אודות - נורית הירש | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


אודות - נורית הירש

פורסם בתאריך 12/10/2008 ע"י מוטי דביר בקטגוריה מוזיקה | צפיות: 2895 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: שירה בציבור, ערבי שירה, זמר עברי, מוזיקה ישראלית, מוסיקה, צמד, בידור, אירועים שמחות, ערבי זמר, תרבות פנאי בידור, זמרים, זמרות, אמני בידור, שירה, מאמרים, הפעלות, הפקות, פורומים, בילוי, אמנים, קהילות, סיפורים קצרים, יצירתיות, שיווק, פרסום, תחביבים, היסטוריה.

נורית הירש (רוזנפלד)
נולדה ב-1942, מוזיקאית שקנתה לה אחיזה בולטת בזמר העברי בזכות למעלה מאלף לחנים לטובי הפזמונאים והמשוררים.
בוגרת "האקדמיה למוזיקה ע"ש רובין", והשתלמה בהלחנה באוניברסיטת קליפורניה בתחומי מוזיקה לסרטים ומוזיקה אלקטרונית. את שירותה הצבאי עשתה בלהקת גייסות השריון ולאחר שחרורה, החלה בהלחנת שירים. שירה הראשון היה "פרח הלילך", שהלחינה ב-1965 למילותיו של אורי אסף והתפרסם בביצוע הזמרת חוה אלברשטיין. אלברשטיין גם ביצעה את שיר הילדים הנודע "מקהלה עליזה", שהירש הלחינה למילותיה של לאה נאור.
בין כותבי המלים עמם הרבתה הירש לשתף פעולה, נמנה אהוד מנור אשר בין שיריו הרבים, הלחינה גם את "בשנה הבאה", "כבר אחרי חצות", "ללכת שבי אחרייך".
ועוד עשרות שירים שהפכו ללהיטים גדולים שחלקם הגדול בוצעו על ידי אילנית, עופרה פוקס ורבקה זוהר. גם עם יורם טהרלב יצרה הירש להיטים גדולים כמו "מלאך מסולם יעקב","בפרדס ליד השוקת" ועוד...
הירש הגיעה להישגים עולמיים כאשר שיריה זכו להצלחה באירוויזיון.
בשנת 1973, כאשר השתתפה ישראל לראשונה באירוויזיון, היא יוצגה בשיר "אי שם" שהלחינה למילותיו של אהוד מנור ובוצע על ידי הזמרת אילנית. השיר הגיע למקום הרביעי כשנורית הירש ניצחה על התזמורת שלוותה את השיר. שיא הצלחתה היה באירוויזיון בשנת 1978, כשזכתה במקום הראשון עם ביצועו של הזמר יזהר כהן לשיר "אבניבי", למלותיו של מנור. בעקבות הזכייה תורגם השיר לשפות נוספות והיה ללהיט עולמי.
הירש מוכרת גם בעולם היהודי, בזכות לחנה ל"עושה שלום ", שהולחן במקורו לפסטיבל הזמר החסידי הראשון שנערך ב-1969. בבתי כנסת ובקהילות יהודיות רבות הכלילו אותו כלחן תפילה.
הירש הלחינה נעימות ופזמונים לסרטי קולנוע ישראלים, כשהבולט ביניהם הוא "בלדה לשוטר", שיר הנושא של הסרט "השוטר אזולאי" של אפרים קישון, שבוצע על ידי אושיק לוי. הירש כתבה גם את הלחנים למחזמר "סאלח שבתי", אף הוא של אפרים קישון, בתיאטרון "הבימה". אחד השירים במחזמר, "אח יא ראב", הפך ללהיט גדול שהושר על ידי כוכב ההצגה, זאב רווח.
נורית הירש מרבה להופיע עם שיריה במקומות שונים, כשהיא שרה עם הקהל ומלווה את האירועים בנגינה בפסנתר. היא מעבירה את המפגשים עם שיריה בנינוחות ובאווירה טובה, ומוכיחה את עצמה גם כאישיות בימתית קסומה.

 כאמור,אנחנו מקיימים ערב זמר - משירי נורית הירש ואהוד מנור ואשר פרטים אודות הערב הזה, תוכלו למצוא באתר שהלינק אליו מצורף מטה.

בברכה

מוטי דביר-צמד הווי ובידור.

http://www.havayvebidur.com
 

אודות מוטי דביר

מוטי דביר

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר