ההזדהות של קהלי היעד עם העסק או החברה נובעים בעיקר מתוך החוויה הויזואלית. עיצוב תדמית עסקית הוא תהליך כולל שמטרתו לשקף את רוח העסק ולבטא את הערכים והמסרים שלו באופן ויזואלי. הלקוח שותף מלא באפיון מעמיק של העסק וגיבוש הקונספט לעיצוב, יחד יש להגדיר מטרות ויעדים, ללמוד על צרכיו הייחודיים, רעיונותיו, תפיסת עולמו ולהשקיע בחקר השוק ונתוני קהל היעד. המטרה בסיום התהליך היא ליצור לוגו מושקע ולבנות שפה מעוצבת ונכונה, שכן הם היסודות להעמקת הקשר עם קהל היעד וגיבוש גישה שיווקית בדרך לתהליך מיתוג והטמעה.

עיצוב גרפי נכון – יוצר חוויה!

אחת המטרות העיקריות היא לעצב תדמית מקורית וחדשנית שתהיה אטרקטיבית ושונה. בבואנו לגבש קונספט עבור נושא מסוים (למשל: בית קפה, מרפאת שיניים...) כדאי לבחור מוטיב מפתיע ולנצל את הקשר הישיר והעקיף שלו אל אותו נושא. כך מעוררים חוויות ורגשות מתוך עולם רחב יותר ומכניסים את כולן לתוך התדמית שיצרנו.
כולם יודעים להגיד "קפה" באמצעות ציור של כוס המעלה אדים או פולים, אבל אז הקפה נשאר רק קפה – אין סיפור, אין חוויה, הלוגו שטוח, נדוש וחלש מבחינה רגשית. דוגמה נוספת היא השימוש בשן ומקדחה ב-כ90% מהלוגואים של מרפאות השיניים כאשר התוצאה היא "אפורה" ואינה בולטת. שום מסר ערכי אינו מועבר פרט לחזרה המיותרת על ציון העובדה שהמקום הוא מרפאת שיניים. חשוב להימנע מנפילה למלכודת ה"בנאלי" ולהחמיץ את המטרה של יצירת העניין, הסקרנות והחוויה הרגשית שיקבל קהל היעד.
 

אודות תמיר כפרי

תמיר כפרי – מעצב ב doodle. עוסק בעיצוב תעשייתי, עיצוב גרפי, עיצוב אתרים, קידום במנועי חיפוש. עיצוב גרפי http://www.doodle.co.il

תמיר כפרי

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר