בג"צ בלפור | Publisher

בג"צ בלפור

פורסם בתאריך 09/24/2020 ע"י אברהם פכטר בקטגוריה אקטואליה

הדפס מאמר

מופעי הליצנות בהפגנות – גורמים נזק לתדמית המפגינים ובעיקר למטרות אם היו כאלה בהתחלה.
התופעה המזיקה הזאת- באופן פרדוקסלי הביאה לחיזוק "גוש הימין" שעולה בסקרים, בניגוד לציפיות.
הפכנו ממדינה ירוקה מובילה, למדינה אדומה אדומה – בגלל שהציבור מצפצף על ההוראות של פרויקטור הקורונה, בגלל שאין אחידות ואין אכיפה.
בזמן חירום – יש משטר חירום – ובדמוקרטיה בחירום יש הגבלה זמנית שפוגעת בזכויות יסוד, כמו הפגנות.
עקרון זה הובן כבר במולדת הדמוקרטיה – יוון, שם בזמן חירום מינו דיקטטור לזמן מוגבל כדי להלחם במצב.
אצלנו מינו פרויקטור, שהוא מעין דיקטטור רפואי, שאם היו מצייתים להנחיות, היינו היום "ירוקים" ולא "אדומים" – מרוב נדבקים חולים קשים ומתים.
כאשר מפגיני בלפור – בתוספת דגלים שחורים או אדומים ותוסף של תימהוניים או בליינים, או אנרכיסטים, יבינו שהם מזיקים לעצמם, למטרות אם אכן היו כאלה, ובדרך מחזקים את "גוש הימין", לפי הסקרים, אולי יפנימו את הטעות שבהפגנות שתחילתן היו נכונות ומכוונות למטרות נכונות, והיום המשך ההפגנות, זה קרקס מזיק לעצמם, לציבור והופך מטרה ללעג וחיקויים נוסח "ארץ נהדרת".
לכן המסקנה – ככל שתמשיכו, כך תשיגו את ההיפך, תמאיסו עצמכם על הציבור ותשלמו ביוקר בקלפי.
ומילה לתקשורת ומעמדה בתקופה זו – לדעתי, התקשורת מועלת בתפקידה. במקום כל העת לתקוף את הממשלה ואת הקבינט ואת הפרויקטור, להפנות הביקורת לציבור, למפגינים שמפירים הוראות ומזיקים לציבור ובטחונה.
לסיכום:
1. על בג"צ סוף סוף להבין שמצב חירום דורש תשובות מתאימות לעם והעם צריך להבין שבריאות הציבור במקרה זה, עדיף על התועלת האישית ונא להתנהג בהתאם.
2. כל מי שטוען שהפגנות לא "מדבקות", כי אין הוכחה, מדבר שטויות חצופות. מתי בדקו את המפגינים, בלי טלפונים ניידים או סגורים, ובניגוד לדעת כל המומחים. יתירה מכך, קצין המשטרה שמטפל בהפגנות בין הנדבקים.
3. הולכים לסגר כללי – מגיע לנו, התחמקות, התנתקות, קומבינות – יהיה בסדר, "לי זה לא יקרה" - הצחקתם את הקורונה!

אודות אברהם פכטר

הכותב הוא עורך-דין, בעל תואר שני במשפטים, המתמחה במשפט פלילי, צבאי וציבורי, והיה בעבר מדריך בקורס קציני שריון, ראש לשכה של האלוף טל, פרקליט צבאי, יועץ משפטי ביו\"ש וברצועת עזה, שופט צבאי בדרגת סא\"ל, סגן פרקליט מחוז, משנה ליועץ המשפטי של מועצת העיתונות, שופט בבתי דין משמעתיים ופרשן משפטי בהווה.


הדפס מאמר

גרסת הדפסה למאמר:

http://www.publisher.co.il//article/43310/בג%22צ-בלפור