מדריך לרוכשים דירה מקבלן – חלק 4 | Publisher

מדריך לרוכשים דירה מקבלן – חלק 4

פורסם בתאריך 11/07/2012 ע"י גיא מנדלסון בקטגוריה נדל\"ן ובניה

הדפס מאמר

סוגי משכנתאות:
הלוואה צמודה למדד בריבית קבועה היא משכנתא שבה סכום הריבית וההחזרים קבוע לאורך כל תקופת ההחזר. על סמך \"לוח שפיצר\" נקבעת החלוקה בין התשלום על החזר ההלוואה ותשלומי הריבית.
הלוואה צמודה למדד בריבית משתנה היא הלוואה שהריבית בה ידועה מראש רק בתקופה הראשונה של ההלוואה, ובהמשך, המחיר מתעדכן על פי הריבית שנקבעת על ידי בנק ישראל מידי תקופה, והוא כולל את סכום ההחזר וסכום הריבית החדש.
הלוואת פריים היא הלוואה שמחירה נקבע על פי ריבית הפריים המתפרסמת על ידי בנק ישראל מידי תקופה.
הלוואה צמודה לדולר היא הלוואה שבה הריבית צמודה לריבית הליבור – ריבית מסחר במטבע חוץ – ובה ההחזרים משתנים בהתאם לריבית זו.
הלוואת גרייס היא הלוואה המתאימה לרכישה בעזרת מימון לטווח זמן קצר, ובה תשלומי ההלוואה או הריבית משולמים בסוף התקופה.
אילו ערבויות עשוי הבנק לבקש מכם?
כל בנק המעניק משכנתאות מבקש ערבויות בדמות פוליסות ביטוח, בכדי שיוכל להבטיח ככל שניתן את ההחזרים המגיעים לו. לכל בנק המדיניות שלו וייתכן שמדיניות זו אף תשתנה בין סוג אחד של משכנתא לסוג אחר.
ביטוח משכנתא: ביטוח שדורשים הבנקים כשסכום ההלוואה הוא גבוה, ובהתאמה עולה רמת הסיכון שהוא לוקח על עצמו. בביטוח זה סכום התשלום לחברת הביטוח נקבע מראש ומועבר אליה מהבנק שמקבל את התשלום מהלקוח. הלווה יכול לשלם את הסכום כולו בעת רכישת הפוליסה או להגדיל את סכום ההלוואה לבנק כך שיכלול גם את תשלומי הביטוח. במקרה כזה בררו אם גם על מרכיב זה של ההלוואה חלה ריבית ומה גובהה.
ביטוח חיים: ביטוח שרבים מהבנקים דורשים כערבות, ובדרך כלל גם דרישה להוספת סעיף \"נושה בלתי חוזר\", אשר מבטיח להם עדיפות ראשונה בקבלת כספי הביטוח במקרה של אי החזר ההלוואה. הפרמיה על פוליסת ביטוח כזו משולמת בנפרד, וזכותכם לרכוש אותה בכל חברת ביטוח שתחפצו.
ביטוח נכס: מבטיח לבנק את שמירת ערכו של הנכס – עניין חשוב מפני שהנכס משועבד לו לאורך תקופת החזרי ההלוואה.

אודות גיא מנדלסון


הדפס מאמר

גרסת הדפסה למאמר:

http://www.publisher.co.il//article/35302/מדריך-לרוכשים-דירה-מקבלן-–-חלק-4