מה אתה יודע על עדי מדינה ומדובבים | Publisher

מה אתה יודע על עדי מדינה ומדובבים

פורסם בתאריך 11/12/2019 ע"י אברהם פכטר בקטגוריה אקטואליה

הדפס מאמר

השר אוחנה – אולי טעה כשר משפטים, אבל בהחלט תרם רבות לשיח הציבורי בנושא ובוודאי לקהיליית המשפטנים העוסקים במשפט פלילי.
הקריאות הנזעמות והנואשות על פגיעה בשלטון החוק, במשטרה, בפרקליטות, הן עורבא פרח – או סרק-סרק, ההיפך הוא הנכון – תיקון הפרצות והחוליים זאת המטרה.
האיש שביבי חפץ ביקרו
ניר חפץ - היועץ של ביבי הפך גם הוא לעד מדינה. מה זה מלמד כאשר כל העוזרים, המקורבים, היועצים הופכים לעדי מדינה מי יהיה נאשם ניחשתם נכון. אין יותר עדים רגילים כולם עדי המלך. מסקנה: עונת התחמנים בפריחה שעוד לא היתה כמוה... נוצר מצב מוזר ביותר. ככל שנתניהו הולך ומסתבך לפי הפרסומים כך גדלים המנדטים בליכוד. בסקר האחרון של ערוץ 10 (גיאוקרטוגרפיה) הליכוד 29, לפיד 24 (שהולך ומסתבך, באי דיוקים-ובשכחה ). המצב נכון להיום אם יש בחירות בקרוב גוש הימין מוביל בבטחה, גם אם בראש הליכוד לא יעמוד נתניהו שזאת אפשרות. ואם נוסיף לנתונים האלה גם את חגיגות ה-70 למדינה על אורחיהם, את העברת השגרירות וביקור טראמפ באירוע + העברת שגרירות אקוודור לירושלים הליכוד הולך לחגוג בגדול. הבעיה בכל זאת נשארת בעינה שגם אם תוגש המלצה לאישומים נגד נתניהו עד שהנושא יבשיל לכדי כתב אישום או משפט מדובר בפרוצדורה של שנה וחצי שנתיים מינימום. שנתיים בפוליטיקה הישראלית זה קרוב לנצח. אז נא להזדיין בסבלנות ולחכות לעד המדינה הבא. חבל שהכלבה קיא מתה היא יכלה להיות מלכת עדי המדינה בתיק הזה.
המשטרה לא מדליפה ולא דולפת – היא שופכת
איזה מזל יש לנו שהמשטרה לא מדליפה אלא עורכי הדין שמחפשים כותרות בעיתון. קטע מדבריו של המפכ"ל אלשיך בכנסת בוועדת הפנים בתשובה לשאלות. ואם אכן אלה הם פני הדברים יסביר לנו המפכ"ל (אם הוא יכול) איך זה שבחדשות של שעה 6 בכל הערוצים ישבו באולפן כתבים ופרשנים פליליים ופוליטיים וצטטו באריכות את העדויות שנגבות באותן השעות בחדרי החקירות. אז אמנם חלק זה השערות או ספקולציות ומשאלות לב אבל יש קטעים שהם מתוך העדות און ליין. אז אולי דוברת המשטרה תוכל להאיר את התופעה המתרחשת ממש לנגד עיננו המשתאות. ואם כך הם פני הדברים, איך אפשר לצפות להליך הוגן או משפט אובייקטיבי. ואולי באמת כדאי לאמץ את השיטה של שפיטה על ידי העיתונות-זה יותר מהיר ,יותר זול ויותר יעיל. ואז המשטרה תוכל להתפנות לפקח על התעבורה ,גנבות -שוד קשישים ובעלים מכים.
האם פריז בוערת אולי בלפור
האם פריז בוערת. לקראת סוף מלחמת העולם השנייה ציווה היטלר על מפקד כוחות הגרמניים בפאריז לשרוף את העיר בשעת נסיגה. כאשר בוצעה הנסיגה שאל היטלר, מספר פעמים האם פריז בוערת... בוערת. אבל הגנרל הנאצי התעלם מהפקודה תוך סיכון חייו מאחר וחס על עיר האורות והאוצרות... .כדי שיהיה לנו לאן לטייל. לאור מה שקורה היום אני שואל האם בלפור או קיסריה בוערת....האם ריבוי התיקים הם חומר בערה האם עדי המדינה הם אמינים או מאוימים ונסחטים?

אודות אברהם פכטר


הדפס מאמר

גרסת הדפסה למאמר:

http://www.publisher.co.il//article/43180/מה-אתה-יודע-על-עדי-מדינה-ומדובבים