הכול אודות לימודי עיצוב : | Publisher

הכול אודות לימודי עיצוב :

פורסם בתאריך 08/15/2012 ע"י אריאל כהן בקטגוריה חינוך ולימודים

הדפס מאמר



לימודי עיצוב הם שם כולל לתחומי לימודים רבים אשר לכולם נגיעה בעיצוב. העיצוב הפך לחלק בלתי נפרד מחיינו וכיום ניתן למצוא לימודים בתחום העיצוב במכללות ובתי ספר לעיצוב רבים. ישנן מכללות מוכרות וידועות ומצויים בתי ספר זעירים יותר שהם לא נופלים מהם באיכותם ותנאי הקבלה שלהם הגיוניים יותר.

לימודי עיצוב מתאימים לאנשים עם נגיעה ותשוקה ליצירתיות ואומנות. הם מסוגלים להיות בוגרי המגמה לאומנות בתיכון, אנשים שעוסקים בתחום הזה באופן חובבני או אנשים אשר עוסקים בתחום ומעוניינים לגוון את תחומי עבודתם.

רגע, אז מה הבדל בין מסלולי הלימוד השונים

כמו שכבר נאמר, לימודי העיצוב מורכבים מכמה מסלולים שונים כאשר כל אחד מהם מתמקד בעיצוב בתחום שונה. לימודי עיצוב אופנה מתמקדים בנישה הטקסטיל, בתוך לימודים זו רוכשים הסטודנטים כלים עיוניים ומוחשיים יחדיו להתמודדות עם האתגרים הרבים של התחום. למעשה מדובר על פיתוח סגנון אישי תוך הקניית כלים חשובים להתמודדות נכונה עם החומר היצירתי והגולמי של התחום. מסלולי לימוד אלו ניתנים ללמידה במסגרת תואר אקדמי, תואר ראשון, לימודי הנדסאי, או במסגרת של קורסי תעודה.

לימודי העיצוב הגרפי הממוחשב מתאימים לבני אדם להם שייכות לתחום העיצוב ויכולות לעבוד עם מחשב. הלימודים רלוונטיים בייחוד לאלו שמעוניינים לאתר דרכים מגוונות וטכנולוגיות לעסוק בעיצוב ובאומנות. עולם העיצוב הגרפי נעשה לחלק בלתי נפרד מעולם התקשורת. בזמנים אלו, העיצוב הגרפי הוא לגמרי משמעותי בעולם הפרסום בכל סוגי המדיות לרבות הטלוויזיה, האינטרנט, העיתונים, שלטי החוצות והקטלוגים השונים. כל מוצר או חברה המחפשים למתג את עצמם, כל אתר אינטרנט נזקק למעצבת בעלי עבר של לימודי עיצוב אתרים. תוספת, מודעה זקוקה לשירות של אדם ממקצוע העיצוב הגרפי ולכן מעצב הגרפי בשנים האחרונות נחשב לבעל מקצוע מבוקש במיוחד.

לימודי עיצוב תעשייתי מבקשים לתת למעצב התעשייתי את הכלים לפתח, לתכנן ולייצר מוצרים ולבקר על כל תהליכים אלו. אפשרי ללמוד את המקצוע לתואר ראשון או כחלק מתואר הנדסאי. אחד מהמקומות היותר מוכרים לרכישת תחום זה הוא מכללת שנקר. במכללה זו לימודי ההנדסה והעיצוב נחשבים איכותיים מאוד. כן כמו, גם במכון הטכנולוגי חולון קיים ביקוש יוצא מן הכלל להתקבל למחלקת עיצוב תעשייתי. בניגוד למכללת חולון הידועים בזכות מסלולי הלימוד לעיצוב גרפי, שנקר היא מכללה הידועה בזכות התואר הראשון לעיצוב אופנה שמציעה להתמחות בו.

שיעורי עיצוב פנים עוסקים בחללים פנימיים וכוללים שיעורים מוחשיים ועיוניים אשר מכשירים את הסטודנטים לעסוק בעיצוב פנים לגווניו הרבים. למי שעדיין מתבלבל, לימודי עיצוב גרפי הם לימודי העיצוב הנוגעים ישירות לתחום המחשב, בשנים האחרונות תחום זה התפתח רבות והוא נקרא כיום – תקשורת אינטראקטיבית. התחום כולל בתוכו נושאי לימוד רבים ותוכנות מחשב חדישות.

בחירת קורס בעיצוב פנים או כל קורס עיצובי אחר צריכה להתבצע לאחר בחינה מעמיקה של התחום. כדאי לבחון מגוון בתי ספר בכפיפה אחת ולערוך בניהם השוואה. במהלך הבדיקה, כדאי לבחון כמה שעות יש בקורס, האם הכיתות מרווחות, האם המורים הם בעלי ניסיון וותק בתחום זה, האם יש בנמצא תרגילי התנסות בכמות מספקת, מה מחירו של הקורס, וכן הלאה.


אודות אריאל כהן


הדפס מאמר

גרסת הדפסה למאמר:

http://www.publisher.co.il//article/33344/הכול-אודות-לימודי-עיצוב-: