מיקי שחם ''בנק החיים''– דם טבורי, מביא פרסומי מדע ורפואה מהעולם: מחקר פיתח כלים המשפרים טיפ | Publisher

מיקי שחם \'\'בנק החיים\'\'– דם טבורי, מביא פרסומי מדע ורפואה מהעולם: מחקר פיתח כלים המשפרים טיפ

פורסם בתאריך 09/06/2012 ע"י מיקי שחם בקטגוריה רפואת ילדים

הדפס מאמר

מיקי שחם, \'\'בנק החיים\'\'– דם טבורי, מביא פרסומי מדע ורפואה מהעולם: מחקר פיתח כלים המשפרים טיפול מחדש איברים.

ScienceDaily ( Mar. 19,2012)
מחקר שנערך על ידי פרופסור באו\' ממשלתית בקנזס עשויה לסייע לשיקום לאחר פגיעה בחוט השדרה או לחקור מחלות עצביות.
מרס וויס הוא פרופסור ל אנטומיה ולפיזיולוגיה אשר חוקר מודלים גנטיים עבור פגיעות שדרתיות או מחלות כגון פרקינסון.
הוא מפתח טכנולוגיה אשר יכולה לקדם את הטיפול המולקולארי ואת הרפואה הרגנרטיבית – סוג מחקר אשר יכול לשפר בריאות של בעלי חיים ובני אדם.
" אנחנו מנסים לבנות כלים, מנסים לבנות מודלים עם אפליקציה רחבה", אומר וויס. "אז אם אתה מתעניין בדיפרנציאציה עצבית או אם אתה מתעניין בתגובה לאחר פגיעה, אנו מנסים לפתח קווי תאים אשר ילמדו אותנו ויעזרו לנו לפתור את התעלומות הרפואיות"
מיקי שחם, בנק החיים לדם טבורי, מבהיר כי המחקר של וויס וצוותו שיפר טכניקה שמאפשרת לעשות שימוש בתאי גזע לחקור מודיפיקציות גנטיות. הם בין מספר קטן של מעבדות בעולם אשר עושה שימוש במודלים מסוג זה למחלות.
מחקר זה הוא צעד חשוב בתחום של גנומיקה פונקציונאלית, אשר שמה דגש על הבנה של הפונקציות והתפקידים של גנים אלו במחלות.
החוקרים יוצרים מספר כלים על מנת לחקות גנומיקה פונקציונאלית. כלי אחד מסוג זה כולל פיתח של דרכים חדשות לעשות שימוש בטרנספורטרים פלורסנטיים, אשר עוזרים לחקור חלבונים והפונקציה שלהם.
טרנספורטרים פלורסנטיים אלו עשויים לעזור במיוחד כאשר חוקרים מחלות נוירולוגיות כגון פרקינסון, התקפים ופגיעות שדרתיות.
"אנשים אשר סובלים מפגיעות בחוט השדרה לא חווים הרבה רגנרציה", אומר וויס. " זהו אחד הבעיות של מערכת העצבים – הוא לא טוב במיוחד ברגנרציה כמו רקמות אחרות"
לפי מיקי שחם, מחברת בנק החיים, דם טבורי מהווה המקור היישומי הטוב ביותר, שכן תאי גזע מדם טבורי ראשוניים יותר – אינם נושאים עדיין מערכת חיסונית. עשרות מחלות וטיפולים באמצעות תאי גזע מדם טבורי נחקרים כיום ומצויים בניסויים קליניים במסגרת רפואת חידוש האיברים והריפוי התאי. מהיות תאי גזע שמקורם בדם טבורי בעלי יכולת התמיינות לסוגים שונים של תאי גוף, עשויים גם הם לשרת השתלות חידוש איברים.
החוקרים רוצים לגלות דרך לעזור לתהליך רגנטיבי זה. על ידי מחקר של הסיגנלים מתאים פלורסנטיים, הם יכולים להבין איך תאי גזע עצביים מופעלים מחדש.
"אנו רוצים לנסות ולבנות מרקרים גנטיים אלו, ואז אנו יכולים לבחון סוגים שונים של טיפולים ולראות איך הם עוזרים בתהליך הרגנרציה", אומר וויס.
מיקי שחם – מומחה לתאי גזע, דם טבורי ובנקאות דם טבורי, מבעלי החברות האחיות בנק החיים וסיטוג\'ן, ימשיך לעדכן את הגולשים בנושא תאי הגזע והדם הטבורי – בכלל, ורפואת חידוש איברים | רפואה התחדשותית | רפואה מחדשת | רפואה רגנרטיבית | Regenerative Medicine | Gene Therapy, העושה שימוש בתאי גזע שמקורם בדם טבורי ומקורותיהם האחרים - בפרט.
מיקי שחם, ביוקורד – בנק החיים לדם טבורי, פיתח את טכנולוגיית ומכשיר הסיטוג\'ן - הטכנולוגיה הראשונה בעולם באמצעותה ניתן לאסוף מספר תאי גזע מדם טבורי הגבוה משמעותית (בכ- 80%) שיכול לשרת גם:
• השתלות לחולים מבוגרים ולא רק בילדים כפי המצב עד היום.
• סדרות השתלות של רפואה רגנרטיבית / רפואת חידוש איברים, הדורשות מספר תאים גבוה.
• טיפול במספר מחלות שונות במהלך החיים.
לפי מיקי שחם, בארץ, הטכנולוגיה זמינה ללקוחות - בנק החיים, בלבד.


אודות מיקי שחם


הדפס מאמר

גרסת הדפסה למאמר:

http://www.publisher.co.il//article/33789/מיקי-שחם-%32%32בנק-החיים%32%32–-דם-טבורי-מביא-פרסומי-מדע-ורפואה-מהעולם:-מחקר-פיתח-כלים-המשפרים-טיפ