איך ניתן ליצור מהספרים שלך ספרים אלקטרוניים באמצעות שירות סריקת מסמכים ו סריקת ספרים? | Publisher

איך ניתן ליצור מהספרים שלך ספרים אלקטרוניים באמצעות שירות סריקת מסמכים ו סריקת ספרים?

פורסם בתאריך 05/17/2012 ע"י יוחאי ר בקטגוריה מדע וטכנולוגיה

הדפס מאמר

 אנשים פרטיים, הוצאות ספרים וחברות רבות בודקות בימים אלה דרכים בהן הן תוכלנה לחדש את ספרי הנייר שלהם (ספרים שיצאו לפני עידן ההוצאה לאור הדיגיטלית), כדי להשיק אותם מחדש למכירה באינטרנט בפורמט של ספר אלקטרוני / דיגיטלי.

לספרים יש יופי מסוים ואנחנו תמיד שואפים לשמור אותם קרובים ללבנו. בשנים האחרונות חלו תמורות ושינויים רבים בטכנולוגיות ייצור הספרים, אבל הספרים הפיזיים עצמם לא השתנו.
מושגים חדשים כגון טאבלט, iPad ואמזון קינדל הפכו להיות שם נרדף למילה "ספר". הטכנולוגיה החדשה המציאה דרכים חדשות, נוחות, פשוטות וקלות יותר לקרוא ספרים.

כל זה הוביל הרבה אנשים המחפשים דרכים בהן הם יכולים לייצר או להפוך את הספרים שלהם זמינים לקריאה במכשירים אלו, כך שהם יוכלו להעלות את הספרים למכירה מקוונת בחנויות וירטואליות כמו אמזון, ובאתרים רבים נוספים המוכרים ספרים אלקטרונים בפורמט PDF ובפורמטים אחרים הניתנים לקריאה בקוראי ספרים, במחשבים שולחניים וניידים.

אין ספק שהספר, כפי שאנחנו מכירים מאות שנים, בגרסתו המסורתית עם כריכה קשה, כריכה רכה ודפי נייר, ימשיך להתקיים עוד שנים רבות. בני האדם אוהבים את המדיה הזו והיא לא תחלוף מהעולם כל כך מהר.
למרות זאת צריך לזכור ולקחת בחשבון את פגעי הזמן הגורמים לדפי הספר להצהיב, להרקיב ולהתפורר עם השנים. על אף שהטכנולוגיה התקדמה מאוד, טרם נמצאה הדרך להתמודד עם ההתבלות הטבעית של ספרי הנייר.

 

כיצד הופכים ספר נייר לספר דיגיטלי?

ספר הנייר נשלח מהוצאת הספרים, או מהגורם המעוניין לסרוק את הספר, לחברה המתמחה בסריקת ספרים (או חברת סריקה העוסקת בסריקת מסמכים וגם סריקת ספרים). הספר מתקבל בחברת הסריקה ומועבר לסריקה בסורק מיוחד לסריקת ספרים.

ככלל, ניתן לסרוק ספרים בשתי דרכים עיקריות: בדרך הראשונה מפרקים את דפי הספר מכריכתו וסורקים אותם בסורק מסמכים מקצועי מהיר. זוהי הדרך הזולה.
בדרך השנייה מבצעים את הסריקה בסורק מיוחד ל
סריקת ספרים אשר סורק עמוד אחר עמוד. הספר מוחזר ללקוח בצורתו המקורית. התוצאה הסופית של סריקת ספר בסורק ספרים קצת פחות טובה מסריקת דפים מפורקים בסורק מהיר, כיוון ששטח המגע של מצלמת הסורק עם דפי הספר, אינו מלא כפי שקורה בסריקה בסורק מהיר.

לאחר שנוצר קובץ PDF בתהליך הסריקה השלב הבא הוא ביצוע OCR בתוכנה לזיהוי טקסט. התוכנה ממירה את הקובץ הסרוק (שהוא למעשה אוסף תמונות) לקובץ בפורמט בר עריכה כגון וורד. את קובץ הוורד ניתן לערוך, לשנות, להוסיף, לגרוע, לעמד מחדש ועוד. התוכנה ממירה את התמונה של דף הספר למסמך טקסט.

את קובץ ה- PDF המקורי ניתן להציג לקריאה בכל קורא ספרים, במחשב, בסמארטפון או ב- Tablet . אם קובץ ה- PDF יוצר בפורמט בר חיפוש (Searchable), אזי ניתן לבצע חיפוש בטקסט. אגב, את רוב הספרים הדיגיטליים הסרוקים מייצרים בדרך זו, שהיא גם מהירה וגם זולה.

 

סריקת ספרים וניהולם במערכת ארכיון דיגיטלי

המהפכה הדיגיטלית של השנים האחרונות, שהחלה במגזר המוסדי והעסקי, עושה את דרכה גם לתחום הספרים ולמגזר הביתי. מהפכה זו שינתה את חיינו באמצעות ארכיון דיגיטלי, והיא מאפשרת כיום לבצע סריקת ספרים וניהולם בצורה דומה.

אם אתה אדם פרטי שיש לו ספר אחד או שניים, אינך צריך להתקין תוכנה לניהול מסמכים מתאימה שתאפשר לך לנהל כמות גדולה של ספרים אלקטרוניים בארכיון דיגיטלי.
הוצאות ספרים או ארגונים המחזיקים בספרים רבים ורוצים לבצע
סריקת ספרים, הן אלה שצריכות לשקול לרכוש תוכנה לניהול ארכיון דיגיטלי בה ינוהלו כל הספרים הסרוקים, בדיוק כפי שמנהלים מסמכים סרוקים. בדרך זו הן תוכלנה לנהל אלפי קבצים דיגיטליים של ספרים סרוקים, עם יכולת נפלאה לבצע חיפוש מהיר אחר כל מילה המופיעה בספר כלשהו בלחיצת כפתור.

להוצאות ספרים רבות אין את קובץ המקור הדיגיטלי המכיל את תוכן הספר, וזאת כיוון שבעידן הטרום דיגיטלי, הספרים הודפסו בדפוס רגיל ולא נוצרו כקובץ דיגיטלי. הוצאת ספרים המעוניינת לייצר כיום גרסה דיגיטלית של ספר הנייר הוותיק שברשותה, צריכה לבצע הליך של סריקת ספרים.

למידע נוסף כדאי להיכנס לאתר סקאנבוק.


אודות יוחאי ר


הדפס מאמר

גרסת הדפסה למאמר:

http://www.publisher.co.il//article/31350/איך-ניתן-ליצור-מהספרים-שלך-ספרים-אלקטרוניים-באמצעות-שירות-סריקת-מסמכים-ו-סריקת-ספרים