מגמות בתחום נישואין והכרויות | Publisher

מגמות בתחום נישואין והכרויות

פורסם בתאריך 04/05/2012 ע"י לי באומן בקטגוריה יחסים ומשפחה

הדפס מאמר

נישואין הוא מוסד חברתי שמושפע מאוד מרוח התקופה ומפרמטרים שונים. ניתן לראות כי בעולם המערבי מאז שנות השישים חלה עליה במס\' הזוגות החיים במע\' יחסים יציבה ולאורך זמן קודם או במקום החתונה. לפחות מחצית מהנישואים באים בימינו לאחר תקופה מסויימת של חיים יחד, אך אין עדות לכך כי חוויה מקדימה זו משפרת את סיכויי הנישואין להצליח. מס\' חוקרים טוענים דווקא, כי החיים יחד לפני הנישואין, סבירים יותר להתגרש מאוחר יותר מאלו שלא. שיעור החיים יחד גבוהים יותר אצל אלו אשר פחות דתיים,גרושים, ילדים להורים גרושים, חסרי אב או אשר חוו במהלך ילדותם קונפליקטים קשים בין ההורים. כמו כן, גבוהים יותר האחוזים בקרב שחורים ופורטוריקנים בארה"ב.


העלייה במספרם הכולל של הזוגות החיים יחד שלא במסגרת נישואין, מקבילה לעלייה במספרם של הורים לילדים מתחת לגיל 15 החיים יחד. מספרים אלו מקבילים לעלייה העקבית במס\' הלידות של נשים לא נשואות מאז שנות ה-70. קיים פער גדול בין אחוזי הנשים החד הוריות בקרב האוכלוסיות הלבנה והשחורה: ב-95 כ-70% מהנשים האפרו-אמריקאיות שילדו היו חד הוריות, לעומת 25% אצל הלבנות. למרות שמס\' הלידות של נשים לא נשואות נמצא בירידה, מס\' הלידות ככלל גם הוא נמצא בירידה, ולכן שיעור הלידות הללו נשאר גבוה.


מגמות אלו כאמור מושפעות מכל מיני שינויים תקופתיים חברתיים, חקיקתיים וטכנולוגיים. השינוי בתחומים אלו מושפע כמובן מההתפתחויות בתחום של הכרויות וירטואליות כמו רשתות חברתיות ו אתר היכרויות . האפשרות ל היכרויות נרחבות יותר שלא היו נגישות קודם שינתה את כל התמונה, ועתידה עוד להוביל לשינויים אחרים נרחבים יותר. מקאלן אמר בזמנו שהטכנולוגיה משפיעה על התפיסה, ואין ספק כיום שהתפיסה הפרטית והקולקטיבית משפיעה על מגמות חברתיות. אם כך, נוכל לומר שלטכנולוגיה יש השפעה על חיינו הרבה מעבר למה שנוכל לצפות.

 


אודות לי באומן


הדפס מאמר

גרסת הדפסה למאמר:

http://www.publisher.co.il//article/30206/מגמות-בתחום-נישואין-והכרויות