בדיקות מעבדה לאלמנטים הנדסיים על שום מה? | Publisher

בדיקות מעבדה לאלמנטים הנדסיים על שום מה?

פורסם בתאריך 03/26/2021 ע"י אמירה אדמון בקטגוריה עיצוב חוץ ואדריכלות

הדפס מאמר

בדיקות מעבדה לאלמנטים הנדסיים על שום מה?

מהנדס בניין הוא איש מקצוע בעל אחריות רבה. על מהנדס הבניין, חלה החובה לביצוע בדיקות מעבדה שונות, אשר תפקידן להבטיח את איכות חומרי הגלם ואת רמת הביצוע של עבודות הבנייה שטעות בהן, תהיה קריטית ואפילו הרת אסון. למעשה תחום חומרי הבניה, הוא בעל מגוון נושאים אשר קשורים לאיכות חומרי הבנייה, החל מהייצור ועד ליישומם בכל מיני מבנים. מבנים אלה, עוברים עם השנים תהליכי בלאי ולכן, יש לוודא, כי חומרי הגלם איכותיים, לא יחלידו ויישארו יציבים להמון שנים. באופן כללי, מבנים שיש בהם אלמנטים הנדסיים כגון ברזל, עמודים או אלמנט הנדסי אחר, אשר עובר שינוי גיאומטרי. כך שבנוסף לבדיקות מהנדס בניין שהוא מומחה בתחום, יש לבצע תחילה בדיקות שנעשות במעבדות מיוחדות.. נירים מרפסות דואגת לבדיקות מעבדה לכל חומרי ומוצרי הבניה שבהם היא משתמשת, כך שהבניה תהיה איכותית ובטיחותית.

דרישות המשק בהנדסת מבנים

לא רק בישראל, כי אם בספרות הבינלאומית, מדובר על השפעת החומרים על הסביבה כאשר מדובר על בנייה ירוקה-מתועשת, כגון בלאי וקורוזיה, הבנה של מבנה החומרים לבנייה, יישום ופיתוח חומרים חדשים ובדיקות שאינן הרסניות להכרת תכונות החומרים. בדיקות מעבדה, כוללות בדיקות של הרכב כימי של פלדות מבוצעות באמצעות מכשיר משוכלל הנקרא ספקטרומטר, כאשר המכשיר בודק אלקטרונים. בבדיקות אלה, מתבצעת גם בדיקת מתחיה, אשר מאפשרת קבלת נתוני הפלדה, כאשר הכוונה היא לחוזק. בדיקה זו של חוזק ומתיחה, חשובות על מנת ליישם קונסטרוקציית פלדה וחישובי חוזק של הריתוכים. נירים מרפסות פלדה, עובדת רק עם קונסטרוקציות פלדה איכותיות מיוצרות בדיוק רב לפי תכנית הפרויקט ולאחר שעברו בדיקות מעבדה מחמירות.


בדיקה מיקרוסקופית לזיהוי שברים וקורוזיה

בין שאר בדיקות מעבדה שמבצעים גם בדיקות מיקרוסקופיות כוללות, אשר מטרתן היא למצוא שברים או קורוזיה. בדיקה זו, נעשית בהגדלה של עד ל-240. בדיקות אלה, הנערכות במעבדה עומדות בתקן 413. בין שאר הבדיקות תבוצענה בדיקות אל הרס ייעודיות לשימור המבנים, תכנון לתוספות בנייה וזאת, באמצעות שחזור תכניות קונסטרוקטיביות המקיפות ומתאימות במיוחד למבנים קיימים. חברות בנייה איכותיות, שומרות היטב על כללי הבניה ומבצעות את הבדיקות הדרושות. אחת מהחברות הבולטות בתחום הינה חברת נירים מרפסות פלדה רב בתחום בניית מרפסות לבניינים קיימים, בנייה מתועשת, תמ"א 38 א' ועוד.

חברת נירים מרפסות קיימת מזה 12 שנה ומבצעת פרויקטים רבים באזורים במרכז הארץ כגון: לוי אשכול בתל אביב, מנחם בגין בגבעת שמואל, בגבעתיים ובנתניה.




אודות אמירה אדמון


הדפס מאמר

גרסת הדפסה למאמר:

http://www.publisher.co.il//article/43421/בדיקות-מעבדה-לאלמנטים-הנדסיים-על-שום-מה