נתניהו – כותב בשמאל, חושב בימין | Publisher

נתניהו – כותב בשמאל, חושב בימין

פורסם בתאריך 03/19/2013 ע"י אברהם פכטר בקטגוריה אקטואליה

הדפס מאמר

בנט – עם כל חנחוני "אחי" הוא איש ימין מובהק.
שלי יחימוביץ – טוב עשתה לעם ישראל, באי הצטרפותה לממשלה, כי האג\'נדה הכלכלית שלה מנוגדת לתפיסה הליברלית של ביבי והיא היתה מביאה אסון כלכלי לאומי.
יש ממשלה, יש מטרות, יש שאיפות, התחייבויות – מחכים לתוצאות.
יש מציאות חדשה – ציונית דתית וציונית חילונית.
"כל רעיון חדש זקוק לחבר כוהנים, אשר הקדישו לו את חייהם ובחירוף הנפש יכבשו את הדרך לפניו. (אחד העם)
אנו זקוקים עכשיו לכמה אנשים משוגעים. ראו היכן הנחיתו אותנו השפויים. (ג\'ורג\' ברנארד שאו)
יש ממשלה – עת לעשות
נגמרו כל הספקולציות, התרגילים, ההצהרות, ההבטחות שחלקן הגדול, לא ימומש ולא יושג, לא בשל אי רצון טוב אלא בשל מציאות רצה ומשתנה, שלא מתחשבת ומתאימה לעצמה, להצהרות והבטחות של מירוץ הלפיד.
האכזבה בצמרת הליכוד
נראית, נשמעת ומוצהרת ברבים, במיוחד כשבאים לחלק תפקידים מוגבלים שנשארו בידי הליכוד. על ראשי הליכוד הממורמרים, לבוא בטענות אל עצמם, אל "המסרים" שפיזרו במהלך הקדנציה הקודמת וההצהרות לעתיד, שלא שכנעו ולא הרשימו את הציבור שנתן לליכוד יתרון מספרי בבחירות הקודמות.
בנתונים שנוצרו – העוגה שביבי יכול לחלק ביום ההולדת, הצטמקה ולא תגיע לכל יושבי השולחן.
נסיכי הליכוד הופרשו
בני בגין, דן מרידור, רובי ריבלין, מיקי איתן, גמרו בחוץ, למגינת ליבם של רבים מהציבור הכללי שראה בהם נושאי דגל אידאולוגי מתון ליברלי ולא מתלהם.
האגף הימני קיצוני ניצח
דנון, חטובלי, אלקין, אקוניס, אפילו פייגלין קיבל ייצוג לא רע, משכו את המפלגה ימינה ואז הציבור הכללי וחלק גדול ממצביעי הליכוד נסוג למרכז והצביע ללפיד והוריד שליש מהמנדטים של הליכוד.
החיבור עם ישראל ביתנו
יש הטוענים כי החיבור עם הציבור הימני הלוחמני של ליברמן הזיק לליכוד ויש הטוענים ששני הצדדים הרוויחו מהקשר על ידי כך, ששמרו על מסגרת אחידה שהביאה להם בסופו של יום 31 מנדטים, שהם המפלגה הגדולה שמרכיבה את הממשלה. נושא זה יישאר פתוח כי לא ניתן פתרון לחידה שמתחילה באילו...

המציאות החדשה – ציונות דתית וציונות חילונית
ברור כשמש, שלפיד ובנט הביאו למהפך שלא ניבאו אותו המומחים, הפרשנים והחולמים. הדור הצעיר של הציונות הדתית, הדור הצעיר של הציונות החילונית, הם הם שהובילו את השינוי ביחד עם מאוכזבי קדימה, ליכוד, מפלגת העבודה וציבור כללי מכל חלקי הקשת הפוליטית.
כאשר קמה מפלגה, יש מאין ומקבלת 19 מנדטים
זה אומר שהעם דורש גישה חדשה, פתרונות חדשים ומנהיגות חדשה שמגיעה לממשלה.
יש מטרות, יש הבטחות, יש תקווה
הבטחתם יונה עם מצע של שינוי שיטת השלטון. שינוי בחלוקת הנטל ושינוי בחלוקת המשאבים.
חלק מהשינויים כבר נראים, כמו ממשלה קטנה וקצת סגנים, וגם 4% חסימה, אבל זה החלק השולי, שהרי המשרדים המיותרים לא בוטלו אלא צורפו לשרים המשודרגים והמורחבים. עיקר הנטל וההישגים, אם יהיו, טמונים אי שם בנושאים הכבדים של חלוקת הנטל וחלוקה צודקת של משאבים. כלומר: בתחום הפנים והכלכלה.
זה אומר – שינוי בשיטת המיסוי, זה אומר שהמרוויחים הגדולים ישלמו יותר מס ויתנו יותר תמלוגים למדינה, עבור רישיונות, עבור משאבים ששייכים לעם והם יושבים עליהם.
דרוש חוק טייקונים שדורשים תספורת
אחד השינויים החשובים והראשונים שצריכים לחשוב עליו – זה לחייב טייקון שכושל שמפשל, שמקבל עיניים גדולות, בזמן שיש לו כיס קטן עם חור גדול, לשאת בתוצאות הכישלון מכספו הוא לבד – ולא לבנות על כספי הציבור.
הבנקים שנותנים ערבויות ומימון לטייקונים שכשלו, גם הם צריכים לשאת בתוצאות, לא הציבור ולא המשקיעים התמימים.
המצב שבו טייקון מסובך כספית במיליונים, אך מחזיק ברכוש פרטי אדיר, כמו קרקעות, בתים, מטוסים ואי אפשר לגעת בו, והוא עצמו לא מתנדב לצמצם נזקים על חשבונו, לא יכול להמשיך ויש להסדיר זאת בחקיקה ברורה.
ממשלה בלי חרדים
הצליל של המשפט נשמע יפה ומבטיח, אסור כמובן להפלותם לרעה, לא לפגוע בהם, ולא להתנקם בהם, רק להראות להם את הדרך לעבודה, למלאכה ויציאה מחיי השנור העוני ומבתי המדרש, לעולם הגדול שמסביב, עם שמירה על מסגרות חיים שיבחרו לעצמם ולילדיהם.
בהזדמנות זו להשתחרר גם מהתלות הנפשית, פסיכולוגית של מנהיגות הרבנים, האדמו"רים והפוסקים ולהשאירם בגבולות הסבירות.
לסיכום
1. יש למה לצפות, יהיה ממה להתאכזב. אז נחיה ונראה.
2. לגבי מדיניות החוץ והביטחון – לא נראה שינוי משמעותי באופק.
3. ציפי לבני – תיפגש, תדבר, תדון, תקווה ותתאכזב.
4. הנשיא אובמה אחרי הראיון לערוץ 2 (יונית לוי), חיזק את ביבי (הזכיר אותו – 20 פעם) ואת מדיניותו והטיול לארץ, יעשה טוב ליהודים בארה"ב ובארץ ציון וירושלים.
 


אודות אברהם פכטר

הכותב הוא עורך-דין, בעל תואר שני במשפטים, המתמחה במשפט פלילי, צבאי וציבורי, והיה בעבר מדריך בקורס קציני שריון, ראש לשכה של האלוף טל, פרקליט צבאי, יועץ משפטי ביו\"ש וברצועת עזה, שופט צבאי בדרגת סא\"ל, סגן פרקליט מחוז, משנה ליועץ המשפטי של מועצת העיתונות, שופט בבתי דין משמעתיים ופרשן משפטי בהווה.


הדפס מאמר

גרסת הדפסה למאמר:

http://www.publisher.co.il//article/37742/נתניהו-–-כותב-בשמאל-חושב-בימין