מכינות קדם אקדמיות - השלמה ושיפור בגרויות | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


מכינות קדם אקדמיות - השלמה ושיפור בגרויות

פורסם בתאריך 06/27/2010 ע"י מור אבנרי בקטגוריה פסיכומטרי ומבחני כניסה | צפיות: 1255 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: מכינה, מכינה קדם אקדמית, מכינות קדם אקדמיות, בגרויות, שיפור בגרויות, השלמת בגרויות,

מכינות קדם אקדמיות - השלמה ושיפור בגרויות

צעירים ישראלים רבים אשר לא הצטיינו בזמן התיכון בהשקעה מרובה והגעה לשיעורים ולמבחנים מוצאים את עצמם במצב בו סיכויי הקבלה שלהם ללימודים גבוהים נמוכים ביותר, עד לא קיימים. בשביל לשפר סיכויים אלו יש להשלים ולשפר את בחינות הבגרות במקצועות החובה, ללמוד לפסיכומטרי ולרכוש כלים ומיומנויות למידה. מכינות קדם אקדמיות נותנות את המענה השלם! במסגרתן לומדים יחד, בקבוצות כטנות, לבחינות הבגרות, רוכשים מיומנויות למידה וכלים אשר יעזרו בעת הלמידה לתואר הראשון ובחלקן אף כלולה הכנה לבחינה הפסיכומטרית. הלימודים במכינות הקדם אקדמיות נפרשים על פני שנה אקדמית בממוצע, במהלכם לומדים הסטודנטיםשל המכינה בכיתות אם קטנות ועוברים מבחנים פנימיים ובגרויות בהדרכת מורים מנוסים.

למה מכינה?
'מכינה' זה מונח כולל למסגרת לימודים כיתתית המכשירה את הקרקע לקראת לימודים אקדמיים ומספקת הזדמנות שנייה להשלים ולשפר בגרויות ולקנות מיומנויות למידה ולהתקבל למוסדות להשכלה גבוהה (מכללות ואוניברסיטאות). סטודנטים במכינה יכולים להיות בני כל הגילאים, כאשר ישנן מכינות יעודיות לבני 30+.

 

מכינות קדם אקדמיות לשיפור והשלמת בגרויות פרוסות בכל חלקי הארץ וכמעט כל מכללה ואוניברסיטה מציעה מכינה, במסלול אחד לפחות. קיימים מסלולי מכינות רבים אשר מטרתם שונה - מכינה קדם אקדמית, מכינה טכנולוגית (להנדסאים), מכינה 30+, מכינה למדעי הרוח וכדומה. בכל מסלול לומדים למקצועות הרלוונטים לעתידם של הסטודנטים. המשותף למכינות הקדם אקדמיות הוא השאיפה להעניק הזמנות שניה לאנשים המעוניינים להתקבל ללימודים גבוהים ואינם עומדים בדרישות הסף. במסגרת המכינות מקבלים אנשים אלו את ההזדמנות ללמוד שוב, והדרכי הוראה שונות, למקצועות הבגרות ולעבור אותם בציונים גבוהים, לרכוש מיומנויות למידה אשר יסייעו להם גם בלימודי התואר הראשון ולמצות את הפוטנציאל המצוי בהם, אשר לא בא לידי מיצוי בימי התיכון. כמו כן במסגרת המכינות השונים לומדים הסטודנטים מושגי יסוד ורקע כללי במגוון מקצועות אקדמים.

איך בוחרים מכינה?

כאמור, ישנו מבחר רחב של מכינות במוסדות השונים. לפני שבוחרים באיזו מכינה ללמוד ממולץ לבדוק את מטרות המכינה והם הן תואמות למטרות האישיות של המועמד, רצוי לברר על מוסד הלימוד במסגרתו היא פועלת, תנאי הקבלה וכדומה. חשוב לדעת - ישנה חשיבות רבה לסוג המכינה ומוסד הלימוד בו למד סטודנט המכינה כאשר הוא ניגש להרשם ללימודי תואר אקדמי, שכן מוסדות הלימוד נותנים עדיפות לסטודנטים אשר למדו במכינה של המוסד. מרבית המוסדות להשכלה גבוהה בישראל מציעים מסלולי מכינות ללימודים קדם אקדמיים, ובנוסף ישנם מוסדות לימוד ייחודיים שעיקר התמחותם הוא לימודים קדם אקדמיים. באופן כללי בעת בחירת המכינה יש לבחון כי היא מוכרת על ידי המועצה להשכלה. 

סוגי המכינות הקדם אקדמיות:
מכינות קדם אקדמיות במכללות ובאוניברסיטאות
מכינות לבגרות במכללות ואוניברסיטאות
מכינות ייעודיות (מכינות להנדסה, מכינות למדעי הרוח והחברה, מכינות טכנולוגיות להנדסאים)
השלמת בגרויות / שיפור בגרויות במכוני הכנה לבגרות
מכינות רענון / השלמה
מכינה לבני 30+

רוצים לקרוא עוד על המכינות הקדם אקדמיות? מעוניינים לדעת איזה מוסדות מציעים לימודים במכינה? כנסו לאתר קורס וכל התשובות יחכו לכם. 

אודות מור אבנרי

מור אבנרי

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר