מה הישראלים אוהבים לחפש בגוגל ומה זה אומר עלינו? | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


מה הישראלים אוהבים לחפש בגוגל ומה זה אומר עלינו?

פורסם בתאריך
Warning: date() [function.date]: It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected 'America/New_York' for 'EDT/-4.0/DST' instead in /home/publihse/public_html/article.php on line 204
12/11/2008 ע"י רונן הלל בקטגוריה אקטואליה | צפיות: 1320 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: מנועי חיפוש, גוגל, ברק אובאמה, שרה פייגלין, האח הגדול, בובליל, הישרדות, יחסי ציבור, תקשורת, רונן הלל, כוכב נולד, אינטרנט

מריסה מאייר, סגנית נשיא גוגל לתחום חיפוש וחוויית המשתמש פרסמה אתמול את מילות החיפוש הפופולאריות ביותר לשנת 2008, על פי פילוח שנערך במקביל ב-36 מדינות ברחבי הגלובוס, ביניהן ישראל.

החברה פרסמה את סקר ZEITGEIST שנערך לרגל השקת אתר ZEITGEIST והמציגה את מונחי החיפוש הפופולאריים ביותר ב2008 בתחומים שונים ומגוונים מפוליטיקה ועד ספורט, בידור, עסקים וכו'. התוצאות שעלו מבוססות על נתוני חיפוש של מיליארדי שאילתות שנעשו בשנת 2008 במנוע החיפוש של גוגל ונותחו על ידי גוגל טרנדס ואינסייט פור סרצ'.

מהסקר עלה, כצפוי, כי קיימים פערים משמעותיים בין מה שמחפשים ב-google הגולשים הישראלים לעומת אלה שברחבי העולם. אם לדוגמה שרה פייגלין היתה מילת החיפוש הצומחת בעולם ב-2008, ואחריה מילים כמו "בייגינג 2008", פייסבוק לוגין וברק אובאמה, הרי שבארה"ב המילים הצומחות היו כצפוי, הנשיא הנבחר ברק אובאמה, "פייסבוק",T & AT , IPONE ו-YOUTUBE. בישראל המילים החמות היו האח הגדול, ערוץ 10 ומתי נתנשק. שימו לב שאף פוליטיקאי לא בעשירייה הראשונה....מעניין האם מגמה זו תשתנה במהלך/אחרי הבחירות...

ולהלן התוצאות על פי הדירוג העולמי:
sarah palin
beijing 2008
facebook login
tuenti
heath ledger
obama
u-huyhucnasza klasa
wer kennt wen
euro 2008
jonas brothers

בישראל, כאמור, המצב שונה לחלוטין. האח הגדול מוביל את רשימת החיפושים החמים ביותר ואחריו ערוץ 10, מתי נתנשק והישרדות שמקדימות את YOUTUBE, FACEBOOK, IPONE, מקושרים, יד 2 ו-ICQ. כמו כן, החיפוש הפופולארי בארץ הינו המונח משחקים – כן, הישראלים "מתים על משחקים", ורק אח"כ פורטלים ואתרים כמו וואלה, נענע, מקושרים וכו'.

אם נתייחס לתחום הבידור נראה כי הריאליטי כבש לא רק את הטלוויזיה בישראל אלא גם את האינטרנט, עם דירוגי לפיו כוכב נולד 6 מוביל בראש ואחריו, האח הגדול, אייל גולן, נינט טייב, עד החתונה, הראל סקעת, בריטני ספירס, ואלס עם באשיר, גל גדות והת'ר לדג'ר.

ומה זה אומר עלינו ? גולשי האינטרנט בארץ מתרחקים מפוליטיקאים? אוהבים משחקים אבל לא שמים על ספורט ובמיוחד לא על המשחקים אולימפיים, אוהבים את פייסובק, מחפשים מציאות ביד 2, שרופים על ריאליטי ועדיין תקועים עמוק מול מסך הטלוויזיה.

אודות רונן הלל

אשמח לפניות ולתגובות, בברכה, רונן הלל, רונן הלל תקשורת ויחסי ציבור www.ronenhillel.co.il ronen@ronenhillel.co.il

רונן הלל

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר