ביטוח משכנתא בעת רכישת דירה חדשה מקבלן | Publisher

ביטוח משכנתא בעת רכישת דירה חדשה מקבלן

פורסם בתאריך 05/23/2013 ע"י גיא מנדלסון בקטגוריה נדל\"ן ובניה

הדפס מאמר

רכישת דירה חדשה מקבלן היא ללא ספק צעד משמעותי מאין כמוהו. הרוכשים דירה כזו מתכוונים, ברוב המקרים, לנצלה למטרות מגורים או כהשקעה עתידית מניבה ביותר. לכן, כשלוקחים משכנתא כדי לרכוש דירה כזו, חשוב לדעת הכל על רכישת ביטוח משכנתא – ביטוח מיוחד שהבנקים מחייבים את לקוחותיהם לעשות במקרים של נטילת משכנתא. הנאמר כאן הוא כמובן מידע כללי, ועל מנת לקבל מידע מפורט עליכם לפנות אל הבנק ממנו תנטל המשכנתא.
הביטוחים שעל נוטל המשכנתא לעשות:
1. ביטוח חיים שמטרתו לשמש בטוחה לבנק במקרה שבו אחד הלווים המבוטחים נפטר. במקרה כזה, מחוייבת חברת הביטוח לפרוע את יתרת החוב אותו חייב הלווה הנפטר – אל הבנק. במקרה כזה בני משפחתו של הלווה פטורים מתשלום החוב של הנפטר, לפני רכישת ביטוח כזה יש להבין היטב את תנאי הביטוח וגובה הכיסוי הביטוחי.
2. ביטוח מבנה הוא ביטוח שהופך את הנכס הנרכש לבטוחה עבור הבנק – במקרה של אי פירעון החוב. הביטוח מהווה גם בטוחה פיננסית במקרים של נזקים אפשריים לדירה כתוצאה מנזקי טבע וכו\' – שוב, בהתאם לתנאי הפוליסה.
ממי רוכשים את פוליסות הביטוח?
את פוליסות ביטוח החיים וביטוח המבנה תכלו לרכוש מכל חברת ביטוח שמעניקה את השירותים הללו. ברוב המקרים הבנק שבו תטלו את המשכנתא ייעץ לכם לרכוש את פוליסות הביטוח מחברות מסויימות, אך חשוב לציין כי זכותכם לרכוש אותן מכל חברה שתרצו, ובתנאי שזו תסכים לבטח אתכם, כמובן. עם זאת, כדאי לדעת כי לעיתים חברות הביטוח שעובדות עם הבנק עשויות להעניק לכם תנאים מועדפים לרכישת הביטוחים השונים.
אילו תנאים כדאי לבדוק בעת רכישת פוליסת ביטוח?
ראשית, חשוב להשוות מחירים בין חברות הביטוח השונות. לשם כך עומדים לרשותכם אתרי אינטרנט ייעודיים בהם תוכלו לערוך את ההשוואה בקלות ובמהירות.
שנית, הקפידו לבדוק שברשותכם האפשרות להתאים את מועד הביטוח למועד האכלוס, כך שלא תצטרכו לשלם מראש עבור תקופה בה לא נעשה שימוש בדירה. זהו פרט חשוב ביותר במקרים של רכישת דירה חדשה מקבלן כשמועד המסירה הנו עתידי ועלולים להיות דחיות.
דבר שלישי וחשוב, הוא לבדוק אם באפשרותכם לקבל פטור מלא מקנס במקרה של כיסוי המשכנתא לפני הזמן המיועד, כך שלא תצטרכו לשלם את דמי הביטוח שימשיך, וגם לא קנס עבור אי המשך הפוליסה.
חשוב לזכור!
בעת חישוב ההחזר החודשי של סכומי המשכנתא שנטלתם על עצמכם, עליכם לקחת בחשבון את מחירי הביטוחים שעליכם לעשות, ולכלול אותם בתחשיב ההוצאות העתידיות שלכם, כך שלא תכנסו להוצאות ה\"גדולות\" עליכם.

אודות גיא מנדלסון


הדפס מאמר

גרסת הדפסה למאמר:

http://www.publisher.co.il//article/38494/ביטוח-משכנתא-בעת-רכישת-דירה-חדשה-מקבלן