כותרת: אסטרטגיית בנייה ועיצוב של חנות מקוונת ב- אינטרנט? השלבים הראשונים של חנות באינטרנט ... | Publisher

כותרת: אסטרטגיית בנייה ועיצוב של חנות מקוונת ב- אינטרנט? השלבים הראשונים של חנות באינטרנט ...

פורסם בתאריך
Warning: date() [function.date]: It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected 'America/New_York' for 'EDT/-4.0/DST' instead in /home/publihse/public_html/print.php on line 84
07/20/2008 ע"י שת דיויס בקטגוריה הקמה וקידום אתרים

הדפס מאמר

תהליך בניית אתר "חנות" באינטרנט מורכב בתהליך חשיבה. ראשית כל יש להבין כי מדובר במאמץ לא קטן אשר ידרוש עד 50 שעות עבודה מצד הספק.

הטעות הכי נפוצה היא לשלם לבית תוכנה ו/או להקים אתר חינמי ו/או במחיר סימלי לחודש - לקחת תוכנה קיימת מובנת להכניס את המוצרים להשיק את האתר,
להוסיף רכישה של דומיין- ולחשוב זהו התהליך נגמר והספק הולך להתעשר!!!

בכנות: עדיף לא להקים אתר כזה בכלל.

על מנת להמחיש את גודל הפרוייקט- ראשית כל יש לדמיין כאילו מקימים חנות בקניון:
יש להנדס את העיצוב של החנות,
יש לבחור צבעים, וקונספט
יש להחליט איפה יעמוד הקופה, כמה מקום בחלון הראווה, איך ישבו המדפים
יש לחשוב איך לתמחר את המוצרים בחנות,
יש להחליט מהם שעות הפעלת החנות
יש לרענן מעת לעת את העיצוב של החנות
יש להשקיע פרסום וקדמ על מנת לקדם מכירות בחנות
יש לגייס כוח אדם מתאים להפעלת החנות
יש לבחון מה החנויות האחרות עושות
יש לקבוע שם לחנות ומסר עיקרי
אלו רק חלק מהכאבי ראש דשל בעל חנות קמענואית

אז בואו נתחיל בדגשים להקמת חנות באינטרנט:
1. ראשית כל- יש לרשום ולתכנן מהם מטרות החנות? כלומר האם המטרה היא למכור מוצרים. אם כן אז יש לקנות חנות מקוונת. אם המטרה היא רק להציג מידע לגבי מיקום חנות קמעונאות ו/או שרות של החברה- עדיף לפנות לבוני אתרים ולבקש אתר "תדמיתי". חנות אינטרנט = אתר "מכירתי" - יש להבין שכל מבנה האתר הוא שונה לחלוטין- לא ניתן לדרוש את 2 הדברים ביחד באותו אתר רצוי לבצע הפרדה בין האתרים.

2. נמשיך את תהליך "אתר המכירתי", ידוע בשם: חנות מקוונת- מסחר אלקטרוני. אתר סחר אלקטרוני מורכב ממספר אלמנטים: הצגת מוצרים למכירה, מתן אפשרות להזמנת מוצרים, הכנסת אבטחת אתר (SSL), אפשרויות חיפוש וניווט באתר בין קטלוג המוצרים באתר, והכנסת מידע אשר מסייע לביצוע הרכישה. כגון: אודות החברה (מי המוכר?), תקנון (תנאי המכירה), צור קשר / שרות לקוחות (אפשרות לקבלת מידע נוסף לפני/אחרי הרכישה
בשלב זה רצוי לרשום פרטים אלו על דף וורד- הקרוי בשם תהליך : "איפיון אתר" - אין צורך להכניס את הטקסט/ תמונות של המוצרים- זה ייכנס לאתר בשלב לאחר השקת האתר דרך ממשק. ב "איפיון" יש לרשום ולפרט את כל דפי המידע של האתר, ויש לפרט בדף נוסף מהם סוג המוצרים, איזה מידע יש לפרט אודות המוצרים, מטבע המכירה, תהליך המשלוח.

3. בשלב זה יש לפנות לבוני אתרים לקבלת הצעות מחיר, מאוד חשוב לבקש לראות מספר דוגמאות של אתרים אשר נבנו ע"י אותם בוני אתרים- אל תתבישו לשלוח מייל לאחד מאותם אתרים אשר נשלחו אליכם כדוגמא- ולבקש חוות דעת אודות בונה האתר. חוות דעת יכולה לכלול: את כל שאלות הצעת המחיר.
נדון בהצעת המחיר: פרמטרים:
- מה כולל ההצעה: פירוט של העמודים אשר יוקמו
- האם ההצעה כוללת ביצוע גרפיקה- לעיתים יש לרכוש שירות זה משני גופים שונים- בדרכ גם אם אין לבית תוכנה גרפיקאים, קיים שת"פ מול גורם אשר יבצע שרות זה.
- האם זה כולל ייצור לוגו.
- מה דינאמיות הממשק? דינאמיות הממשק- דן במה יכולת בהל האתר- "להקים/ להוריד/לעדכן" מוצרי האתר בכל עת, שינוי מחירים, שינוי מיקום המוצרים באתר. עדכון עמודי מידע בכל עת.
- מהו לו"ז להשקת האתר מרגע קבלת החומרים?
- כמה יעלה כל עדכון לאתר לאחר השקתו- עדיף לסגור מחיר מראש לשעה- תמיד יהיו תוספת לכל אתר
- כמה יעלה תוספת עבור קידום האתר עי בונה האתר- ושוב לבחון מה ניסיון של בית התוכנה "בקידום האתר"
- צורות המכירה של טכנולוגיית האתר- יש לקבוע אם רוצים מכירות פומביות, קבוצתיות, רגילות, נקודות. אני ממליץ לבעלי אתרים חדשים להתחיל עם מכירה רגילה או מכירת "מבצעים"

4. לאחר חתימה הסכם, יש להעביר את ה"אפיון האתר" יש לוודא שנית שכל החומרים נכונים ומדוייקים. בזמן שהאתר בבנייה. זה הזמן לדאוג שקיים קטלוג מוצרים אלקטרוני, כלומר כל הטקסטים, מפרטים, מחירי מכירה, צורת המשלוח של המוצרים כתובה ומוכנה להקה לתוך האתר. יש לבצע בדיקת מלאי לכל מוצרי האתר. עם השקת האתר- בדרכ בעל האתר יבצע הקמה של המוצרים לתוך ממשק האתר ויבחר אופציה של הצגת המוצר למכירה.

5. יש לוודא כי צבעי החנות, מסר החנות, צורת התצוגה של המוצרים- עומדת בקו אחד עם אסטרטגיית השיווק, ומכירה של החברה- מאוד חשוב על מנת לקדם הצלחה ו/או בחינת אסטרטגיה

6. בשלב זה מתחיל השיווק- על זה לא נדון במאמר זה- כי נדרש ספר עבה על מנת להציג את כל תיאוריות השיווק באינטרנט
 בארץ הובלתי את הקמת אתר: www.mypinuk.co.il

* הספק = מוכר המוצרים.


אודות שת דיויס

נכתב ע\"י: שת דיויס, מנכ\"ל ובעלים של חברת: ד\"ר דיל בע\"מ: www.DRDEAL.co.il בעלת המותגים: MYPINUK, DRDEAL , D&D 17/9/07 ישראל. נשמח לשמוע את תגובתכם במייל: seth@drdeal.co.il, 1-700-70-30-20 שת דיויס בעל 10 שנות ניסיון בתחום מסחר האלקטרוני, עם מספר שנות עבודה בצפון אמריקה, ומספר שנים בישראל. שת, עובד מול כל אתרי המסחר בארץ, ומול רוב מועדוני הלקוחות בישראל. שת, ביצע מספר מהפיכות עם חברת DRDEAL- מכירת ביגוד, תוכנות, ושוברי ספורט אתגרי פעם ראשונה בפלטפורמת מסחר האלקטרוני בישראל. שת ייעץ למאות חברות בשנים האחרונות בפעילות השיווק שלהם באינטרנט.


הדפס מאמר

גרסת הדפסה למאמר:

http://www.publisher.co.il//article/285/כותרת:-אסטרטגיית-בנייה-ועיצוב-של-חנות-מקוונת-ב-אינטרנט-השלבים-הראשונים-של-חנות-באינטרנט