אדריכלים והעיצוב של סביבת עבודה אטרקטיבית | Publisher

אדריכלים והעיצוב של סביבת עבודה אטרקטיבית

פורסם בתאריך 08/07/2011 ע"י אביב יועצים בקטגוריה עיצוב חוץ ואדריכלות

הדפס מאמר

 דמיינו לעצמכם אדריכל שעומד בפני משימה מעניינת ומאתגרת: לעצב בניין משרדים. מדוע זו משימה מאתגרת? כי אותו אדריכל צריך לעצב בניין משרדים שהוא הרמוני, נעים ומזמין, בזמן שלמעשה מדובר במקום עבודה, שנחשב למקום מדכדך בעייני האנשים המגיעים אליו בבוקר...

נפרט קצת - כמה אנשים אתם מכירים שלא חוטפים חלחלה כשהם רואים את בניין המשרדים שהם עובדים בו? כמה אנשים אוהבים להגיע אל המשרד שלהם ולבלות בו את תשע-עשר השעות הבאות (חוץ מאלו שעובדים בגוגל...)? כמה אנשים לא מסתכלים על השעון וסופרים את הדקות עד שהם חוזרים הביתה? כמה אנשים לא מחכים שיגיע יום חמישי והם יוכלו למהר לביתם הרגוע והשקט ולהתרחק כמה שיותר מאותו בניין (..וגם ומהבוס)? לא הרבה אנשים... אדריכל יודע את כל הדברים האלו, ולכן הוא ניצב בפני אתגר.
...אז למה בכלל להשקיע ולקחת אדריכל לעיצוב בניין משרדים, בזמן שכנראה אף אחד לא יחבב את הבניין הזה? ובכן, הרבה יותר נעים לעבוד בסביבה משרדית מטופחת ואטרקטיבית. לעובדים יש הרבה יותר מוטיבציה להגיע למשרד מרשים.
המוטיבציה של העובדים היא לא הסיבה היחידה לשכירת אדריכל - גם הלקוחות המגיעים לבקר הם סיבה טובה להשקיע בחזות הבניין. אם אתם בעלי עסק, אתם בוודאי יודעים שלקוחות המגיעים אל בניין מטופח ומרשים מתרשמים ממנו (וכך גם מכם, החברה היושבת בו) לטובה. התרשמותם הייתה שונה, אם הם היו מגיעים אל בניין אפרורי וישן, עם משרד מוזנח ומאובק, שהטיח על הקירות מתקלף, השטיח מקיר אל קיר מצמיח מצע של קרדיות אבק והחדרים עצמם אפלוליים ודחוסים. במילים אחרות: תפקידם של אדריכלים בעיצוב בניין ומשרד הוא לייצר יוקרה.
חוץ מיוקרה, מה עוד חשוב בעיצוב הסביבה המשרדית? כשאדריכלים מעצבים משרד, הם בדרך כלל מנסים ליצור תחושה נעימה ולייצר כמה נקודות חן חביבות פה ושם. בין אם מדובר בחצר הבניין - בפאטיו מקסים, שמאפשר לעובדים לצאת להפסקות סיגריה חפוזות ולהתאוורר, בין אם מדובר בפינת קפה נעימה ומדליקה או בקפיטריה חמודה עם מרפסת רחבה ידיים וכורסאות מזמינות – תמיד תמצאו במשרדים מעוצבים פינות מפלט ומנוחה חביבות. 
כן,  אדריכלים חושבים על הפרטים הכי קטנים גם בתוך כתלי המשרד, הכול – החל מחדר הישיבות המרשים שסובבים אותו קירות שקופים המשקיפים לנוף, ועד למעמד נייר טואלט ולעציץ בחדר השירותים – אין פה פרט שהוא יותר חשוב או פחות חשוב בעיניהם של אדריכלים. 

לסיכום, בבואם לעצב משרד, אדריכלים מנסים לשבור את תחושת הנוקשות, הקיבעון והמתח השוררת באופן טבעי בין קירותיו, וליצור הרמוניה חדשה, אסתטיקה נעימה וזרימה אנרגטית חיובית. 


אודות אביב יועצים


הדפס מאמר

גרסת הדפסה למאמר:

http://www.publisher.co.il//article/23463/אדריכלים-והעיצוב-של-סביבת-עבודה-אטרקטיבית