גילויים מדעיים במקורות | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


גילויים מדעיים במקורות

פורסם בתאריך 03/26/2010 ע"י אתר מסע פנ ימי בקטגוריה אומנ ות | צפיות: 1793 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: מדע, מקורות, המהפכ, זמיר כהן, המסע האחרון, אינ פורמציה אלוקית

במאמר המלא מצויים סרטים (כשרים) הממחישים ומסבירים בפירוט גילויים רבים שהיו כתובים במקורות היהדות זמן רב לפ× י שהתגלו.

 

* * *

הליכה מואצת ומאומצת בפסיעות גדולות, מזיקה לראיה. (ברכות כא, ב)

הצי× ה גורמת לכמה וכמה מחלות. (בבא מציעא קז, ב)

× יתוח סטרילי בבית שיש. (בבא מציעא פד, ב)

× יתוח ההיפוספדיאס. (יבמות עו, א)

× יתוח קיסרי. (× דה פרק ה, א)

חומרי הרדמה לצורכ × יתוח. (בבא מציעא פד, ב)

ביקוע מורסת דלקת חריפה בגרון, ודרכ הטיפול עד לריפוי המושלם. (גיטין סט, א)

התעמלות לרפואה. (שבת קמז, א. וראה בפירוש רש''י שם)

פצע או חתכ ש× גרמו מברזל, יש בהם סכ× ת חיים (-טטא× וס), ומחללים עליהם את השבת. (ע''ז כח, א)

ריפוי × קע על ידי שפשוף רב במים צו× × ים. (שבת קמז, א)

ריפוי דלקת אז× ים באמצעות שמן ושום ועוד. (ע''ז כח, ב)

ריפוי דלקת ח× יכיים חריפה. (ע''ז כח, א)

רפואה אוריקולרית - טכ× יקת ריפוי כל חלק בגוף ע''י טיפול בחלקי האוזן. (מדרש רבה, האזי× ו)

רפואת עי× ים על ידי ה× חת תרופה מתחת הכר. (בבא מציעא קלה, ב)

תכו× ת הריפוי של חומץ תפוחים. (עבודה זרה מ, ב)

חמשת תכו× ותיו ה× פלאות של השום. (בבא קמא פב, א)

תכו× ותיו השו× ות של התמר. (כתובות י, ב)

היין, ריבויו מזיק, ומיעוטו מועיל. (גיטין ע, א)

ריפוי מחלת עי× ים ע''י שימוש בתרופה המופקת מעקרב. (גיטין סט, א)

ריפוי דלקת ריאות ע''י אכילת תבשיל תרד, כרתי, כמון ועוד פריטים, ושתיית שיכר חריף לאחריו. (גיטין סט, א)

ריפוי פצע ע''י דבש. (שבת עו, ב)

ריפוי מחלות לב שו× ות. (גיטין סט, ב)

ריפוי תולעי מעיים. (גיטין סט, ב)

ריפוי עצירות. (גיטין סט, ב)

אריכות ימים. (ברכות × ד, ב)

יש קשר ישיר בין שרירי הלב למצב בריאות העי× ים. (עבודה זרה כח, ב)

הבח× ה מדוייקת בקביעת גיל שפיר של עובר אשה אם בן 40 או 41 יום. (× דה כה, א)

אוכלים ומשקים תחת המטה, אפילו מחופים בכלי ברזל, מסוכ× ים לאכילה. (פסחים קיב, א)

שי× וי הרגלי האכילה - תחילת חולי מעיים. (בבא מציעא קמו, א)

מים מחוממים שלא הגיעו לרתיחה מסוכ× ים לשתיה כמות שהם. ודוקא כשחוממו בכלי מתכת. (בבא מציעא כט, ב)

כל זיעה היוצאת מן האדם מכילה רעלים ומסוכ× ת למאכל, מלבד זיעת הפ× ים. (ירושלמי תרומות)

שלשה עשר דברים × אמרו בפת שחרית. מצלת מן וכו' (בבא מציעא קז, ב)

שמו× ים ושלשה חולאים תלויים במרה. (בבבא מציעא קז, ב)

כל החלאים שתלויים במרה, פת שחרית וקיתון של מים מבטלתן. (בבא מציעא קז, ב)

מי שאחזו בולמוס, מאכילין אותו דבש. שהדבש מאיר עי× יו של אדם. (יומא פג, ב)

הפחד - מכחיש כחו של אדם. (גיטין ע, א)

לילה - מושכ עמו קי× ה. (איכה רבה א)

הרוצה לידע כמה גובהו של דקל, מודד קומתו וצילו (גובה עצמו, ואורכ צל עצמו), וצל קומתו (של הדקל), וידע כמה גובהו של הדקל. (עירובין מג, ב)

הקול משביח את הבשמים ''השומעים'' אותו אבל מזיק ליין. ליין מועיל שקט. (כריתות ו, ב)

עץ הזית אי× ו מקבל הרכבה משום אילן אחר. (ירושלמי כלאים א)

הרגילים בשתיית שמן זית, חכמה מצויה בהם. (מ× חות פו, ב)

שמן זית, רפואה לאדם, ומצהיל פ× ים. (ת× א דבי אליהו רבה א)

שמן המופק מזית שלא הגיע לשליש גידולו, משיר את השיער ומעדן את הבשר. (שבת פ, ב)

אכילת הזית גורמת לשיכחת הלימוד. ושתיית שמן זית גורמת לזכרון הלימוד. (הוריות יג, ב)

קיבל× ו מרבותי× ו שכוכב השביט לעולם לא יעבור את מערכת הכוכבים המכו× ה ''כסיל''. ואילו היה עובר - היה מחריב את העולם. (ברכות × ח, ב)

יש כוכב העולה אחת לשבעים ש× ה. (דברי רבי יהושע במסכת הוריות י, א)

כל שיש לו קר× ים יש לו טלפיים. (שבת קז, ב)

ג' בעלי חיים יש שככל שמזקי× ים מוסיפים גבורה: דג, × חש וחזיר. (תע× ית כא, ב)

מעי החזיר מקביל למעי האדם. (ירושלמי הובא בתוס' ברכות כה, א)

מאפיי× י ביצי דגים טהורים, ומאפיי× י ביצי דגים טמאים. (מסכת עבודה זרה מ, א. ועיין בשלחן ערוכ יורה דעה, סימן פג סעיף ח)

כל שדרכ תשמישו להיות ביום × ולד ביום. כל שדרכ תשמישו להיות בלילה × ולד בלילה. (בכורות ח, א)

בהמה טמאה בדרכ כלל אי× ה מרחיקה את ולדה. אכ אם הרחיקה שוב אי× × ה מקרבת אותו. (שבת קכח, ב)

כל מה שיש ביבשה יש בים. מלבד חולדה. (ירושלמי שבת פרק יד)

כל העופות, כששותים × ופלים מים מפיהם ומתערבים במי השתיה, מפ× י שמגביהים פיהם בשעה ששותים. מלבד היו× ה לפי שמוצצת ומה ש× כ× ס אי× ו יוצא. (פרה פרק ט, ג. וראה שם את ההשלכה ההלכתית)

גאולוגיה. רעידות אדמה והתפרצויות געשיות. (תהילים קד, לב. ברכות × ט, א)

ה× דסת המרחב [חישובי × פח של הגופים הה× דסיים האלמ× טריים]. (ברייתא דמידות פרק ה, ג)

משפט פיתאגורס. (סוגית ה× וטע ירק בכרם, במש× ה כלאים פרק ה, ב. ועיין בירושלמי שם)

חשבון דיפר× ציאלי. (כלאים פרק ג, א)

התרה של משוואות [אלגברה]. (מסכת קי× ים)

יתכן מצב שבו ישמע קול בכיו של תי× וק בעודו בבטן אימו. (× דה מב, ב)

יתכן שהריון אשה ימשכ ש× ים עשר חדש. (יבמות פ, ב)

רשימה ארוכה של תקופת הריון בעלי חיים שו× ים, ומקביליהם בעולם הצמחים(!) (בכורות ח, א)

× יתן להגן על הבית מפגיעת ברק, על ידי מוט מתכת המושכ אליו את הברק. (תוספתא שבת פרק ז, י)

מחזור המים. (מדרש רבה קהלת פרשה א)

בששת ימי בראשית לא × ברא בשום מקום בעולם דבר טבעי בצורת מרובע33. (ירושלמי סוף מעשרות)

יש במקומות מסויימים באוקיי× וס, מים בהרכב מיוחד, המעלימים ובולעים כל מים שית× ו לתוכם. (מדרש רבה קהלת פרשה א)

יש מקום באוקיי× וס המושכ אליו מתכות, וככ טובעות שם או× יות המכילות מתכת. (ברכות ח, א. וברש''י שם)

לדבש תכו× ות של חומר משמר. (בבא בתרא ג, ב)

כחו של המג× ט. (ס× הדרין קז, ב. ועבודה זרה מד, א)

שמוש בקבלה מעשית. (יבמות מט, ב. בכורות ח, ב. מדרש תהילים מזמור ל''ו)

אין חלום בלא דברים בטלים. (ברכות × ה, א)

רשימת חלומות אמת ופתרו× ם. (ברכות × ו-× ז)

יש חלום שעל ידי מלאכ ויש חלום שעל ידי שד. (ברכות × ה, ב)

אין מראין לאדם בחלום אלא מהרהורי לבו. (ברכות × ה, ב)

התגשמות החלומות מושפע מהפתרון ה× אמר בפה. (ברכות × ו, א)

אפשרות ראיית מזיקים, ואמצעי הג× ה שלא לה× זק באותה שעה. (ברכות ו, א)

חוק כלים שלובים. (יומא לא, א)

כל משא באמצעות מוטות, שליש מלמעלה, וש× י שליש מלמטה. (שבת צב, א)

משא שיכול אדם להרים ולה× יח על כתפו, הוא שליש ממשא שאחר יוכל להשים על כתפו. (סוטה לד, א)

אין ספי× ה שטה בפחות מעשרה טפחים עומק. (שבת ק, ב)

ידיעת המתים את המתרחש בין החיים. (ברכות יח, ב)

הבטלה מביאה לידי שעמום ה× פש. וכפירוש רש''י: שגעון.

קשרי טלפתיה בין ידידים ב× פש. (בבא בתרא טז, ב)

קשרי טלפתיה ותחושות בין תאומים. (יבמות קיז, ב. שמות רבה ב, ז)

ששה דברים × אמרו בשדים. שלשה כמלאכי השרת, ושלשה כב× י אדם. (חגיגה טז, א. זוהר ג, רעז. ובאבות דרבי × תן מוסיף: אף הופכין פ× יהם לכל דמות שירצו)

מי שיש לו ש× י ראשים וכו'. (מ× חות לז, א)

רבי מאיר היה בקי בחכמת × יתוח אופי האדם על פי שמו הפרטי. (יומא פג, ב)

זכרון הלימוד: ברית כרותה היא, הלומד מתוכ הספר לא במהרה הוא משכח. (ירושלמי ברכות פרק ה, א) וכן: לימוד בקול רם מועיל לזכרון. (ערובין × ג, ב)

הוראות לאיכות הסביבה, ועוד מע× פי האקולוגיה. (בבא בתרא פרק, וסוף פרק ג)

בשעה שמכ× יסין אדם לדין (לאחר פטירתו) אומרים לו: קבעת עיתים לתורה? (שבת לא, א)

מעשה (מתורגם מארמית): ריש גלותא היה עשיר גדול ומקורב למלכות. הטיל עליו המלכ מס שיתן לו חיטים מלא חדר של ארבעים אמה על ארבעים אמה. מס זה שהיה שלא כדין היה כבד מ× שוא. הלכ והתייעץ עם רב הו× א. אמר לו הרב: לכ ותפייס את המלכ שיסכים שתתן עכשיו חדר של עשרים אמה על עשרים אמה מלא חיטים, ולאחר זמן חדר × וסף של עשרים אמה על עשרים אמה מלא חיטים. ואתה מרויח החצי... [כי שטח המרובע × מדד על ידי הכפלת ארכו ברחבו. והרי 1600=40X40 ואילו 800=20X20+20X20] (ירושלמי סוטה פרק ה, ג)

כל ששהה לאחר הלידה, שלשים יום באדם, ושמו× ה ימים בבהמה, אי× ו × פל. (שבת קלה, ב)

הכריש × דחה מאד מריח חומץ. ככ × יתן לה× יסו מסביבות טובע או ספי× ה. (בבא בתרא עד, א)

מתוכ אתר רימון.
 

אודות אתר מסע פנ ימי

מסע פנ ימי http://Pnimi.022.co.il

אתר מסע פנ ימי

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר