המוות המסתורי – השאלות גלויות | Publisher

המוות המסתורי – השאלות גלויות

פורסם בתאריך 12/04/2018 ע"י אברהם פכטר בקטגוריה אקטואליה

הדפס מאמר

וועדת גולדברג – היא ועדה מייעצת שמונתה בזמנו לפני 20 שנה, אחרי פרשת "חברון בר-און", ובהיותה מייעצת אין חובה לקבל את המלצותיה אבל ראוי בשל מעמדה להתחשב בה.
ומאחר ומדובר למעשה בתיקו של 2 מול 2, עם קול נוסף ליו"ר, הרי הדבר דומה לפסק דין ברוב דעות, שהוא אוטומטית בסיס לערעור.
הממשלה יכולה לקבל החומרים ולהחליט בניגוד לדעת הוועדה, בוודאות במקרה זה של תיקו בין חברי הועדה.
לאחר פרסום חוות דעתם של שני חברי הועדה שהיו בעד המינוי, ממנו עולה, שסוכם על החלטה חיובית בתוצאות הפוליגרף אותו עבר ניצב אדרי בהצלחה, נראה לשני חברי הוועדה כי אי מינוי היא תוצאה של ניסיונות להכשילו בכל מחיר.
אי לכך הגיע העת – לחשוב פעם נוספת אם וועדה כזאת נחוצה, ובמיוחד לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה, קבע לגבי ניצב אדרי שאין מניעה למינויו כמפכ"ל.
השר ארדן פעל במקרה זה – לפי כל הכללים המחייבים וסתירת הלחי בפעם השניה, באמת לא הוגנת ולא מגיע לו.
ובשולי הדברים:
1. למה מינה נתניהו צוות הגנה חדש.
2. למה היועץ המשפטי לממשלה רוצה למנות צוות נוסף לבדיקת התיקים.
3. האם יש בסיס להאשמות שוחד בפרשת בזק (תיק 4000) – למרות כל ההדלפות במהלך החקירה.
4. האם אין כלום כי לא היה כלום.
5. פרסום ההמלצות ביום שחרורו של אלשייך – נס פח השמן לביבי.
6. שמתם לב, שהמפכ"ל אלשייך נכנס לתפקיד עם קביים (שבר רגל) ועוזב את התפקיד צולע (עם שבר במשטרה).


חלון קטן – האשמות גדולות
בפרשת המוות המסתורי של מזל ז"ל נשאלו כמעט כל השאלות הרלוונטיות, אך עדיין לא נתנו כל התשובות הסבירות וההגיוניות. אבל נקודה אחת חשובה עדיין לא נחקרה יסודית...נמצא מייל שמודיע על יום חופש לעובדים פרט למנוחה, ומנהלת חשבונות נוספת שזומנו לחברה וישבו יחד 3-4 שעות. מה היה שם, מה עשו שתי מנהלות חשבון ...תיאמו עדויות...תיאמו ספרי חשבונות, ואולי מחקו... הוסיפו, זייפו, ישרו קו ואולי אולי אולי מזל לא הסכימה למהלך...מגיע למשפחה ולציבור לדעת מה עשתה ותעשה המשטרה. כי הפרשה כבר הפכה לציבורית... והעובדה שהזירה לא נסגרה מיד, כמקובל באירוע שמניעיו לא ברורים, היא פשלה חקירתית של המשטרה. וגם העובדה שהמשטרה נותנת הרגשה או משדרת תגובה שהיא ננעלה על התאבדות מוקדם מדי, היא טעות גסה בשיקול דעת ופסול בפרסום של הדוברות. על כל אלה ועוד...המשטרה חייבת תשובות הגיוניות ובהקדם האפשרי.
אין כלום ולא היה
שאלה משפטית שהופנתה אלי... אם נתניהו טוען לא היה כלום ולכן אין כלום, למה צריך צוות הגנה חדש. מעניין.. ובכן אם המשטרה טוענת בלהט שהיתה התאבדות ומחליטה לחקור שמא טעתה, בחלון ובמסקנה וכאשר המשטרה טוענת כבר שנתיים שיש תשתית ראייתית והתפתחויות דרמטיות כל שבוע, והיועץ המשפטי רוצה למנות צוות פרקליטים נוסף לבדיקת התיקים מה הפלא ששרה רוצה צוות חדש שיסביר איך נתניהו יכול לעבור דרך חלון קטן בשירותים בבלפור בלי שהיא תבחין .אז אולי לא היה כלום מי יודע.....אז בכל זאת אולי יש חלון הזדמנויות דרכו רואים צוללות שמעשנות סיגרים ומטוס חדש לקשרים עם מדינות ערב או אולי נס פח השמן... כי באנו חושך לגרש ובידנו...

אודות אברהם פכטר


הדפס מאמר

גרסת הדפסה למאמר:

http://www.publisher.co.il//article/42908/המוות-המסתורי-–-השאלות-גלויות